Pagina 1 van 1

Luchtpomp 3L moter

Geplaatst: 11 okt 2006 19:27
door porsche1973s
Klopt het dat de luchtpomp op de 3L moter Pk's wegneemt?
Deze pomp was bedoeld om de emissie te verbeteren. Kan je ze zomaar wegnemen? Wat is de eventuele vermogenswinst?

Geplaatst: 11 okt 2006 20:46
door Porsje
Hoi 1973S,

Inderdaad gebruikt deze luchtpomp vermogen, maar dat is echt te verwaarlozen, half peekaatje ofzo.

Hij werd gebruikt om schone lucht toe te voegen aan de uitlaatgassen via injectoren in de uitlaat om zo de uitstoot te verlagen... :roll:

Een beetje primitieve oplossing...Alhoewel alleen de USA (Califormia) en ik meen de Zwitserse eisen die lage uitstoot verplichten werd het op alle SC-tjes geplaatst. Verwijderen is makkelijk te doen.

Er is al meer over geschreven, gebruik anders de zoekfunctie als je meer wilt weten.

Gr. Gijs

Geplaatst: 11 okt 2006 20:47
door Olaf
Porsje schreef:Hij werd gebruikt om schone lucht toe te voegen aan de uitlaatgassen via injectoren in de uitlaat om zo de uitstoot te verlagen... :roll:


De kluit belazeren heet dat :wink:

Geplaatst: 11 okt 2006 22:36
door Dick
Meteen eraf halen dat ding !

Slurpt wel iets meer dan dat halve pk-tje hoor...
Motor pakt ook wat beter op als dat ding eraf is...

Wel even die twee M8 bouten die in de (daar komt 'tie..) distributie-ketting-huis-deksel geschroefd zitten even vervangen door kortere exemplaren...

gr.
Dick

Geplaatst: 12 okt 2006 10:53
door Double G
Moet je zien wat ik laatst op Mobile tegenkwam; een luchtpomp op een 3.2 :shock: Ik heb al vaak gehoord dat mensen hem eraf halen, maar eigenlijk nog nooit dat ze hem er vrijwillig op zetten!

Afbeelding

Geplaatst: 12 okt 2006 10:58
door Olaf
Mss een probleempje met een te hoog CO bij een APK of soortgelijke keuring :idea:


Zou het mss een 'after-market-airco-pomp' zijn :roll:

Geplaatst: 12 okt 2006 12:45
door Dick
Voor een aantal landen zijn er ook 3.2-tjes uitgeleverd welke standaard de luchtpomp meegeleverd hadden.

gr.

dick

Geplaatst: 12 okt 2006 13:09
door wolf
Zwitserland/Zweden, 930-26 motor, 230 PK.

Geplaatst: 12 okt 2006 20:11
door Porsje
Nou , dat zou dan 1 PK verlies betekenen ten opzichte van een pomploze 3.2... Toch 100% meer dan ik inschatte... :wink:


Gr. Gijs

Geplaatst: 15 okt 2006 21:22
door Nine-eleven
Olaf schreef:
Porsje schreef:Hij werd gebruikt om schone lucht toe te voegen aan de uitlaatgassen via injectoren in de uitlaat om zo de uitstoot te verlagen... :roll:


De kluit belazeren heet dat :wink:


Ik zou dat anders willen noemen: "Een uiterst ludieke en technisch ingenieuze oplossing".

Je moet er maar opkomen . . . . .

Op mijn SC heb ik die hele bende verwijderd, compleet met alle leidingen, injectoren e.d. en stopjes (origineel Porsche en dus gewoon te koop) in de koppen gemonteerd.
Ziet er gelijk een stuk netter uit.
Gewoon doen dus.