10 aug 2014 7:59
10 aug 2014 9:36
10 aug 2014 9:43
10 aug 2014 9:49
10 aug 2014 9:53
10 aug 2014 9:56
10 aug 2014 10:36
10 aug 2014 18:49
10 aug 2014 19:00
10 aug 2014 19:21
Elferhenkie2 schreef:Minstens net zo schadelijk is een te laag toerental. Juist dan komt er heel veel kracht op drijfstanglagers.
Hmm, zie het al voor me: Koude motor, maar wel even lekker de oprit van de snelweg op in 4 omdat we nog geen hoog toerental willen...![]()
10 aug 2014 19:49
10 aug 2014 20:11
10 aug 2014 20:13
10 aug 2014 20:17
turbocruiser schreef:@Elferhenkie: Je zegt dus eigenlijk dat het blok van die Turbo (en andere waterblokken?) misschien toch niet bestand is tegen de onvermijdelijke belasting bij normaal gebruik?
10 aug 2014 20:21
10 aug 2014 20:22
10 aug 2014 20:24
10 aug 2014 21:05
10 aug 2014 21:29
10 aug 2014 21:37
caelin schreef:Elferhenkie2 schreef:Minstens net zo schadelijk is een te laag toerental. Juist dan komt er heel veel kracht op drijfstanglagers.
Hmm, zie het al voor me: Koude motor, maar wel even lekker de oprit van de snelweg op in 4 omdat we nog geen hoog toerental willen...![]()
Als je aan het warmrijden bent en hem dus niet in sport maar de gewone modus hebt staat staat ie bij 60km/h al in de 6 ...
gelukkig hoef je bijna geen gas te geven om op een normale manier in te kunnen voegen. Om heel eerlijk te zijn; tegen de tijd dat je wat turbo druk opbouwt zit je in NL toch allang aan hoogst illegale snelheden...
caelin schreef:zal iets van 1700 zijn dus met mij erin en vloeistoffen. Niet dat je daar ook maar IETS van merkt als je daadwerkelijk het gas in trapt.
21 aug 2014 20:08
Elferhenkie2 schreef:
Dat is eigenlijk precies wat ik bedoel. Kun je nagaan hoeveel krachten er op de krukas komen
22 aug 2014 13:05
Hartwiek schreef:Mn lotus elise 111r kon je ook niet vol belasten al ie te koud was....