Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 1:36



Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
964 even kijken onderaan de motor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
964 C2 '92 ex 911 sc targa 1979 ex 928 S4 '87
Langdorp
Bericht 964 even kijken onderaan de motor
De auto rijdt goed, binnen 5000km doe ik olie, filters, kleppen en vervang ik de bougies. Is er volgens jullie nood aan om de motor te laten zakken en diverse dichtingen te vervangen als je onderstaande foto ziet? Of toch liever onderhoud doen met ingebouwde motor en leren leven met een "vochtige" motor (dwz er hangt wel wat olie aan maar het lekt er niet zomaar uit.

Alvast bedankt voor jullie komentaar
Afbeelding


08 dec 2006 14:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
zolang ie lekker loopt zou ik er niets aan doen. En hoe lang duurt het ongeveer voordat deze hoeveelheid olie er onderhangt?


08 dec 2006 14:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
964 C2 '92 ex 911 sc targa 1979 ex 928 S4 '87
Langdorp
Bericht 
Ik heb de motor nog niet echt schoongemaakt wel 1000km terug de druppels opgeveegd en die hingen er terug onder. Er is geen plas olie in de beschermplaat of op de grond te zien.


08 dec 2006 15:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
weet je waar die lekt? Perszijdig.... :roll:

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


08 dec 2006 15:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
964 C2 '92 ex 911 sc targa 1979 ex 928 S4 '87
Langdorp
Bericht 
Ik denk aan beide kettingdeksels en ook meer vooraan waar de olieleiding aan het blok zit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


08 dec 2006 15:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
't netjes opnieuw "inpakken" van de motor kost MI ongeveer de helft (of meer) van 'n complete revisie :idea:

.... dus als het nog gaat :arrow: lekker blijven rijden ...

.... en als het niet (meer) gaat :arrow: reviseren :!:


.... heb je meteen een lekker frisse en nieuwe motor :thumleft:


08 dec 2006 17:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Zou er een specialist naar laten kijken, mss een "klein" ding zoals een lekkende olieslang/buis oid. In dat geval toch redelijk goedkoop te maken. :wink:

Ruik je nog geen verbrande olielucht? Zie nl op de fotos dat je warmtewisselaars ook onder de olie zitten.
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


08 dec 2006 19:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
964 C2 '92 ex 911 sc targa 1979 ex 928 S4 '87
Langdorp
Bericht 
Jaco schreef:
Ruik je nog geen verbrande olielucht? Zie nl op de fotos dat je warmtewisselaars ook onder de olie zitten.


Ruikt buiten de auto wel een beetje naar warme olie na een stevige rit maar niet overdreven en geen rook te zien, anders zou dit absoluut onder "gaat niet meer" vallen.

Ik zal nog even afwachten en binnen 5000km zie ik wel weer


08 dec 2006 19:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Olaf schreef:

.... en als het niet (meer) gaat :arrow: reviseren :!:



wat kost een revisie gemiddeld ?
_________________________________________
excellent


“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.


08 dec 2006 20:13
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
mr.burns993 schreef:
wat kost een revisie gemiddeld ?


MI tussen de 5 & de 10 K :idea:


M545i schreef:
Ik zal nog even afwachten en binnen 5000km zie ik wel weer



Persoonlijk zou ik er toch even naar laten kijken :arrow: is het puur het zweten van de distributie-ketting-behuizing en haar afdichtingen :?: ... zijn het (ook) de kop en voet-pakingen :?: .... olie (retour) leidingen :?:

Zelfs na de diagnose kan je nog beslissen door te blijven rijden :idea: .... maar je weet dan wel waar je aan toe bent :!:

Zelf had ik (o.a.) een lekke olie-retourleiding ..... met als risico dat de motor met te weinig of nagenoeg zonder olie zou kunnen te komen zitten :idea:


08 dec 2006 20:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Olaf schreef:
mr.burns993 schreef:
wat kost een revisie gemiddeld ?


MI tussen de 5 & de 10 K :idea:


en dan is de motor weer in compl. in nieuwstaat ? en zo ja na hoeveel kilometer wordt een rivisie aangeraden bij porsche
_________________________________________
excellent


“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.


08 dec 2006 20:22
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
mr.burns993 schreef:
en dan is de motor weer in compl. in nieuwstaat ? en zo ja na hoeveel kilometer wordt een rivisie aangeraden bij porsche


Ja .... en wat de kilometerstand betreft is er geen richtlijn .... maar heb er al genoeg gezien die onder de 2 ton 'n revisie hebben gehad :shock:

't is al eerder gezegd .... 'n 911 motor blijft of kan heel lang draaien - totdat je 'm uitelkaar gaat halen :roll:


08 dec 2006 20:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
ok. bedankt voor je andwoord, dan stel ik een rivisie nog even uit :wink:
_________________________________________
excellent


“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.


08 dec 2006 20:29
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Jammer dat je geen kilometerstand genoemd hebt.

Het is heel belangrijk om te weten of de olielekkage op de linker carterhelft ook veroorzaakt word door lekke cilindervoetpakkingen.
Dit kun je meestal goed zien als je boven op de motor de drie m6 boutjes losdraait en het rubber stuk wegneemt die naar de verwarmingsventilator loopt.

Als de cilindervoet pakkingen niet lekken hoeft de motor niet uit de auto.

In ieder geval heb je olielekkage bij de nokkenaskeering, boven op de motor in de buurt van de oliedrukzender, de distributiehuipakkingen en de klepdekselppakkingen.

Vooral de distributiehuispakkingen zijn alleen te doen door een goede monteur. :shock:
Je moet namelijk de distributie kettingen losnemen en de nokkenastiming na die tijd weer afstellen.
Dit alles repareren zou voor een ervaren Porsche monteur zeker twee dagen werk zijn.

Erwin.
_________________________________________
Rebel engineering


08 dec 2006 21:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Beste M545i,

Ik zie dat er ondertussen al weer aardig wat gereageerd is en idd. ik vind het ook wel een beetje te. In mijn album zie je een foto staan na het vernieuwen van een oliepersleiding. Je ziet ook een witte pasta bij de distributiebehuizing. Mijne zweet daar ook iets, maar bij de jouwe is er volgens mij toch meer aan de hand zonder je nou de stuipen op het lijf te willen jagen. Zou er iemand als Renntech naar laten kijken en oordelen, zodat je weer rustig kan toeren en slapen....

En het het is hier al vaker gepost - Do993tupperware refereert er al aan- met een beetje pech vat de olie een keer vlam en dan....ik er ook 1 keer 1 gezien zonde en duur(der) om weer te herstellen.


Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


08 dec 2006 23:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
964 C2 '92 ex 911 sc targa 1979 ex 928 S4 '87
Langdorp
Bericht 
Super reakties op dit forum :salut:

@Roi

die witte pasta had ik idd bij jou motor al gezien, heb gisterenavond dan eens de motorisolatie + luchtbuizen weggenomen en ja aan het kettingdeksel lekt hij wel een beetje.

@Erwin

195000km

hartelijk dank voor je kennersogen :roll: . De lek aan de klepdekselpakkingen valt nog wel mee, is eerder zweet, de distributiehuispakkingen lijkt me na het wegnemen van de isolatie ook beperkt. Maar de lek aan de linkerkant ben ik niet zeker van (ga zoals je zegt die M6 boutjes losdraaien en van bovenaf eens bekijken). De persleiding aansluiting is ook vochtig (zou ie daar kunnen lekken onder druk en daardoor die kant besmeuren?)

In elk geval zou ik niet graag een brand hebben :( Ik kom er wel uit met jullie hulp! :wink: Dit is men eerste Porsche en ik heb nog veel te leren :idea:


09 dec 2006 10:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik vind het er ook nogal vettig uit zien en dit is zeker geen licht doorzweten in mijn optiek.
Ik zou de adviezen van Erwin ter harte nemen. Hij heeft heel wat meer Porsche motoren gezien en onder handen gehad dan wij ooit met zijn allen bij elkaar zullen zien :wink:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


10 dec 2006 23:12
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
M545i schreef:
de distributiehuispakkingen lijkt me na het wegnemen van de isolatie ook beperkt.



Vind je dat :roll:





Jouw foto vertelt totaal het tegenovergestelde :cry:

Afbeelding
_________________________________________
Rebel engineering


11 dec 2006 1:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
964 C2 '92 ex 911 sc targa 1979 ex 928 S4 '87
Langdorp
Bericht 
@ Erwin

Ik heb een gedeelte van de motor nu schoongemaakt en zal na 1500km nog eens kijken. De olie aan de motor in de eerste plaatjes is waarschijnlijk een verzameling van de afgelopen jaren en ziet er niet fraai uit maar of dit een juist beeld geeft van olieverlies/tijd zullen we binnekort pas weten.
Kan jij iets opmaken uit de foto's van bovenaf?

Afbeelding Afbeelding


11 dec 2006 11:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
De foto's zijn niet erg goed genomen dus er is niet veel te zien. Net datgene wat belangrijk is om te zien is onscherp :cry:

Maar op de tweede foto is te zien dat er een lekkage is tussen de cilinderkop en cilinder.:shock:
_________________________________________
Rebel engineering


11 dec 2006 12:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Hoe erg is nu zo'n lek tussen kop en cilinder. Ik heb bij mijn 993 pas geleden ook ondekt dat hij wat lekt aan de inlaatkant van cilinder 1. Het is zo weinig dat het niet tot nauwelijks aan de onderkant te zien is. Zag gisteren wel dat aan de bovenkant (via de opening van de fan te zien) de cilinderkop wel zwart is, vergelijkbaar met de bovenstaande foto. En is het op te lossen door het vervangen van de koppakkingen en zal de kop niet helemaal vlak meer zijn?


11 dec 2006 16:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Peter 993 schreef:
Hoe erg is nu zo'n lek tussen kop en cilinder. Ik heb bij mijn 993 pas geleden ook ondekt dat hij wat lekt aan de inlaatkant van cilinder 1. Het is zo weinig dat het niet tot nauwelijks aan de onderkant te zien is. Zag gisteren wel dat aan de bovenkant (via de opening van de fan te zien) de cilinderkop wel zwart is, vergelijkbaar met de bovenstaande foto. En is het op te lossen door het vervangen van de koppakkingen en zal de kop niet helemaal vlak meer zijn?



Niemand???
Erwin???


12 dec 2006 9:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.