Pagina 1 van 1
Slick 50, doen of niet ??
Geplaatst: 26 jun 2004 14:11
door Marjon & Berry
Om de 928 wat te verwennen, dacht ik ga slick 50 kopen, maar is dat wel zo goed ?? Of zeggen jullie niet doen !!
Re: Slick 50, doen of niet ??
Geplaatst: 26 jun 2004 14:35
door Olaf
Marjon 928GTS schreef:Om de 928 wat te verwennen, dacht ik ga slick 50 kopen, maar is dat wel zo goed ?? Of zeggen jullie niet doen !!
NIET DOEN
Kan volgens mij meer kwaad dan goed doen, dit soort producten

Re: Slick 50, doen of niet ??
Geplaatst: 26 jun 2004 15:32
door horn
Marjon 928GTS schreef:Om de 928 wat te verwennen, dacht ik ga slick 50 kopen, maar is dat wel zo goed ?? Of zeggen jullie niet doen !!
"Niet doen!" zeggen ze
hier
"Niet doen!" zeggen ze
hier
"Niet doen!" zeggen ze
hier
Als je nog meer meningen wil, hoor ik het wel...
(voor de digibeten onder jullie, klik op de oranje 'hier's hierboven

)
Re: Slick 50, doen of niet ??
Geplaatst: 26 jun 2004 15:55
door John
horn schreef:(voor de digibeten onder jullie, klik op de oranje 'hier's hierboven

)
Als je oranje ziet dan als de wiedeweerga een PB tje naar onze Sjonnie (moet je wel in de FI subice setting zitten).
Geplaatst: 27 jun 2004 1:05
door Shark
Iedereen kan zoeken met Google...
Er zijn net zoveel "Niet doen's" als "Wel doen's"

De één is tegen, de ander is voor.
Ik heb het wel eens gebruikt en ik heb geen klachten. Slick voor de versnellingsbak laat je soepeler schakelen.
Shark

Geplaatst: 27 jun 2004 6:40
door horn
Shark schreef:Iedereen kan zoeken met Google...
Het gaat toch om de info, niet om waar hij vandaan komt?
Een deel van de vragen hier (de ontbrekende 3 kitchenutencils van F Porsche? Waar kan je dit of dat krijgen (schaalmodellen/bouwpaketten van de 930? etc etc) zijn met een beetje handigheid via Google e.d. te beantwoorden. Daar ik weinig tot niets van techniek weet, probeer ik zo mijn steentje bij te dragen. Maar als toch iedereen het kan, is het overbodig om dat nog te doen...

Dan had Marjon inderdaad waarschijnlijk zelf de meningen op de diverse forums en die van een "olie expert" allang gelezen. Nutteloze paginavulling dus, waarvoor uiteraard mijn oprechte excuses...

Geplaatst: 27 jun 2004 7:43
door Olaf
Geplaatst: 27 jun 2004 10:37
door Shark
horn schreef:Shark schreef:Iedereen kan zoeken met Google...
Het gaat toch om de info, niet om waar hij vandaan komt?
Een deel van de vragen hier (de ontbrekende 3 kitchenutencils van F Porsche? Waar kan je dit of dat krijgen (schaalmodellen/bouwpaketten van de 930? etc etc) zijn met een beetje handigheid via Google e.d. te beantwoorden. Daar ik weinig tot niets van techniek weet, probeer ik zo mijn steentje bij te dragen. Maar als toch iedereen het kan, is het overbodig om dat nog te doen...

Dan had Marjon inderdaad waarschijnlijk zelf de meningen op de diverse forums en die van een "olie expert" allang gelezen. Nutteloze paginavulling dus, waarvoor uiteraard mijn oprechte excuses...

Voel je je aangesproken "Mr Horn Google"
Ik wil alleen aangeven dat even googlelen over dit onderwerp behoorlijk wat hits oplevert. De meningen over
Slick50 zijn zeker niet allemaal negatief.
En Horn, jouw input zorgt ervoor dat ik minder hoef te zoeken. Prima dus
Shark
(dienooitmeerzondergooglewil)
Geplaatst: 27 jun 2004 21:23
door RS-R
NOOIT olie-additieven gebruiken.
Zo!!
Geplaatst: 27 jun 2004 22:03
door dirkie
Kheb er een motor (Corrado) mee naar de haaien gereden
Al ........ heb ik wel een teflonadditiefje in de versnellingsbak zitten ... aanbevolen door Porsche Antwerpen
Over tegenstrijdigheden gesproken ...
Dirk

Geplaatst: 28 jun 2004 9:01
door Shark
dirkie schreef:Kheb er een motor (Corrado) mee naar de haaien gereden
Dirkie, vertel hier eens wat meer over. Ik ben zeer benieuwd
Shark

Geplaatst: 29 jun 2004 8:25
door horn
Geplaatst: 29 jun 2004 9:42
door EriC4C
Geplaatst: 08 jul 2004 22:30
door horn
Inzake slick 50 in Porsches (luchtgekoeld dan...

de echte porsches dus... komaar komaar komaar

) kwam ik dit tegen op rennlist
Adrian 964 goeroe Streather schreef:I do not recommend you use additives to the oil or the fuel in the air-cooled dry sumped engines of a Porsche.
Slick 50 is okay (?) in wet sumped engines. However the chemical contents of the Slick 50 which when mixed with oil causes a deposit to be left on all moving surfaces which in our engines is not just restricted to the engine internals. The oil system of the 964 includes an external oil tank, thermostat, oil cooler system with temperature sensors. These items will also received the same treatment and the operation can be negatively impacted with a chemically bonded teflon type treatment.
Fuel additives are similar. The fuel injectors used in the 964 engine are electronically pulsed open and closed. The operation of this kind of fuel injector can be adversely impacted by the use of additives in the fuel. The only effective cleaning method is to remove them have them cleaned and have the spray pattern checked.
In the end it is a personal decision but I do not recommend the use of oil and fuel additives in the 964 engine.
Ciao,
Adrian
964C4
En Phil Raby (oud editor 911 & Porsche World) die meteen hierna schreef:I agree. I'd be very worried about any form of additive that claims to coat itself to the inside of the engine. How can it differentiate between bearing surfaces and fine oilways, sensors and the like? Far better to use a high-quality engine oil and change it regularly.
Cheers
Phil
In ieder geval de mening van ervaringsdeskundigen.

Re: Slick 50, doen of niet ??
Geplaatst: 09 jul 2004 0:21
door Vinny
horn schreef:Marjon 928GTS schreef:Om de 928 wat te verwennen, dacht ik ga slick 50 kopen, maar is dat wel zo goed ?? Of zeggen jullie niet doen !!
"Niet doen!" zeggen ze
hier"Niet doen!" zeggen ze
hier"Niet doen!" zeggen ze
hierAls je nog meer meningen wil, hoor ik het wel...
Horn volgens mij was het wel duidelijk??

(voor de digibeten onder jullie, klik op de oranje 'hier's hierboven

)
Geplaatst: 09 jul 2004 9:56
door EriC4C
horn schreef:In ieder geval de mening van ervaringsdeskundigen.

Uitleg klinkt ook zeer plausibel ..... niet doen dus
lijkt mij.
Geplaatst: 10 jul 2004 7:10
door dirkie
Shark schreef:dirkie schreef:Kheb er een motor (Corrado) mee naar de haaien gereden
Dirkie, vertel hier eens wat meer over. Ik ben zeer benieuwd
Shark

Wel ... had bij een oliewissel Slick 50 toegevoegd.
Corrado met 102.000 km op de klok ...
Motor vastgelopen goed 50km na de behandeling.
Volkswagen garage wist me te vertellen dat ik niet de eerste was.
Zou iets te maken hebben met samenstelling van het product en "hoog vermogen" motoren ... is alweer van 1993 geleden ... dus de exacte uitleg die me toen is gegeven moet ik je jammer genoeg schuldig blijven.
Had ook iets te maken met welke soort olie het gemixd werd als ik me goed herinner ...
Maar de Slick was volges hun wel degelijk de oorzaak ...
Dirk

Geplaatst: 13 jul 2004 16:08
door funnyname
Volgens de Porsche handleiding van de 944 is het nooit goed om additieven toe te voegen. (
http://members.home.nl/porsche944turbo/download/Porsche944OwnersManual.zip)
Aangezien de motor van de 944 eigenlijk een half 928 blok is zou het me niets verbazen dat dit ook geldt voor de 928.
Ik zou het alleen doen als een Porsche specialist me kan overtuigen van de goede werking van het product.
Geplaatst: 13 jul 2004 16:13
door dirkie
Kunnen er eigenlijk kort over zijn niewaar ...
Het is en blijven "lapmiddeltjes" ... een motor die in een normale gezondheid verkeerd heeft ze gewoon niet nodig ...
Dirk

Geplaatst: 13 jul 2004 16:28
door Olaf
dirkie schreef:Het is en blijven "lapmiddeltjes" ... een motor die in een normale gezondheid verkeerd heeft ze gewoon niet nodig ...
Als het al werkt .... is 't maar van tijdelijke duur
zegge 50 Km ofzo
.... kunnen de motor-revisie bedrijven geen droog brood meer verdienen ....
