Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

22 aug 2006 14:13

Op dit moment staat mijn P. bij Blankemeijer voor (groot) onderhoud. Hij zou gelijk proberen een advies m.b.t. eventuele revisie op te stellen. B. geeft wel aan dat dat moeilijk te beoordelen is omdat de motor dan eigenlijk uit elkaar moet. Gisteravond belde hij op met de mededeling dat zijn (algemene) indruk van zowel de carrosserie als de motor goed is. Het olieverbruik valt nog binnen de normen, maar mogelijk dat de zuigerveren wat versleten zijn.
Wel moest er nog iets met de veerpoten, de remmen en een stabilisatorstang gebeuren. Wat precies meld ik wel als ik hem terug heb en de rekening gekregen heb. Die zal volgens B. rond de €1500,-- liggen, maar dan is hij ook weer tiptop in orde.

24 aug 2006 14:46

WdePundert schreef:
Wel moest er nog iets met de veerpoten, de remmen en een stabilisatorstang gebeuren. Wat precies meld ik wel als ik hem terug heb ...

Afgezien van de "normale"zaken:
is de voorwiellagerspeling afgesteld
zijn de remmen van de voor- en achteras gedemonteerd en schoongemaakt
zijn de stabilisatorrubbers vervangen
zijn de steunen van de achterstabilisator vastgelast i.v.m. scheuren en
is de steun van de compressor airconditioner gedemonteerd en gemonteerd en gelast.

24 aug 2006 15:53

lindemans schreef:De ene berekent de werkelijke hoeveelheid olie die hij er in mikt, dat is ca 8 liter. Je krijgt nl. nooit alles er uit omdat er bv veel in leidingen en in de oliekoeler blijft zitten (2-3 liter).

Weet niet of je hier zelf ervaring mee hebt, maar die van mij is dat zowel bij de 3.2 als de 993 de verversingshoeveelheid eerder 10 liter is dan 8 :idea:
Plaats een reactie