Pagina 1 van 2

motor lekt een beetje 911

Geplaatst: 19 apr 2007 12:30
door 500gls
hallo,
ben bijna in de aankoop van een '71 911 waarbij een vermelding staat dat de motor een beetje olie lekt, nou lees ik dat wel vaker maar kan zoiets ernstig zijn en kan ik de eigenaar een specifieke vraag stellen zodat het duidelijk wordt wat het evt is ?
ik kan er nog niet heen want de auto staat in het buitenland.
graag een tip ,
gr,
bas

Geplaatst: 19 apr 2007 12:37
door Olaf
Waar lekt de motor :?:

BV ... op de kleppendeksels, retourleiding -- etc.

Als het de kop- of voet-pakkingen zijn - zou ik 'm laten staan - behalve als de prijs zodanig is dat je nog geld over hebt voor 'n revisie :idea:

Geplaatst: 19 apr 2007 12:45
door 2.2E_69
en hoeveel is "een beetje lekken"?

Geplaatst: 19 apr 2007 12:45
door Peter
Het begrip een beetje is zeeeeeeer rekbaar. Wat de één een smeerboel vindt , vindt de andere een beetje. Het hoeft geen probleem te zijn (inderdaad, heel veel oudjes laten wel eens een drupje (of wat) vallen), kan wel een probleem zijn. Dat kan je nooit op afstand bekijken. Een drupje onderaan de oliekoeler kan een wat harde pakking betekenen, maar ook een draadeind wat uit het blok getrokken is. In het laatste geval moet echt de hele zaak uit elkaar.

Geplaatst: 19 apr 2007 12:54
door 500gls
misschien wat kort door de bocht maar wat kost een motorrevisie ?

anyway ik moet dus de eigenaar gaan vragen waar hij precies uit lekt, voor dat het duidelijk is of het een probleem is.

maar is er niet een zogeheten bekende zwakke plek bij deze motoren ?
dan kan ik dat aan hem vragen.

Geplaatst: 19 apr 2007 13:04
door Marco
kort door de bocht: tussen 5 en 10k voor een volledige revisie
houd ook rekening met de roestgevoeligheid van een 71er :idea:

Geplaatst: 19 apr 2007 13:10
door Black Betty
Een lekkende 'platte' boxermotor duidt vaak ook relatief grote (en vaak dure) problemen, al is een druppeltje bij warme motor over het algemeen niet zo erg...

Daarnaast is het ook van belang om na te gaan wáár de motor precies lekt.

Dit is nou -wat mij betreft- wél een typisch gevalletje AKK... :roll:

Geplaatst: 19 apr 2007 13:22
door Meneer aard
SPEEDY944 schreef:Een lekkende 'platte' boxermotor duidt vaak ook relatief grote (en vaak dure) problemen, al is een druppeltje bij warme motor over het algemeen niet zo erg...

Daarnaast is het ook van belang om na te gaan wáár de motor precies lekt.

Dit is nou -wat mij betreft- wél een typisch gevalletje AKK... :roll:


Mjah tis al een dame op leeftijd..Een beetje zweten/ lekken mag toch iets? Maar een AKK is hier idd (sluit me bij jou aan Speedy944 :) ) zeker op zijn plek.

Geplaatst: 19 apr 2007 13:25
door john's Porsches
oude types welke geen modificatie hebben ondergaan aangaande de kleppendekels, nieuwere zijn niet zo duur! willen hier nog wel eens op lekken ivm kromtrekken

Geplaatst: 19 apr 2007 14:03
door 500gls
@john, die kleppendeksels zien die er na modificatie anders uit dan de oudere modellen ?

Geplaatst: 19 apr 2007 16:08
door john's Porsches
oud type zijn glad de gemodificeerde hebben overdwars opstaande randjes

zie plaatje bij www.erpa.nl

dan zoeken bij onderdelen (klepdeksel)

dat is een nieuwere

Geplaatst: 19 apr 2007 20:42
door 500gls
ik heb het even gevragd en dit was het antwoord, mij zegt het niets, jullie ?

It drips from the bottom of the case after the engine is shut down. It appears to be from a seal where the pump is located that sends oil back to the reserve tank

Geplaatst: 19 apr 2007 23:15
door RufBTR
dus ?

rarara een pakking die niet meer goed is, of zou het helpen om een dikkere olie te gebruiken ?

met olie lekkages kan je alle kanten op.

gooi je volsyntheet in een golden oldie, dan gaat ie zeker lekken.
dus hoeft nog geeneens de pakking te zijn die gaar is, maar pakkingen reageren anders op de diverse olie soorten die we tegenwoordig hebben.

anyway als het de pakking is dan is dit vrij makkelijk te verhelpen.

maarja ga eerst maar eens lekker even kijken, neem wat foto's en plaats ze hier.
dan kunnen we er nog een keer naar kijken.

Geplaatst: 20 apr 2007 0:59
door horn
of staat de auto in het buitenland (antwoord in het engels)? dan wordt een akk'tje wat lastig en zou ik mijn vingers er niet aan branden. tenzij heel goedkoop... :idea:

Geplaatst: 20 apr 2007 9:14
door 500gls
daar komen de plaatjes !, zo te zien inderdaad een ouder model oliedeksel.
hij vraagt er 10.000 euro voor. verder roestvrij !


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Geplaatst: 20 apr 2007 9:32
door Amethist
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Moet zeggen dat ik het zo voor zover je van een foto kunt beoordelen het er niet zo heel beroerd uit vind zien. Aan het model te zien is dit een Amirikaan of niet?

Geplaatst: 20 apr 2007 9:41
door 500gls
wat heb ik nou fout gedaan met die foto's ?

ja is een amerikaan, vindt je van de prijs ? komt natuurlijk nog wel verscheping bij etc.

Geplaatst: 20 apr 2007 9:53
door Amethist
Je had het adrs uit de adressenbalk gekopierd. Je moet even naar de eigenschappen van de foto (rechter muisknop) en dan het url adres kopieren. Daanna even checken of er thumbinal(of zo iets) of pic staat. Dit moet in bijde gevallen pic zijn.

Verder, over de prijs kan ik niet zo veel zeggen(voor nl. maatstaven niet erg duur IMO), maar ik weet niet hoe duur dat veschepen zou zijn en hoe de prijzen in Amirika liggen. :oops: Dus hiermee maar even wachten op de kenners.

Geplaatst: 20 apr 2007 9:55
door cabrio wim
500gls schreef:wat heb ik nou fout gedaan met die foto's ?


Je moet het woordje PAGE vervangen door PIC.

Geplaatst: 20 apr 2007 9:56
door Marco
gewoon rekensommetje maken, is de vraagprijs in euro?

Geplaatst: 20 apr 2007 10:02
door 500gls
alles bij elkaar komt er z'on 2500 euro bij ( mits rdw soepeltjes verloopt ) heb je hem dus voor pak em beet 12.500 op kenteken staan.

Maar goed het blijft een gok, ik heb dit inmiddels wel vaker gedaan en met een beetje mensen kennis en hoe men zo'n auto documenteerd ( foto's rekeningen ) ' voel' je wel of het goed zit.

trouwens ik ben op zoek naar een paar stuks en ik ga er zelf naartoe om ze te rijden, aankopen en naar de verscheper te brengen ( met een bevriende piloot van de klm dus dat is ook nog goedkoop vliegen ) ik wil er zelf 2 hebben een targa om zelf in te rijden en een coupe om te verkopen.
De dollar staat zo laag op het ogenblik dat het zeer interesant is.
mochten er nog 2 geintereseerden zijn er kunnen er 4 in een container dus nog plaats voor 2.

Geplaatst: 20 apr 2007 10:12
door Amethist
Kijk dat is pas een leuke zoektocht :D . Veel suc6 en plezier met de reis.

Geplaatst: 20 apr 2007 11:47
door RufBTR
op de foto's is niet meer duidelijk te zien waarvandaan het blok lekt (foto onderkant blok) tip even afspuiten met een hogedruk spuit, daarna een stukie rijden, en nog eens kijken naar lekkage.

foto kleppendeksel, lijkt me ook daarlangs te lekken. en de olie leiding oliekoeler -> tank lijkt me een beetje te lekken.

Ook in de US kan je gewoon een aankoopkeuring laten doen bij de porschedealers, dus dat zal geen probleem zijn als er eentje in de buurt is, reken op een 150 $.


succes met de aankoop.

Geplaatst: 20 apr 2007 11:53
door 500gls
@ruf
volgens de eigenaar lekt de pakking van de oliepomp die de olie naar het olie tankje pompt oid ??
lijkt jouw dat te kloppen ?

gr,

bas

Geplaatst: 20 apr 2007 11:58
door RufBTR
zou kunnen, de olie verspreid zich door de rijwind over het blok, dus als het blok dan op meerdere plekken lekt is dat zo wat moeilijker te zien.

de pakking van de oliepomp zit niet bij het cirkeltje midden onder het blok, daar zit de aanzuigpijp met filter van de oliepomp, als ik het me goed herinner. maar als hij die pakking bedoeld, dan is dat makkelijk te verhelpen.