Pagina 1 van 1
problemen acceleratie 924
Geplaatst: 26 sep 2006 20:36
door nico
hoi allemaal,
Heb mijn 924 blok van 1978 uit elkaar gehaald,en de volgende zaken vernieuwd:
Lagers krukas en lagers drijfstang
Brandstofpomp,slangen,accumulator,verstuivers
Ontsteking in zijn geheel
Alles voorzien van nieuwe pakkingen
Kleppen gepolijst
En alles volgens het boekje afgesteld
Echter krijg ik de motor niet lekker draaiende,start smorgens slecht ,stationair draait hij 1000 toeren,bij gas geven krijg ik hem niet boven de 5000 toeren.
Als ik wegrijd in zijn versnelling zakt het toerental,gaat het toerental heel lngzaam omhoog en is de auto niet vooruit te branden,met veel pijn en moeite rijdt hij 80 km/uur
De bougies zijn zwart maar wel droog
Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik weet niet wat ik fout doe of wat er mankeert,ik hoop dat iemand mij kan helpen met een goede tip of advies
Graag lees ik jullie reacties
Groeten Nico
Geplaatst: 30 sep 2006 18:44
door Anonymous
het lijkt er op dat die op 3 poten loopt....
Geplaatst: 30 sep 2006 19:14
door BW
Mogelijk is de brandstof/lucht verhouding niet goed.
Probeer eens de co schroef in te draaien bij stationair draaien van de motor.
Daarna de stationairschroef iets in draaien.
Succes.
Geplaatst: 30 sep 2006 23:52
door 924
BW schreef:Mogelijk is de brandstof/lucht verhouding niet goed.
Probeer eens de co schroef in te draaien bij stationair draaien van de motor.
Daarna de stationairschroef iets in draaien.
Succes.
Heb ik hem ook in een pb gezegd een paar dagen geleden, maar hij reageert niet?
Nico, you have pb (4 dagen geleden al)
Geplaatst: 01 okt 2006 0:23
door thijzer
Heb ik gehad na verwijderen einddemper... Bleek verhouden idd niet te kloppen maar dat kan valse lucht zijn...
Even kijken of de luchtschuif het doet, de koudstartsproeier niet open blijft, de distributieriem goed zit en of de volgorde klopt.
Moet toch niet al te moeilijk zijn, het ding heeft maar 4 cylinders...
Geplaatst: 01 okt 2006 0:26
door 924
thijzer schreef:Moet toch niet al te moeilijk zijn, het ding heeft maar 4 cylinders...
Iemands nek die begint te zwellen?

Geplaatst: 01 okt 2006 0:36
door thijzer
Was niet jippie bedoeld, is een simpele motor waar toch weinig fout kan gaan.
Dat ik nu 8 cylinders heb... da's slechts 2x zoveel en dat betekent 100x zoveel ellende...
Geplaatst: 01 okt 2006 12:32
door 2.2E_69
Pak er dan ook 6

Geplaatst: 01 okt 2006 14:53
door thijzer
Geplaatst: 01 okt 2006 20:54
door BW
Hou het maar op 4, want dat is al moeilijk genoeg.
En als je 4 te makkelijk vind dan is 8 nog makkelijker,
Er gaan namelijk 2 tegelijk omhoog en naar beneden, dus probleem met 4 is bij 8 ook zo opgelost

Geplaatst: 01 okt 2006 21:13
door thijzer
smartass...
Geplaatst: 03 okt 2006 19:57
door BW
Geplaatst: 07 okt 2006 9:54
door captainfrasca
ik zou toch idd eens naar je distributie snaar kijken, als die niet goed staat kan je motor soms rare dingen doen.
Geplaatst: 08 okt 2006 21:42
door Retep
Voor hard rijden gaspedaal volledig intrappen.
Geplaatst: 10 okt 2006 18:22
door leander
Retep968 schreef:Voor hard rijden gaspedaal volledig intrappen.
Maar even serieus. Ik had dat eerst ook.
Bougies vonkte tegen het blok aan omdat ik niet de originele bougiekabelset had. ( die met die lange koppen )
Misschien ligt het hieraan check even.
Leander
Geplaatst: 10 okt 2006 20:46
door BW
Volgens mij kan deze topic wel dicht, want er wordt toch niet door Nico gereageerd op onze oplossingen.
Deze topic bestaat al 2 weken en nog geen reactie van die Nico gezien of gelezen.

Geplaatst: 12 okt 2006 1:11
door Retep
Ja, inderdaad!
Jammer dat Nico onze input niet waardeert.
Terwijl er toch goede oplossingen zijn aangedragen!
Geplaatst: 12 okt 2006 7:05
door horn
Geplaatst: 13 okt 2006 17:21
door nico
Ben er even tussenuitgeweest en heb jullie reacties andachtig doorgelezen,ga dit weekend wwer verder sleutelen,hopelijk komt het mede door jullie reacties allemaal in orde
Alvast iedereen bedankt voor jullie tips!
Geplaatst: 13 okt 2006 19:08
door Marcel
BlackLion schreef:het lijkt er op dat die op 3 poten loopt....
Dat vind ik nu nog eens een knappe diagnose op afstand.....
Geplaatst: 21 okt 2006 18:34
door nico
dankzij jullie tips ben ik er eindelijk uitgekomen(met veel geduld) de distributieriem stond inderdaad niet op tijd zodat de inlaat te vroeg openging.
Vandaar ook die tik in de motor (kleppen) Nu nog even om een paar goede bougiekabels en dan moet ie als een speer gaan.
Ben nu toch blij dat hij na 2 jaar eindelijk eens goed loopt
Toch leuk als je heel het blok uit en in elkaa hebt gekregen en het nog werkt ook.
Alle tipgeversBEDANKT!!!!
Geplaatst: 21 okt 2006 19:05
door De Geus
alweer iemand gelukkig....
en nu weer lekker fijn rijden

Geplaatst: 22 okt 2006 9:19
door WdePundert
Goede gedaan hoor!. Knap als je dat zelf kunt en 't is nog zuunig ok.
Geplaatst: 23 okt 2006 20:18
door BW
ZO, en nu rijdt er weer een Porche door Nederland om de wegen onveilig te maken

.
Waar deze tips al niet goed voor zijn.
Goed gedaan Nico, en nu maar scheuren met die 924 van je.
Groetjes.