Pagina 1 van 1
Lijstje met co 2 uitstoot (B)
Geplaatst: 08 feb 2007 14:04
door F@RGO
Vanaf 2009 wordt de rijbelasting in Belgie berekend op de co2 uitstoot van de motor,
Wie vult het lijstje aan zijn type wagen en co 2 uitstoot .
997 s 277 co2 (hoogste categorie)
dus ziet het er niet zo leuk uit voor de porscherijders...

Geplaatst: 08 feb 2007 15:14
door Peter R.
Er is voorlopig sprake van 5 Euro verkeersbelasting per gram.
Voor een 911 van kwasi eke soort kom je dan op 1250 Euro per jaar. Dan doe ik 22 Euro profijt !
Al je met een zakformaat koreaan of japanner rijdt ben je flink de klos !
Peter R.
Geplaatst: 08 feb 2007 16:20
door F@RGO
Peter R. schreef:Er is voorlopig sprake van 5 Euro verkeersbelasting per gram.
Voor een 911 van kwasi eke soort kom je dan op 1250 Euro per jaar. Dan doe ik 22 Euro profijt !
Peter R.
Die vlieger zal niet opgaan , waar staat dat te lezen ?
Geplaatst: 08 feb 2007 17:24
door Peter R.
F@RGO schreef:Die vlieger zal niet opgaan , waar staat dat te lezen ?
Ja zeg, azzek dat OOK nog allemaal moet onthouden !
Peter R.
Geplaatst: 08 feb 2007 17:30
door F@RGO
Peter R. schreef:F@RGO schreef:Die vlieger zal niet opgaan , waar staat dat te lezen ?
Ja zeg, azzek dat OOK nog allemaal moet onthouden !
Peter R.
oeioeioei, niet kwaad worre , tis maer ne ker vraege

Re: Lijstje met co 2 uitstoot (B)
Geplaatst: 08 feb 2007 17:34
door Devils son
F@RGO schreef:
997 s 277 co2 (hoogste categorie)
Vanaf 2012 moet dit teruggebracht zijn naar 130 gr/km... Ik vraag mij af in hoeverre een sportautoproducent dit voor elkaar gaat krijgen. Meer dan de helft minder CO2 is nl. niet zo heel makkelijk voor elkaar te krijgen.
Geplaatst: 08 feb 2007 18:07
door F@RGO
van 6 cilinder boxer naar 3 cilinder in rij, moet lukken

Geplaatst: 08 feb 2007 19:20
door 911-lover
Geplaatst: 08 feb 2007 19:42
door Auke231
Ik moet wel zeggen dat de Duitse automobielfabrikanten vrij weinig aan de "uitstoot" kwestie hebben gedaan.. een beetje helder licht heeft dit al een paar jaar zien aankomen. Ze hebben inderdaad al een paar waterstof/brandstofcel prototypen, maar daar hebben we de komende 10 jaar nog helemaal niks aan.. Wat ze wel doen is al hun energie stoppen in nog grotere V8's-V12's en voor mijn part V16's,..

, is natuurlijk allemaal geweldig maar dat er dan hybride techniek van Toyota moet worden gebruikt vindt ik best wel jammer.
Geplaatst: 10 feb 2007 0:18
door maurice
Sterker nog de Duitse fabrikanten willen er weinig aan doen op het moment. Het is een beetje een competitie strijd wie de meeste pk's en Nm's uit een productiemotor kan persen zonder ook nog de levensduur nadelig te beinvloeden. Dat daarbij wat meer CO2 wordt uitgestoten dat zal ze weinig kunnen schelen.
Hoorde wel dat men bezig is om de norm met harde sancties te willen gaan handhaven. Ben dus erg benieuwd wat dit voor deze merken gaat betekenen. Misschien is de huidige 997/996 en eerder nog wel eens een echte collectors reeks.
