vrijdag weer de rest gedaan, ontluchten , olie bijvullen tot de juiste hoeveelheid.
Natuurlijk gekeken wat het euvel is van de 5 cilinder loop..
Ik heb na een uur zoeken de garage gebeld en die zeiden dat het waarschijnlijk een bobine is. Ik had hem uitgelezen en had een misfire in cilinder 1 .
Gelukkig hadden ze er 3 uit een andere P om te testen en die kon ik zo meenemen. Even een uurtje gestuurd om het spul te halen ( niet met de P )
Bobine gewisseld en.........nope , nog steeds 5
Bougie eruit gehaald en die was brandschoon ......dus hij krijgt daar geen benzine.
Misschien de injector die niet goed zit, hoop gepruts om het klemmetje er weer op te krijgen. Maar ik dacht dat ik het had gefikst want ik kon hem wat meer ''settelen'' zeg maar.
Starten.......nope , nog steeds 5
Goed gekeken naar de injector , toen naar het stekkertje , en ook het stekkertje van de vacuum regeling die daar in de buurt zit.
Verdomd dit zijn dezelfde stekkers.......het zal toch niet?
Gewisseld die 2 ( baat niet , schaad niet )
Starten en op 6 cilinders lopen en super netjes
Sleutelblunder Nr 1
Heb wel wat foto's gemaakt maar niet veel






Vrijdag heb ik de Porsche naar huis gereden , een kleine 30 km met geknepen billen

, maar hij hield zich goed.
Nu staat hij in zijn pyama te wachten tot hij gekeurd kan worden.
Dan nog even naar De Waal garage om de automaat te laten bijvullen.
Dus dit jaar gaan we rijden en dan pas de body opknappen