Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 16:31



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Computer realtime uitlezen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht Computer realtime uitlezen
De start van mijn nieuwe projectje. Het realtime kunnen uitlezen van het motormanagement in de auto :shock:

Wordt vervolgd,

SharkS4 8)


24 okt 2003 3:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Gezien het tijdstip van dit idee was je aan het dromen. :shock:

Houdt je nog wel tijd over om ervan te genieten door er in te rijden :?:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


24 okt 2003 8:58
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Man man man dat jij daar zin in hebt, ik heb dus laatst meegeken bij Rica hoe die mijn eigen motormanagement perfect aanpaste, is natuurlijk wel leuk maar die hexadecimale getallen daar ben ik gelukkig uit, moest ik vroeger (toen reed jij nog op je driewieler) leren wat een taaie stof.

Succes met 16 tallige toestand


24 okt 2003 12:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Voordat sommige mensen straks denken dat ik hier in een digitaal laboratorium woon. Het is meer een kwestie van installeren en instellen. Alle benodigde software en hardware is al ontwikkeld. De software heb ik al bijna binnen en de connector (b.v. OBD-1 of OBD-2) kun je gewoon bestellen of zelf namaken. Zelf wil ik de Boschcomputer kunnen loggen met mijn notebook of PDA. Er zijn ook speciale kastjes (die op multimeters lijken) die als display en meetunit dienen.

Hier wat links:

http://store.yahoo.com/rodi/eqobdiicodre.html?AID=5656364&PID=1323201

http://www.priemus.nl/

http://www.lenzmotorentechnikusa.com/LenzMMS_EGM.htm

Kat in het bakkie toch? 8)

SharkS4

(oh ja EriC4C, ik ben een nachtuil :shock: )


24 okt 2003 14:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
john radder schreef:
toen reed jij nog op je driewieler


Mijn Opa had een waanzinnige zeepkist met fietswielen voor me gemaakt. Dat ding de helling afsturen was complete waanzin :twisted: De remmen waren net zo slecht als de laatste keer toen ik achter je zat :evil: Na een paar weken is ie door een zielige sukkel in elkaar getrapt :cry: Ook toen was er al sprake van afgunst.

Groeten,

SharkS4


24 okt 2003 14:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
SharkS4 schreef:
Mijn Opa had een waanzinnige zeepkist met fietswielen voor me gemaakt. Dat ding de helling afsturen was complete waanzin :twisted: De remmen waren net zo slecht als de laatste keer toen ik achter je zat :evil: Na een paar weken is ie door een zielige sukkel in elkaar getrapt :cry: Ook toen was er al sprake van afgunst.


The story of your life ..... zoek je het misschien niet zelf op :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


25 okt 2003 17:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
EriC4C schreef:
The story of your life ..... zoek je het misschien niet zelf op :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Kun je deze uitspraak eens uitleggen? Ik snap 'm niet.


25 okt 2003 17:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
SharkS4 schreef:
EriC4C schreef:
The story of your life ..... zoek je het misschien niet zelf op :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Kun je deze uitspraak eens uitleggen? Ik snap 'm niet.


Nou, begonnen met een zeepkist met slechte remmen en nog niet zo lang geleden ..... :mrgreen: . Die zeepkist werd door afgunst verminkt en toen je de shark net had ..... :evil: ..... dus zoveel lijkt er in al die tijd niet veranderd :?
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


25 okt 2003 17:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Mijn chef (met een gigantische plaat voor zijn hoofd) zei laatst tegen me: "Dan moet je maar niet zo'n auto kopen". Begrijp je dat dit bij mij in het verkeerde keelgat schoot?

:idea: Er schijnt herhaling in de geschiedenis te zitten. Bij deze dus bewezen. :idea:

Dat een standaard 928S4 slechte remmen heeft is natuurlijk niet waar. Dit wil niet zeggen dat ze na zeer intensief of verkeerd gebruik niet stuk kunnen. Remblokken kunnen verglazen en de schijven kunnen krom trekken, niet iets om wakker van te liggen.

Dat die afgunst of onbegrip kan optreden vind ik dus echt wel een stuk minder. Ik hoop dat deze gebeurtenissen zich niet te vaak herhalen :!:

Gelukkig is mijn karretje weer in topconditie :D


25 okt 2003 18:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Rijdt "voorzichtig" :wink: en geniet ervan :!: :P
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


25 okt 2003 18:20
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
SharkS4 schreef:
Mijn chef (met een gigantische plaat voor zijn hoofd) zei laatst tegen me: "Dan moet je maar niet zo'n auto kopen". Begrijp je dat dit bij mij in het verkeerde keelgat schoot?

:D


He Peter pas op he voor die gasten :evil: want mijn ervaring leert dat juist die gene binnen je eigen kringetje wel eens ff lekker met een sleutelbos of spijker per ongeluk langs je kanon lopen.
Die chef van je is vast zo'n frustie in een Swift ofzo.

Afgunst / jaloezie daar zou je een zeer lange discussie over kunnen voeren.

John R.

nb hebben jullie dan hellingen in Zeeland. :lol: :lol:


26 okt 2003 11:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Om maar weer even met dit topic verder te gaan.

http://home.planet.nl/~hend2596/video/obd_2_with_palm.wmv


26 okt 2003 20:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Je hebt ook van die apparaatjes, die je eenmalig moet inregelen, en die dan allerlei gegevens over je motor weergeven, toerental, G-krachten met acceleratie, snelheid, 0-100 tijden, dat soort dingen..

Hoe heette die dingen ookweer... ff denken, ik edit dit zo wel, kom er vast wel op :)... Ding heet volgens mij G-Tek Pro... Maar kan er zo 123 niks over vinden..

(btw. dit is dus "draadloos", niks knutselen aan je blok enzo!)


26 okt 2003 20:33
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.