Pagina 1 van 1

Groter gasklephuis??

Geplaatst: 10 apr 2007 21:32
door twin1987
wie heeft er ervaring met het monteren van een groter gasklephuis bij een 924?

ik denk dan aan die van een Audi 2.2 L oid.

past dit en is deze ook groter?

Geplaatst: 10 apr 2007 21:56
door Meneer aard
Het schijnt dat een Audi 5000 (of 500??) throthle body geplaatst kan worden, hier moet wel het inlaat spruistuk worden uitgevijld omdat er een rand in de weg zit op de plek van het oude throttle body.

Maar zal denk niet echt wat uitmaken mss wat meer reactie op het gas.

Geplaatst: 10 apr 2007 22:03
door 924
Klopt, audi 5000

snellere gasreactie en meer verbruik

Geplaatst: 10 apr 2007 22:22
door twin1987
Meneer aard schreef:Het schijnt dat een Audi 5000 (of 500??) throthle body geplaatst kan worden, hier moet wel het inlaat spruistuk worden uitgevijld omdat er een rand in de weg zit op de plek van het oude throttle body.

Maar zal denk niet echt wat uitmaken mss wat meer reactie op het gas.


ik heb even gekeken en ben er achter dat:
audi 5000 in de VS = audi 100 in EU

bedankt


iemand die dit eerder gedaan heeft??

Geplaatst: 10 apr 2007 22:25
door 924
Ik niet, zie er het nut niet van in .

Snellere nokkenas is een betere upgrade. Alsook andere injectoren

Geplaatst: 10 apr 2007 22:27
door Meneer aard
924 schreef:Ik niet, zie er het nut niet van in .

Snellere nokkenas is een betere upgrade. Alsook andere injectoren


Felle nokkenas i.c.m. de k-jet zal die niet lief vinden:P Al die pieken denk dat je luchtweger enorme klappen maakt waardoor er te weinig peut wordt ingespten. Zou je eerder naar mega squirt kennen gaan.

Geplaatst: 10 apr 2007 22:29
door twin1987
924 schreef:Ik niet, zie er het nut niet van in .

Snellere nokkenas is een betere upgrade. Alsook andere injectoren


ja maar ik wil eerst de wat meer eenvoudige dingen vervangen zoals:
groter gasklephuis
uitlaat vanaf de middendemper

of heb jij nog andere ideeen?

Geplaatst: 10 apr 2007 22:32
door 924
Goedkoop zal het er niet op worden :wink: Porsche heeft de motor al helemaal bewerkt en dit resulteerde in 125pk.

Verder wat je kan doen: grotere in- en uitlaatpoorten, andere klepveren, scherpere nokkenas, oettinger 2.3l onderblok nemen, turbo warmdraairegelaar, lichter vliegwiel, enz enz

Geplaatst: 10 apr 2007 22:38
door Meneer aard
twin1987 schreef:
924 schreef:Ik niet, zie er het nut niet van in .

Snellere nokkenas is een betere upgrade. Alsook andere injectoren


ja maar ik wil eerst de wat meer eenvoudige dingen vervangen zoals:
groter gasklephuis
uitlaat vanaf de middendemper

of heb jij nog andere ideeen?


Vervang je eerste demper door een pijp en haal het soort slurfje geval bij de intake eraf..Komt ie wat makkelijker op toeren. En scheelt ook in geluid :twisted: (maakt best mooi geluid met die 1e demper eronder uit).

je zou evt een 931 kop kunnen plaatsen..

Geplaatst: 10 apr 2007 22:44
door twin1987
Meneer aard schreef:
twin1987 schreef:
924 schreef:Ik niet, zie er het nut niet van in .

Snellere nokkenas is een betere upgrade. Alsook andere injectoren


ja maar ik wil eerst de wat meer eenvoudige dingen vervangen zoals:
groter gasklephuis
uitlaat vanaf de middendemper

of heb jij nog andere ideeen?


Vervang je eerste demper door een pijp en haal het soort slurfje geval bij de intake eraf..Komt ie wat makkelijker op toeren. En scheelt ook in geluid :twisted: (maakt best mooi geluid met die 1e demper eronder uit).

je zou evt een 931 kop kunnen plaatsen..


welk slangetje bedoel je dan? misschien een foto?

Geplaatst: 10 apr 2007 22:58
door 924
Luchtfilterdeksel bedoelt Aard :wink:

Geplaatst: 12 apr 2007 14:38
door mayonaise
slurf er gewoon oplaten zodat ie koude lucht kan happen ivm warme motorruimte lucht, het doet niks meer dan lawaai maken die modificatie...

kblijf er bij , 924 modden voor power is weinig kost effectief
het is een reeds gekieteld blok van VW/AUDI het is dus al eens gemodificeerd om meer te leveren dan origineel design... hoe verder je dan nog wil gaan , hoe duurder het wordt per pk...

kan dan beter een 924 Turbo scoren, dan heb je tenminste nog wat bang voor je buck, en weer meer opties ( intercoolen )

of richting 944 gaan

Geplaatst: 12 apr 2007 15:07
door Meneer aard
mayonaise schreef:slurf er gewoon oplaten zodat ie koude lucht kan happen ivm warme motorruimte lucht, het doet niks meer dan lawaai maken die modificatie...

kblijf er bij , 924 modden voor power is weinig kost effectief
het is een reeds gekieteld blok van VW/AUDI het is dus al eens gemodificeerd om meer te leveren dan origineel design... hoe verder je dan nog wil gaan , hoe duurder het wordt per pk...

kan dan beter een 924 Turbo scoren, dan heb je tenminste nog wat bang voor je buck, en weer meer opties ( intercoolen )

of richting 944 gaan


Mwah betwijfel ik, ik heb volgens mijn de laatste revisie en dat slurfje komt boven de radiator..En nu zuigt ie pal achter de koplamp lucht aan ipv boven de radiator. Je zou evt een Cold Air Intake kunnen maken met een buis ofi iets dergelijks.