Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 0:08



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Keering stuurpomp 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Keering stuurpomp 964
Heeft iemand al eens de oliekeering van de stuurpomp (van een 964)
zelf vervangen.
Deze lekt bij mij (wist ik vanaf dat ik hem kocht)
Ik kan het ook laten doen, maar heb wat vrij en heb wel zin om effe lekker te sleutelen. :D

Ik heb Erwin er wel eens wat over zien schrijven, maar kan het niet vinden.

CJ


28 aug 2006 19:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht Re: Keering stuurpomp 964
CJ schreef:
Heeft iemand al eens de oliekeering van de stuurpomp (van een 964)
zelf vervangen.
Deze lekt bij mij (wist ik vanaf dat ik hem kocht)
Ik kan het ook laten doen, maar heb wat vrij en heb wel zin om effe lekker te sleutelen. :D

Ik heb Erwin er wel eens wat over zien schrijven, maar kan het niet vinden.

CJ


Weet je zeker dat het de oliekeering van de pomp is en niet de hogedruk aanvoerleiding......... 8) 8) 8)
_________________________________________
Porsche's zijn om op te vreten....


28 aug 2006 20:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht 
Zou ook kunnen.

Maar......... (er is altijd een maar :wink: )

Bij aankoopkeuring (rob Goossen). Dat ie klein beetje lekte op de keerring.
Dus diagnose is voor me gedaan.

CJ


28 aug 2006 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht 
Nou,

In het boek van Adrian Streather, staat het, maar daar zou je speciaal gereedschap voor nodig hebben.


30 aug 2006 19:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Stuurhuispompconsolekeerring.

Een langwoord.....en niet alleen het woord is lang, ook de tijd die je er voor moet nemen om deze te vervangen.
Nu valt het vervangen van de keerring nog wel mee, maar het is bijna nooit alleen de keerring die lekt, in bijna alle gevallen lekt ook/ vooral de o-ring waarmee de console in het nokkenashuis geschoven zit.
Het is geen klus voor de hobby sleutelaar, en kunnen veel dingen tegenzitten of misgaan.
Doe je het wel zelf, demonteer:
Uitlaatdemper.
Laat de olie af en demonteer de olieleiding en olieaanzuigbuisje ( makkelijker gezegd dan gedaan)
Draai voorzichtig de uitlaatdemperophangbeugel los.
Verwijder het luchtfilterdeksel en draai de twee imbussen van de stuurhuispomp los en de beugel tussen deze en het nokkenashuis.
Draai de M12 bout van de nokkenaspoelie los zonder de nokkenas te verdraaien en demonteer de console van pomp nadat divers plaatwerk is verwijderd rondom de pomp.
Monteer de console terug met nieuwe o-ring en keerring en monteer alles terug. Zet de nokkenasbout vast met 120 Nm en denk er weer aan de nokkenas niet per ongeluk te verdraaien ivm het verspringen van de distributie.

Sucses. :lol:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


30 aug 2006 20:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht 
:pale: :mrgreen:


01 sep 2006 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht 
Ja idd.

Zie er wel een beetje tegenop.
Zit te twijfelen of ik eraan zal beginnen.
Vooral omdat ik geen speciale houder heb om de poulie tegen te houden.

CJ


02 sep 2006 10:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Als Erwin dit al schrijft:

Renntech schreef:
Het is geen klus voor de hobby sleutelaar, en kunnen veel dingen tegenzitten of misgaan.
Sucses. :lol:

Nou, dan zou IK het wel weten....... :mrgreen: :wink:


02 sep 2006 11:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
928S4 '88 - ex Cayenne 3.0D '11, ex 996TT '02, ex 964 C2 Tip '92, ex 911 2.7 Targa '76
Belgiƫ
Bericht 
Hallo,
Ik heb mijn P. groot onderhoud laten uitvoeren maandje geleden. Sindsdien heb ik een ietwat natte bodemplaat en ruik ik bij hard optrekken soms oliedampen in de wagen via verwarming. Teruggegaan om te laten inspecteren.. conclusie : oliekering servopomp "zweet", maar hoeft niet perse vervangen te worden. Jammer natuurlijk dat bij groot onderhoud dit niet mee vervangen is. Hoeveel tijd kan ik rekenen bij P. specialist om dit te vervangen (kost materiaal lijkt mij verwaarloosbaar).. of zo laten tot volgende beurt? 964 heeft nu 118.000km

Groet


13 apr 2008 12:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht 
Heb het inderdtijd toch bij specialist laten doen.
In combinatie met een grote beurt.
Kan dus niet precies zeggen hoeveel uur het netto gekost heeft.

CJ


13 apr 2008 13:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Steuerbekrachtigung, who needs it.... :roll: :wink:
_________________________________________
oud is beter


13 apr 2008 14:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht 
Ik niet, maar lekkage dan maar laten zitten is het andere verhaal :roll:


13 apr 2008 14:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
928S4 '88 - ex Cayenne 3.0D '11, ex 996TT '02, ex 964 C2 Tip '92, ex 911 2.7 Targa '76
Belgiƫ
Bericht 
Tja, dit zijn natuurlijk de extra zorgen (maw kosten) die je met de moderne 964 hebt tov 3.2. Ben 1 v/d gelukkigen met een "droge" blok, wordt dit weer verpest met zo'n keeringkje.. ongelooflijk wat smurrie je verzamelt met dat beetje zweten.. :o


13 apr 2008 14:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
CJ schreef:
Ja idd.

Zie er wel een beetje tegenop.
Zit te twijfelen of ik eraan zal beginnen.
Vooral omdat ik geen speciale houder heb om de poulie tegen te houden.

CJ


5e versnelling + handrem, werkt prima ;) (mits je de ketting er nog omheen hebt)


13 apr 2008 16:57
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
deze keerring en o-ring heb ik ook laten vervangen bij grote beurt aan mijn blok. was een bekend probleem volgens de monteur


13 apr 2008 19:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht oliekering
Tijdens het repareren van de stalenbeplating [roest] rondom motor
Heb ik gelijk de oliekering en Oring vervangen
Heb wel een speciale sleutel gemaakt voor het vasthouden van
De nokkenas tandriemwiel
Van deze klus heb ik wat fotos gemaakt [zie album]

Gr
Cees


11 mei 2008 8:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht 
Dat ziet er goed uit zeg!

Roept meteen vragen bij me op, want mijn beplating is ook nogal van de roest.
Is het een klusje wat te doen is? Die platen vervangen dan?

CJ


11 mei 2008 10:27
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
die beplating kost origineel honderden euro's,als je blok eruit is kan je het zelf wel vervangen.


11 mei 2008 12:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Alle staalplaten rondom motor kunnen worden vervangen
door de motor achter iets [10cm] telaten zakken [dmv verstelbare ophang
steunen] zelf maken
Let wel op om aan de versnellingsbak de schakelstang los te maken
Mvg
Cees


18 mei 2008 7:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.