Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 11:28



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
waar op letten bij aanschaf 3.2 motor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht waar op letten bij aanschaf 3.2 motor
Hallo
Zijn er nog specefieke dingen waar ik op moet letten bij aanschaf van een 911 3.2 ? Er lag aan de onderzijde wel een druppeltje olie maar dat is normaal denk ik bij een auto van 16 jaar oud ?
Nog tips hier ? ik hoor ze graag
bedankt


30 jun 2004 23:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Auto ALTIJD binnenste buiten laten keren bij een Porsche specialist.
Een slechte 3.2 kost heel veel geld om alsnog goed te krijgen...(zie mijn motto hieronder). Beter geld voor de keuring kwijt dan met een foute opgescheept zitten.

Lektest op cilinders is een belangrijke vwb de motor; maar dekt niet alles. Ook koppeling, uitlaat/warmtewisselaars, remmen, versnellingsbak zijn dingen die veel geld kosten als die aan vervanging toe zijn.
Olie kan vanuit een lekkende klepdekselpakking komen, is dan niet spannend; op andere plekken kan dat wel spannend zijn. Als er geen plekken onder de auto liggen is het niet direct een drama.

Wel of niet aanwezig zijn van onderhoudshistorie scheelt ook anzienlijk in de waarde van een 911.

Overigens is de 3.2 een erg fijne en robuste auto, zeker de serie 1987-1989 met de G50 versnellingsbak en hydraulische koppeling.

Succes....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


01 jul 2004 0:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Dat een 911 motor olie "mag" lekken is een fabeltje... niet in trappen
Verder letten op uitgesleten klepgeleiders

gr.

Jeroen
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


01 jul 2004 0:12
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
ja aankoopkeuring zal i k zeker overwegen , wat mij overigens opviel is dat als ik het kontakt aanzet zonder te starten dat er iets blijft doorlopen aan het geluid te horen , is dit brandstofpomp ? of iets anders ?


01 jul 2004 0:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Ja, brandstof pomp... is normaal

gr.

Jeroen
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


01 jul 2004 1:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Oh ja,

Rich911 schreef:
ja aankoopkeuring zal i k zeker overwegen


Niet overwegen, gewoon doen :!:

gr.

Jeroen
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


01 jul 2004 1:12
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Ja, brandstof pomp... is normaal

gr.

Jeroen


Rectificatie: De brandstofpomp werkt nooit als de motor niet loopt.

Deze werkt dus alleen als de motor gestart wordt of loopt.

Bij auto's waar dit niet zo is, is er iets niet in orde.
Het kan op zich geen grote storing zijn.

Erwin.


01 jul 2004 7:12
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Erwin schreef:
Rectificatie: De brandstofpomp werkt nooit als de motor niet loopt.

Deze werkt dus alleen als de motor gestart wordt of loopt.

Bij auto's waar dit niet zo is, is er iets niet in orde.


Erwin die eerder schreef:
Hierbij wordt de brandstofpomp ingeschakeld door een schakelaar die gemonteerd zit op de luchthoeveelheidsmeter. Hij is slecht te bereiken, en herkenbaar als je hem gevonden hebt aan een blauwe stekker.
Als de auto op contact staat en je trekt de stekker eraf moeten de brandstofpompen gaan lopen. Wel eerst de zekeringkast terug in originele staat brengen. Het is geen APK afkeurpunt maar wel aan te raden om dit origineel te maken. ( ivm. eventuele aanrijdingschade en brand.)

Jeroen914 eerder schreef:
De brandstofpomp hangt onder de auto, ongeveer rechts van je gaspedaal.
Zet alle blowers/verwarming en andere herrie-makers uit.
Contact uit - contact aan (maar niet starten)
Als het goed is kun je de brandstof pomp dan horen zoemen...

Wel even dus :?: ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


01 jul 2004 11:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Is alweer 3 maanden geleden dat ik mijn 3.2 voor het laatst startte :(
Kan dus iets met m'n geheugen zijn (ben geen Erik 4GB :D), maar ik meen me toch te herinneren dat als je het contact aan zet de brandstofpomp eerst druk opbouwt...
Maar goed, zoals gezegd... 't is alweer veel te lang geleden, dus ga er maar vanuit dat Erwin gelijk heeft :D

gr.

Jeroen
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


01 jul 2004 13:15
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Is alweer 3 maanden geleden dat ik mijn 3.2 voor het laatst startte :( , maar ik meen me toch te herinneren dat als je het contact aan zet de brandstofpomp eerst druk opbouwt...


Ik heb dan wel nooit een 3.2 gehad .... van de Sc weet ik het niet meer, maar bij de 3.6 "klinkt het" alsof er inderdaad een pompje druk opbouwt .... zou mij dus niks verbazen als het bij de 3.2 ook zo zou zijn.

Toch maar eens bij v/d G in Bodegraven gaan kijken :roll:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


01 jul 2004 14:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Als het een fout is dan heeft die 3.2 van mij dat ook al 5 jaar...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


01 jul 2004 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2
Bericht 
vlg mij kan er ook nog wel eens een ventilatortje draaien achter je regelunit (verwarming/airco enz) onder het dash. Misschien dit gehoord?
_________________________________________
Ut et Zeeuwse


01 jul 2004 22:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
denk dat het de benzine pomp was , echt zon tikkend geluid

Jeroen , hoe kom je erachter dat de klepgeleiders uitgesleten zijn ? door het tikken van de kleppen , moet ik dan een bepaald toerental aanhouden ? keuring laat ik een auto zowiezo maar is wel makkelijk om alvast 1 en ander te controleren .
Wat mij ook opviel bij bepaalde 911`s is dat ze achter de accu bij het binnenscherm vaak rottig of flink roestend zijn , ook een kwaal ?


01 jul 2004 23:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Is het beste te zien aan rookpluimpjes uit de uitlaat.
Als je na flink accelereren abrubt het gas loslaat bv.

Rook is zo-ie-zo niet goed. Een 911 mag eventjes wat walmen trekken als 'ie net start, maar verder niet.

gr.

Jeroen
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


01 jul 2004 23:26
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Dat motortje dat je hoort zoemen is onderdaad een ventilatortje direct achter het dashbord (achter dat mini-roostertje tussen asbak en stuur).
Die blaast interrieurucht langs een sensor om de temperatuur in het interieur the snuffelen....
Als je er achter graait krijg een tik van deze (mini) molen...
geen Brandstofpompo dus
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


05 jul 2004 19:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.