Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
01 aug 2006 12:13
En gas in een SC, kan dat en wat kost dat? Daar heb ik nog niemand over gehoord....
01 aug 2006 21:16
WAAROM zou men in hemelsnaam een gastank in een 911 willen zetten?
Ik kan maar EEN motivatie bedenken en dat is dat het zo lekker goedkoop is.
ECHT NIET IN MIJN P
01 aug 2006 21:57
Anton schreef:Ik kan maar EEN motivatie bedenken en dat is dat het zo lekker goedkoop is.
Dat schijnt de reden te zijn bij iedere auto die met LPG wordt uitgerust...
01 aug 2006 22:10
Inderdaad. En niet omdat het zo fantastisch is.
Porsche rijden heeft voor mij met emotie te maken; gas intrappen, soepel een bocht nemen, contact met de weg, luisteren naar de uitlaat, genieten, uitstraling, maar niet met goedkoop willen rijden. Sterker nog, een liefhebberij mag geld kosten.
Ik krijg al rillingen over mijn rug als ik eraan denk dat er voor zo'n gasbom gaten geboord zouden moeten worden en leidingen/bedrading gelegd worden en er een rare schakelaar op het dashboard bijkomt (wat wordt het vandaag? Shell Pura of lekker goedkoop methaan?)
DUS NIET IN MIJN P
01 aug 2006 22:32
Anton schreef:Sterker nog, een liefhebberij mag geld kosten.
Maar er zijn misschien mensen die met LPG het wel kunnen betalen en zonder LPG niet.
Beter een Porsche met LPG dan geen Porsche?
01 aug 2006 23:31
Devils son schreef:Anton schreef:Sterker nog, een liefhebberij mag geld kosten.
Maar er zijn misschien mensen die met LPG het wel kunnen betalen en zonder LPG niet.
Beter een Porsche met LPG dan geen Porsche?
Kijk eens..dat is weer een heel andere insteek
02 aug 2006 3:13
Gerco schreef:HenkC2C schreef:Elven schreef:lijkt mij een dikwandige gastank sterker dan een benzinetank van dun plaatstaal.
Vrees dat je met een frontale anrijding in een Leopard Tank meer lichamelijke schade oploopt dan in een "slappe" auto met geprogrammeerde kreukelzônes

Heeft alles te maken met het absorberen van de aanrijdingsenergie.
Het idee is duidelijk, maar ik denk als je met een Leopard Tank iets aanrijd....
dat je het dan niet eens merkt !!
02 aug 2006 6:50
"echt niet in mijn Porsche" - kijk, dat vind ik een valide mening.
Maar al die mensen die hier lopen te blaten dat gas in een Porsche niet hoort of dat je gek bent als je dat doet - mij te generaliserend. Dat je het zelf niet wil is je goed recht. Maar mensen veroordelen die het bewust wel gedaan hebben - mij te kortzichtig.
02 aug 2006 7:53
Het is wel lekker goedkoop rijden.
Maar zal het niet enorm moeilijk zijn om weer van DIE porsche af te komen.
Volgens mij zit er geen specialist op te wachten
Wat betreft gas in je Porsche

Mijn zegen heb je........
Maar ik hoef het niet.
02 aug 2006 13:07
Tja, Porsche op LPG, doen jullie maar, mijn ding is het echter niet... Als je over besparen begint na te denken, waar eindigt het dan ?
"Mmm, mijn Porsche op gas komt me beter uit. Of nee, even rekenen, een Ford Focus verbruikt niet eens de helft, dus da's ook een optie. Ach, toch maar een diesel. Of nee, helemaal geen auto, juist eentje huren als het eens van pas komt ..."
Hoeveel kms moet je trouwens rijden eer je de kostprijs van de installatie terugverdiend hebt ??
02 aug 2006 13:22
Ik zou zelf nooit een installatie in een wagen (van welk merk ook ) laten inbouwen juist om die reden dat de investering te duur is en je zeer vel moet rijden om dit terug verdiend te krijgen (dan praat ik nog niet van winst maken).
Doch als er zich een mooie wagen zich aanbiedt en die heeft een gasinstallatie dan zal deze nu (na ervaring) sneller worden gekozen dan eentje op diesel. Dan kan je vanaf dag 1 over winst praten.
02 aug 2006 14:04
Carrera4s schreef:Hoeveel kms moet je trouwens rijden eer je de kostprijs van de installatie terugverdiend hebt ??
Er van uitgaande dat een LPi installatie €2500 kost en er 15.000 p/j gereden wordt met een verbruik van 1 op 6 [zoals ikzelf] heb je 2500 liter brandstof nodig.LPG is per liter een dikke Euro goedkoper,dussss......
[Buiten de wegenbelasting om..ong 300 meer p/j]
02 aug 2006 15:40
In miijn P geen LPG.
En ik verbied het ook de rest
02 aug 2006 17:37
Je mag het mij zonder restricties verbieden hoor!
02 aug 2006 17:39
Ik ben toch wel geïnteresseerd in het doorbelasten van de kosten...
02 aug 2006 17:58
Ach over een paar jaar hebben we weer dezelfde discussie als er een electrische Porsche gaat opduiken met meer vermogen dan toen er nog zo'n "lawaai ding" in zat
Kwa electro motoren is het al goed mogelijk, maar accucapaciteit op het moment laat nog geen grote actie radius toe helaas... Ik ben op het moment bezig om een electrisch aangedreven surfplank te ontwikkelen dus vandaar dat ik er wat vanaf weet.
Ja ik heb niks tegen verbrandings motoren maar openstaan voor alternatieve aandrijvingen (brandstoffen) moet mogelijk zijn toch.
02 aug 2006 19:05
Ik denk dat we er wel uitkomen binnenkort, Wendel komt met een (tussen)oplossing:
L'annuncio è stato fatto ad un'emittente tedesca da un finto presidente
Wendelin Wiedeking. Dopo l'Audi vincitrice a Sebring...
La Porsche prepara il diesel Ma è solo un pesce d'aprile
http://www.repubblica.it/2006/04/motori ... iesel.html
Riccio vertaald het artikel vast voor zijn cursisten.
02 aug 2006 21:40
Zeg, ik ben van plan om met mijn caravan op vakantie te gaan.
Weet iemand nog zo'n mooie haak voor achter de P?
Trouwens, dan zou ik ook graag op diesel willen rijden want dat scheelt aardig wat op weg naar Frankrijk.
(-;
02 aug 2006 22:11
jl964 schreef:Zeg, ik ben van plan om met mijn caravan op vakantie te gaan.
Weet iemand nog zo'n mooie haak voor achter de P?
Trouwens, dan zou ik ook graag op diesel willen rijden want dat scheelt aardig wat op weg naar Frankrijk.
(-;
Hier heb je diesel en trekhaak:
Succes!
02 aug 2006 22:13

Perfect. Een echte P met diesel.
03 aug 2006 0:26
Met standaard open dak en 38" velgen
13 sep 2006 23:32
Roi schreef:Heb ook LPI in mijn leasewagen en het vermogen is misschien qua max niet verschillend maar op benzine pakt de motor bij lage toerentallen veel beter op...met gas bijna geen trekkracht onderin.
Misschien is dit wel te voorkomen door intensiever de inspuiting te bekijken (door de garage niet door mij). Het stoterige gedrag op gaspedaal veranderingen komt mogelijk ook door het gebrek aan inregelen van de LPI installatie...
Mijn conclusie is: benzine rijdt fijner/ soepeler dan LPI.
Roi
Ik wil het jullie toch niet onthouden. Rijgedrag van de Opel werd steeds slechter. Bij een "koude" start net na switch van benzine naar gas vaak plotsklaps afslaande motor.
Vandaag de analyse van de garage de kop van de motor is lek

.... toch al 30k meegereden...tsjonge jonge dan mag het wel een keer. Volgende week nieuwe kop die volgens de garage speciaal is geprepareerd voor gas... wat dat precies inhoudt vraag ik nog wel ff.
P.S. Gelukkig voor mij is het een leasewagen.
Roi
14 sep 2006 12:51
Dan zou ik het toch eens laten nakijken want normaal is dat niet.
Ik heb met mijn Omega 2.6 Dual Ram op gas net geen 400.000km
(396.000) op de teller gezet alvorens deze te verkopen.
Momenteel rijd de wagen nog steeds probleemloos rond met meer dan 500.000km op de teller
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.