Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

27 jan 2004 14:13

Bij handbak is het geluid nog heftiger, :lol: vooral bij tussengas.

27 jan 2004 14:25

Aha tussengas, HAT mij niet gezien

27 jan 2004 14:53

Humpf schreef:

Bij handbak is het geluid nog heftiger, vooral bij tussengas.


Volgens mij is uitlaatherrie een functie van motortoerental en niet van type versnellingsbak maw tiptronic en handbak schreeuwen bij 6500 toeren allebei even hard, natuurlijk kun je wat meer de "Sjonnie" uithangen in het tunneltje met een handbak door haar lekker door het gas heen te jagen of doordat je met handbak 6 keer door de versnelling heen jaagt en bij tiptronic maar 4 keer, dus wat vaker, maar niet meer (dB)

27 jan 2004 15:10

Feit is en blijft dat sportuitlaat bij handbak heftiger klinkt omdat je meer met het toerental kunt spelen.
Wacht even op Jeroens uitleg :lol:

27 jan 2004 15:25

Het is niet heftiger in de betekenis van meer db, maar inderdaad zoals ik al zei "vaker maar niet meer" dus inderdaad "meer spelen"

27 jan 2004 15:58

Dat hele RSR muffler verhaal gaat alleen op voor de 993 toch? (als ik het tenminste goed heb opgezocht).
Wil dat zeggen dat je voor een 964 terechtkomt bij de cuprohr?

Dirk: is het cuprohr verhaal nou demper eraf, cuprohr erop en klaar is de jas of moet er e.e.a. nog 'hergeprogrammeerd' worden? En het hele filterverhaal (gater erin boren als op John's UK site, K&N filter blablabla). what to do?

Een ziende blinde in de woestijn... :?

27 jan 2004 16:09

horn schreef:Dat hele RSR muffler verhaal gaat alleen op voor de 993 toch? (als ik het tenminste goed heb opgezocht).
Wil dat zeggen dat je voor een 964 terechtkomt bij de cuprohr?


Voor beschaafd geluid wel Afbeelding, maar niet vergelijkbaar met de RSR-muffler. Afbeelding

horn schreef:Dirk: is het cuprohr verhaal nou demper eraf, cuprohr erop en klaar is de jas of moet er e.e.a. nog 'hergeprogrammeerd' worden? En het hele filterverhaal (gater erin boren als op John's UK site, K&N filter blablabla). what to do?

Een ziende blinde in de woestijn... :?


Inderdaad demper eraf, cuprohr erop en klaar. Geen herprogrammering, maar ehhh ..... heb jij wel eens een "oude" uitlaat los gehaald :?: :?
Wat betreft het luchtfilterhuis verhaal: niet aan beginnen, gewoon het filterelement vervangen door een K&N-filter en het daarbij laten. Afbeelding

Dirkie :^:

27 jan 2004 16:19

horn schreef:Een ziende blinde in de woestijn... :?



Jaja beter een ziende blinde in de woestijn als een goedluisterende dove buurman.

Want zeg nou zelf jongens, mijn buuf is niet echt gecharmeerd van mijn sportpotten als ik vroeg naar mijn werk ga.

Vond mijn Batavus al iets teveel van het goede.

27 jan 2004 16:28

EriC4C schreef:
horn schreef:Dat hele RSR muffler verhaal gaat alleen op voor de 993 toch? (als ik het tenminste goed heb opgezocht).
Wil dat zeggen dat je voor een 964 terechtkomt bij de cuprohr?


Voor beschaafd geluid wel Afbeelding, maar niet vergelijkbaar met de RSR-muffler. Afbeelding

horn schreef:Dirk: is het cuprohr verhaal nou demper eraf, cuprohr erop en klaar is de jas of moet er e.e.a. nog 'hergeprogrammeerd' worden? En het hele filterverhaal (gater erin boren als op John's UK site, K&N filter blablabla). what to do?

Een ziende blinde in de woestijn... :?


Inderdaad demper eraf, cuprohr erop en klaar. Geen herprogrammering, maar ehhh ..... heb jij wel eens een "oude" uitlaat los gehaald :?: :?
Wat betreft het luchtfilterhuis verhaal: niet aan beginnen, gewoon het filterelement vervangen door een K&N-filter en het daarbij laten. Afbeelding

Dirkie :^:


Goed dat we Dirkie hebbe ... die test alles wel ff uit hé ... :wink: :wink:

Eric4c :mrgreen:

27 jan 2004 16:51

john radder schreef: Mijn buuf is niet echt gecharmeerd van mijn sportpotten als ik vroeg naar mijn werk ga.


Mischien wil ze, om ergenissen te voorkomen, wel € 950,- doneren zodat je eindelijk ook de electronica van dat sound-system aan kan laten sluiten :wink: Of gewoon een aan&uit knop onder het dashboard :roll:

27 jan 2004 17:18

EriC4C schreef:Dat hele RSR muffler verhaal gaat alleen op voor de 993 toch? (als ik het tenminste goed heb opgezocht).
Wil dat zeggen dat je voor een 964 terechtkomt bij de cuprohr?


Voor beschaafd geluid wel Afbeelding, maar niet vergelijkbaar met de RSR-muffler. Afbeelding[/quote]
Tell me what's the difference? Ik ben die techneut met alleen een zwitsers zakmes, remember? :?

EriC4C schreef:Inderdaad demper eraf, cuprohr erop en klaar. Geen herprogrammering, maar ehhh ..... heb jij wel eens een "oude" uitlaat los gehaald :?: :?


Nee, maar de echte Dirkie wel. Volgens mij vooral een beetje schroefen, olien en tikken/slaan? :twisted:

27 jan 2004 18:50

Heren,
den kogel is door den kerk. Combidealtje gesloten; alarmklasse 3 en cuprohr en inbouw/montage voor 850 euri in de BTW.
Geen slechte deal. Dus eind van de week maakt de 964 een hoop herrie als ik rij en, als het goed is, ook als iemand hem wil jatten.

Ik ben weer helemaal blut maar gelukkig :wink: :drive:

27 jan 2004 19:14

oordopjes included :?: :lol:

27 jan 2004 19:19

horn schreef:
EriC4C schreef:Dat hele RSR muffler verhaal gaat alleen op voor de 993 toch? (als ik het tenminste goed heb opgezocht).
Wil dat zeggen dat je voor een 964 terechtkomt bij de cuprohr?


Voor beschaafd geluid wel Afbeelding, maar niet vergelijkbaar met de RSR-muffler. Afbeelding

Tell me what's the difference? Ik ben die techneut met alleen een zwitsers zakmes, remember? :?

EriC4C schreef:Inderdaad demper eraf, cuprohr erop en klaar. Geen herprogrammering, maar ehhh ..... heb jij wel eens een "oude" uitlaat los gehaald :?: :?



:wink:
Nee, maar de echte Dirkie wel. Volgens mij vooral een beetje schroefen, olien en tikken/slaan? :twisted:[/quote]

Wd-40'en en kneukels/vingers openreeten zal je bedoelen ... na goed 10 a 12 jaar ... ik kan je verzekeren ... s ff vloeken hoor ...

27 jan 2004 19:59

horn schreef:850 euri in de BTW.Geen slechte deal.


Niet verkeerd he dat de Fiscus nog helpt, ook nog restant ff in de kosten gooien en weer minder IB betalen, hoppa leuker kunnen ze het niet maken maar wel lekkerder.

27 jan 2004 22:16

dirkie schreef:
EriC4C schreef:Inderdaad demper eraf, cuprohr erop en klaar. Geen herprogrammering, maar ehhh ..... heb jij wel eens een "oude" uitlaat los gehaald :?: :?


Wd-40'en en kneukels/vingers openreeten zal je bedoelen ... na goed 10 a 12 jaar ... ik kan je verzekeren ... s ff vloeken hoor ...


Krek wak bedoelde :lol:

27 jan 2004 23:59

we zijn helaas niet allemaal ondernemer. sommigen van ons zijn loonslaaf, ik dus.
belasting zegt gewoon: leuker kunnen we het niet maken, lekker zelf lappuh! :cry:

28 jan 2004 6:51

Enals je dan lekker ge-WD-40't hebt ... pak ff de hogedrukslang om alles netjes te reinigen :!: Want je schrikt je een bult als dat goedje begint te smeulen :shock: :shock:

Kspreek uit ondervinding ... khad het ff over t hoofd gezien ...

:wink:

17 mei 2004 15:03

Luitjes,

Zoals enkele van jullie weten had ik nog een to do aan mijn Porsche en deze is vorige week afgerond.

Ze zitten er onder, de sportcat's en het nieuwe luchtfilter.

Nu een echt vermogen van 338.1 BHP na diverse meetcorrectie ect. ect.

Dit is dus gerealiseerd door aanpassen van het management en sportcat's, en dus geen superheisa met toerenbegrenzers eruit slopen ect. ect., d motor zo puur als mogelijk houden zodat ie nog een lekker lang leven mee kan.

Voor de freaks zie printout van de vermogenstestbank, alwaar ie toch ff een topsnelheid aangaf van 318 km uur, zal ik op de weg wel nooit voor elkaar krijgen :cry: :cry: .



Afbeelding

17 mei 2004 15:12

John4S schreef: .... alwaar ie toch ff een topsnelheid aangaf van 318 km uur, zal ik op de weg wel nooit voor elkaar krijgen :cry: :cry: .


Zeg nooit; nooit .... je hoeft bij zo'n snelheid iig niet bang te zijn dat ze je nog (kunnen) flitsen :wink:

17 mei 2004 16:31

Hallo,

Er valt mij toch een ding op, 330 pk aan het vliegwiel en 230 aan de wielen. Een verlies van 30% !!!!!!!!!. Dat is bijzonder veel. Ik vraag me af hoe ze dat meten. Hebben ze echt het verlies in de aandrijflijn gemeten? Dan kan namelijk. Meestal komt men niet verder dan 10 - 15 % plus een vast waarde van 10 - 15 pk. Ik denk dat ze hier het aantal vliegwiel pk's wat rooskleurig willen voorstellen. Je moet je voorstellen, 100 pk gaat op aan warmte, dat is 80 kW. Dat kan bijna niet. De bak en diff moeten dan een gigantische koeler hebben om de zaak op de juiste temperatuur te houden.
Het is weer het bekende verhaal dan ik ook ken uit de engelse tuning wereld. Ze claimen gigantische vermogens omdat ze uitgaan van gigantische aandrijflijn verliezen.


Stof tot nadenken..................

17 mei 2004 16:52

Bij deze een (slechte scan :oops: ) van de uitdraai zoals die vorig jaar was voor alle trucks (dus fabrieksaf), en daar houd ik me aan, optellen en aftrekken maar.
En uiteraard de eigen beleving, de beste maat die er is.
Zoals die was en zoals die geworden is, hoe het verder zit is me te technisch, bel anders Rica zelf even.

Rica Engineering The Netherlands
Klopperman 35-37
2292 JE Wateringen
The Netherlands

Tel.: + 31 174 226 806
Fax: +31 174 226 279

e-mail: info@rica.nl

http://www.rica.nl





Afbeelding

17 mei 2004 17:18

Peter 2.4S schreef:Er valt mij toch een ding op, 330 pk aan het vliegwiel en 230 aan de wielen. Een verlies van 30% !!!!!!!!!


Hey Peter,

Ik vond het in eerste instantie ook wel heeeeel veeeeel, maar de auto van John is wel een 4WD...

Als je e.e.a. met de originele meting (dus af fabriek) vergelijkt, ziet het er naar mijn mening wel geloofwaardig uit.

gr.

Jeroen

17 mei 2004 18:30

John4S schreef:Voor de freaks zie printout van de vermogenstestbank, alwaar ie toch ff een topsnelheid aangaf van 318 km uur, zal ik op de weg wel nooit voor elkaar krijgen :cry: :cry:

Ik ben geen freak en vind ook nergens de 318 km/uur. Hoe vind je dat terug?
Trouwens, ik hoop dat je plezier beleeft aan je update. :wink:

17 mei 2004 18:41

Lou schreef:de 318 km/uur. Hoe vind je dat terug?
Trouwens, ik hoop dat je plezier beleeft aan je update. :wink:



Dat gaf de teller aan op de bank, en plezier wowo dat heb ik eraan, zijn natuurlijk niet de extra's zoals ieder gem. chippertje beloofd maar meer zit er in een 996 3,6 op een fatsoenlijke manier niet in, want die motors zijn al zo perfect ingeregeld door de Zuffenhausers, dat zijn toch ook geen kl.......en.
Plaats een reactie