Pagina 1 van 2
3.0 180 of 204pk?
Geplaatst: 08 okt 2006 22:03
door porsche1973s
Kan je op het zicht zien aan een 3.0 welke versie het is 180 of 204pk?
Re: 3.0 180 of 204pk?
Geplaatst: 08 okt 2006 22:06
door Olaf
porsche1973s schreef:Kan je op het zicht zien aan een 3.0 welke versie het is 180 of 204pk?
... je vergeet de
188 Pk versie die er nog tussen zit

Geplaatst: 08 okt 2006 22:08
door Dick
Ja hoor:
- motornummer (heb ik effe niet zo 1-2-3 bij de hand...)
- 180-188 pk kleine koelvin
- 204 pk heeft grotere koelvin.
- Niet helemaal zeker: stalen brandstofleidingen naar de injectors is veelal een 204 pk...
Ik heb eventueel nog een mooi boek voor je te koop van Adrian Streather waarin je werkelijk alles over de SC's kan vinden (lezen...). Veel foto's, tips&trics, overzichten, serienummers/bouwjaren/uitvoeringen, etc. etc.
Boek is ca. 4 cm dik dus dan heb je een idee hoe dik het is...
Ik heb geen SC meer dus het boek is ook wat overbodig geworden
Doe maar een PB'tje als je interesse hebt.
gr.
dick
Geplaatst: 08 okt 2006 22:11
door yohanv
Ja, dat kun je....
Hier een Voorbeeld van de 178 Pk versie:
De 204 Pk heeft metalen leidingen.
Re: 3.0 180 of 204pk?
Geplaatst: 08 okt 2006 22:14
door yohanv
Olaf schreef:porsche1973s schreef:Kan je op het zicht zien aan een 3.0 welke versie het is 180 of 204pk?
... je vergeet de
188 Pk versie die er nog tussen zit

Wist ik ook niet!
Re: 3.0 180 of 204pk?
Geplaatst: 08 okt 2006 22:28
door Olaf
yohanv schreef:Wist ik ook niet!
180 Pk bij 5500 Rpm (1978/79) - 8,5:1 (Compressie)
188 Pk (1980) - 8,6:1
204 Pk bij 5900 Rpm (1981/82/83) - 9,8:1
- 2994 cc Cilinder inhoud
Re: 3.0 180 of 204pk?
Geplaatst: 08 okt 2006 22:43
door Jaco
Olaf schreef: ... je vergeet de
188 Pk versie die er nog tussen zit

Is toch de USA uitvoering met kat.

Re: 3.0 180 of 204pk?
Geplaatst: 08 okt 2006 22:47
door Olaf
Jaco schreef:Is toch de USA uitvoering met kat.

Volgens mij niet ....

Re: 3.0 180 of 204pk?
Geplaatst: 08 okt 2006 22:54
door Jaco
Olaf schreef:Jaco schreef:Is toch de USA uitvoering met kat.

Volgens mij niet ....

Iig had mn ex USA SC ook 188 pk, zal het wel eens opzoeken. Heb de boekjes nog hier ergens liggen. (Hoezo een P verkopen met volledige historie....

)
Re: 3.0 180 of 204pk?
Geplaatst: 08 okt 2006 23:02
door yohanv
Jaco schreef:[(Hoezo een P verkopen met volledige historie....

)
En dat de koper weer wel wijsmaken
Ik heb altijd gedacht dat de stap van 178 naar 204 ging..... Maar zo komen we weer een stap verder met de kennis
(En het is toch 178 ipv 180

)
Re: 3.0 180 of 204pk?
Geplaatst: 08 okt 2006 23:10
door Olaf
Jaco schreef:Is toch de USA uitvoering met kat.

Nope ... voor MJ 1980 werd het vermogen voor de Overige Modellen verhoogd tot 188 Pk .... Sportomatic niet meer leverbaar en de Weissach en andere US modellen kregen geen extra PK's maar wel een katalisator
aldus P.M.
Re: 3.0 180 of 204pk?
Geplaatst: 08 okt 2006 23:12
door yohanv
Jaco schreef:Olaf schreef:Jaco schreef:Is toch de USA uitvoering met kat.

Volgens mij niet ....

Iig had mn ex USA SC ook 188 pk, zal het wel eens opzoeken. Heb de boekjes nog hier ergens liggen. (Hoezo een P verkopen met volledige historie....

)
Olaf schreef:Jaco schreef:Is toch de USA uitvoering met kat.

Nope ... voor MJ 1980 werd het vermogen voor de Overige Modellen verhoogd tot 188 Pk .... Sportomatic niet meer leverbaar en de Weissach en andere US modellen kregen geen extra PK's maar wel een katalisator
aldus P.M.
Jaco

Maar goed dat je de historie thuis nog hebt liggen

Geplaatst: 08 okt 2006 23:55
door Jeroen C3.0
En dan heb je nog de mother of all 3.0 zonder turbo, de Carrera 3.0 van 1976 en 1977 met 200 pk....

Blokkie daarna overgenomen voor SC met eerst 180, toen 188 en uiteindelijk 204 pk.
Geplaatst: 09 okt 2006 8:40
door André
Geplaatst: 09 okt 2006 10:02
door Bernardo
Volgens mij kan je al heel snel zien of het 204 pk model is, nml aan de knipperlichten op de spatborden.
Geplaatst: 09 okt 2006 22:38
door Hansv
Ha, die Bernardo;
Staar je niet blind op al die zijknipperlichtjes; al heel wat 180pk SC's hebben er op die manier 24 pk bijgekregen. Nog beter werkt een Carrera-logo achter in combinatie met ingebouwde mistlampen vóór: nog 27pk erbij!
Oké, voor het gezicht dan....

Geplaatst: 10 okt 2006 12:42
door Double G
Hansv schreef:Ha, die Bernardo;
Staar je niet blind op al die zijknipperlichtjes; al heel wat 180pk SC's hebben er op die manier 24 pk bijgekregen. Nog beter werkt een Carrera-logo achter in combinatie met ingebouwde mistlampen vóór: nog 27pk erbij!
Oké, voor het gezicht dan....

Nog een 964 bumpersetje erop en nog eens 19 extra

Re: 3.0 180 of 204pk?
Geplaatst: 10 okt 2006 18:24
door 2.2VTEC
yohanv schreef:(En het is toch 178 ipv 180

)
ik herinner me van vroeger dat er verschillende soorten "PK"-normeringen waren; SAE / DIN en msschn. nog andere, zou daar het verschil tussen 178 / 180 aan kunnen liggen ?
Geplaatst: 10 okt 2006 19:05
door yohanv
Ik weet alleen dat Erwin (Renntech) het getal 178 Pk noemde.....
Nou maken die 2 paartjes het verschil ook weer niet, maar toch... (Hoewel, 180 klinkt wel indrukwekkender

)
Geplaatst: 10 okt 2006 19:10
door guido
yohanv schreef:Ja, dat kun je....
Hier een Voorbeeld van de 178 Pk versie:

De 204 Pk heeft metalen leidingen.
Als je op een 204 pK de kunststof leidingen steekt, ipv metalen leidingen, heb je dan vermogen verlies ?
Geplaatst: 11 okt 2006 4:35
door yohanv
guido schreef:yohanv schreef:Ja, dat kun je....
Hier een Voorbeeld van de 178 Pk versie:

De 204 Pk heeft metalen leidingen.
Als je op een 204 pK de kunststof leidingen steekt, ipv metalen leidingen, heb je dan vermogen verlies ?
Verlies wel waarschijnlijk, maar het wordt nog niet direct 180 pk. Het lijkt me dat de metalen leidingen niet de enige aanpassing zijn
Anders zou ik een mooie vermogenwinst krijgen als ik er metalen leidingen op zet
(En dan nog zijknipperlichten en een 964 bumper....)
Geplaatst: 11 okt 2006 10:42
door MetalGreen911SC
Wat zouden dan de aanpassingen zijn om het blok naar 204pk te krijgen?
Geplaatst: 11 okt 2006 11:14
door wolf
compressie.
Geplaatst: 11 okt 2006 15:31
door Dick
Haha, jaja ging dat maar zo makkelijk....
- ontstekingstijdstip is anders
- (als ik met het goed herinner...) bovenkant van de zuigers andere vorm
- nokkenassen andere hoek 'ge-timed' en ik dacht ook een gewijzigd profiel...
- injectors zijn hetzelfde...
- nog iets... maar ik weet effe uit het hoofd niet meer wat precies...
Erwin of andere specialist zal vanzelf aanvullen...
gr.
Dick
Re: 3.0 180 of 204pk?
Geplaatst: 13 okt 2006 15:26
door WdePundert
2.2VTEC schreef:yohanv schreef:(En het is toch 178 ipv 180

)
ik herinner me van vroeger dat er verschillende soorten "PK"-normeringen waren; SAE / DIN en msschn. nog andere, zou daar het verschil tussen 178 / 180 aan kunnen liggen ?
Inderdaad, dit heeft te maken met de plaats waar ze het vermogen meten, zoals bv. aan de krukas of aan de wielen.