Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

31 dec 2008 1:00

ff snel, want het wordt toch geveegd in de technische hoek... :twisted:

Dr Knauf op rechts (links voor de kijkers)

Afbeelding

31 dec 2008 1:25

Hoe meer ik me hier in ga verdiepen, en hoe meer je die motor hoort brullen,

Damn ... Damn ... Damn ...

Ik moet en zal ook ooit zo'n ding hebben

wit / zwarte wielen
rood / zwarte wielen
geel / zwarte wielen

Leuk te lezen dat de GT3 30kg zwaarder is dan een standaard 996

31 dec 2008 3:32

Harley schreef:(links voor de kijkers)

Afbeelding


Hey, is dat niet "The Stig"? :wink:

31 dec 2008 6:31

Mystery Solved :cheers:

31 dec 2008 14:05

Ben benieuwd of de haagse "Stig" zo stil als de echte kan zijn............... 8) :wink:

31 dec 2008 14:45

Q&A schreef:Leuk te lezen dat de GT3 30kg zwaarder is dan een standaard 996


...tja daar kan je effe over nadenken als je weet dat de GT3 motor bijna 100kg zwaarder weegt dan die van de gewone 996 :wink:

31 dec 2008 17:19

MichM3 schreef:
...tja daar kan je effe over nadenken als je weet dat de GT3 motor bijna 100kg zwaarder weegt dan die van de gewone 996 :wink:


Weet je dat heel zeker? Want dat vind ik nogal een verschil...

31 dec 2008 17:42

He Harley,

Jij hebt 'm nu ook een jaar he, bevalt nog steeds goed? De mijne gaat als een trein zonder problemen. Alleen die frontlip 1x kwijt geraakt op een drempel 8) Die 3 koelgaten in de voorbumper, real of sticker? Ziet er gaaf uit!

Gr. Boxi

31 dec 2008 19:13

Yup, blijft een lekker karretje. 8)
Onderhoud in iets meer dan een jaar: 4 nieuwe banden, dynamo, LMM en jaarbeurt. 1 maal olie bijgevuld. Was niet allemaal echt nodig (nou ja, de banden wel) maar ik wil m in 100% conditie hebben/houden.

Frontlip zit er nog steeds op maar is ondertussen wel redelijk beschadigd, mss binnenkort maar vervangen. Zit ook overal aan de grond met dat ding.

Koelgaten=sticker, ik overweeg een RS(R) neus en wil(de) kijken hoe het staat voordat ik echt ga vervangen.

01 jan 2009 12:33

Paul van Engelen schreef:Die motoren zijn net als de Turbo blokken op basis van de 993 en voorgaande, dus 964 ..., motoren en dus aanzienlijk betrouwbaarder!

Dat is maar deels waar. Alleen het carter is is gebaseerd op de constructie zoals die ook in de 964/993 werd gebruikt. (Onze forum techniker heeft de verschillen in die carter opbouw tussen GT3 een 993 al eens uitgelegd hier).
Maar het zwakke punt van de standaard 996 motoren is daarmee niet verholpen. De GT3 en turbomotoren hebben echter een heel andere cylinder en kop opbouw en daar zit hem de betrouwbaarheid in.

02 jan 2009 10:30

Devils son schreef:
MichM3 schreef:
...tja daar kan je effe over nadenken als je weet dat de GT3 motor bijna 100kg zwaarder weegt dan die van de gewone 996 :wink:


Weet je dat heel zeker? Want dat vind ik nogal een verschil...


wel in een dik boek over 996 dat ik thuis heb (ben de naam kwijt) staan die specificaties in... 996 blok weegt als ik het goed heb 180kg...GT3 blok weegt 270kg, turbo blok weegt 260kg...toch een serieus verschil hé!!! raar toch dat het turbo blok minder weegt!! Volgens mij zijn dit de gewichten zonder uitlaat erbij, anders moet de turbo zwaarder zijn...ik zou anders ni weten waar die die 10kg wint op het GT3 blok

02 jan 2009 11:44

MichM3 schreef:
wel in een dik boek over 996 dat ik thuis heb (ben de naam kwijt) staan die specificaties in... 996 blok weegt als ik het goed heb 180kg...GT3 blok weegt 270kg, turbo blok weegt 260kg...toch een serieus verschil hé!!! raar toch dat het turbo blok minder weegt!! Volgens mij zijn dit de gewichten zonder uitlaat erbij, anders moet de turbo zwaarder zijn...ik zou anders ni weten waar die die 10kg wint op het GT3 blok


180 kg komt mij weer erg laag voor. En idd. vreemd dat de turbo minder zou wegen dan de GT3...

Is het het boek van Streather over de 996 waar jij het over hebt?

02 jan 2009 12:12

het is inderdaad dat boek:

Afbeelding

02 jan 2009 12:21

Volgens het boek 'Porsche 911' van Tobias Aichele :

996 : 190 kg (incl vliegwiel, koppeling en Airco)
996 gt3 : 260 kg (incl koppeling en Airco, excl vliegwiel)
996 turbo : 274 kg (incl ........)

03 jan 2009 1:07

Inderdaad wel een opmerkelijk en serieus gewichtsverschil. Zit niet zomaar in wat andere legeringen. Was me ook nog nooit opgevallen maar ik vermoed dat het gebruikte carter hierbij wel eens een belangrijke rol kan spelen. Maar er zijn vast techneuten die dat kunnen verklaren :wink:
Plaats een reactie