Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:46



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
motor loopt slecht bij olie peilen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
911SC 1981
Lith
Bericht motor loopt slecht bij olie peilen
Hallo allemaal, na jaren alles op Porsche gebied te hebben gevolgd een paar weken geleden toch maar mijn jongensdroom verwezelijkt en een 911 gekocht. Al meerdere keren gehoord dat het oliepeil bij een 911 heel belangrijk is, en hier heeft mijn eerste vraag mee te maken. Als ik bij mijn 911SC met 3.6 motor de oliedop losdraai dan gaat de motor onregelmatig lopen. Is dit normaal of is er iets niet in orde. Verder loopt hij perfect. Heeft iemand hier een antwoord op? Alvast bedankt.


27 jul 2004 22:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht Re: motor loopt slecht bij olie peilen
Nep carrera 2 schreef:
Hallo allemaal, na jaren alles op Porsche gebied te hebben gevolgd een paar weken geleden toch maar mijn jongensdroom verwezelijkt en een 911 gekocht. Al meerdere keren gehoord dat het oliepeil bij een 911 heel belangrijk is, en hier heeft mijn eerste vraag mee te maken. Als ik bij mijn 911SC met 3.6 motor de oliedop losdraai dan gaat de motor onregelmatig lopen. Is dit normaal of is er iets niet in orde. Verder loopt hij perfect. Heeft iemand hier een antwoord op? Alvast bedankt.
Bij een 3.2 motor is dit gebruikelijk, echter bij een 3.6 blok niet.
Weet je zeker dat er een 3.6 blok in ligt? :roll:


27 jul 2004 22:34
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: motor loopt slecht bij olie peilen
Ivo964C2 schreef:
Nep carrera 2 schreef:
Hallo allemaal, na jaren alles op Porsche gebied te hebben gevolgd een paar weken geleden toch maar mijn jongensdroom verwezelijkt en een 911 gekocht. Al meerdere keren gehoord dat het oliepeil bij een 911 heel belangrijk is, en hier heeft mijn eerste vraag mee te maken. Als ik bij mijn 911SC met 3.6 motor de oliedop losdraai dan gaat de motor onregelmatig lopen. Is dit normaal of is er iets niet in orde. Verder loopt hij perfect. Heeft iemand hier een antwoord op? Alvast bedankt.
Bij een 3.2 motor is dit gebruikelijk, echter bij een 3.6 blok niet.
Weet je zeker dat er een 3.6 blok in ligt? :roll:

Bij een 3.0 (SC) is dit ook normaal, daarom mijn gok, dat de 911SC alleen optisch omgebouwd is naar een Carrera 2... Plaats anders es een foto van je blok, is zo gezien (kijk maar naar die van mij)
Afbeelding


27 jul 2004 22:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht Re: motor loopt slecht bij olie peilen
paSCal schreef:
Ivo964C2 schreef:
Nep carrera 2 schreef:
Hallo allemaal, na jaren alles op Porsche gebied te hebben gevolgd een paar weken geleden toch maar mijn jongensdroom verwezelijkt en een 911 gekocht. Al meerdere keren gehoord dat het oliepeil bij een 911 heel belangrijk is, en hier heeft mijn eerste vraag mee te maken. Als ik bij mijn 911SC met 3.6 motor de oliedop losdraai dan gaat de motor onregelmatig lopen. Is dit normaal of is er iets niet in orde. Verder loopt hij perfect. Heeft iemand hier een antwoord op? Alvast bedankt.
Bij een 3.2 motor is dit gebruikelijk, echter bij een 3.6 blok niet.
Weet je zeker dat er een 3.6 blok in ligt? :roll:

Bij een 3.0 (SC) is dit ook normaal, daarom mijn gok, dat de 911SC alleen optisch omgebouwd is naar een Carrera 2... Plaats anders es een foto van je blok, is zo gezien (kijk maar naar die van mij)
Afbeelding


Afbeelding

....volgens mij idd een 3.6 blok. Althas het heeft de looks. Wellicht alleen optisch aangepast en innerlijk stiekum toch een 3.2???


28 jul 2004 12:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Buiten de airco compressor die ontbreekt en het luchtfilterhuis-teutje dat eraf gehaald is merk ik op t eerste zicht geen enkel verschil met een 3.6 blok hoor :!:

Lijkt mij heeeeel sterk dat dit GEEN 3.6 zou zijn ...

Dirk
:wink:


28 jul 2004 15:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
dirkie schreef:
luchtfilterhuis-teutje

hoeveel x de woordwaarde zou dit zijn :shock:
_________________________________________
Got coffee?


28 jul 2004 15:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Is heus een echte 3.6 hoor...

Wat betreft het slecht lopen als de vuldop eraf is... geen idee
t/m 3.2 is dat normaal

gr.

Jeroen
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


28 jul 2004 16:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Heb t net ff getest ... was ff een kleine check up aan t uitvoeren aan de 964.

Pijlstok of/en oliedop eraf ... doet nix aan de stationaire loop van een 3.6.



Dirk
:wink:


28 jul 2004 16:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
Wat ik mij dus afvraag, waarom is het aluminium motor gedeelte naast het luchtfilterhuis zwart van kleur? Bij mij is dat gewoon aluminiumkleurig.

Afbeelding


28 jul 2004 17:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Vanaf model 91 werd de alu-inlet vervangen door een kunsstof inlet.

Kleine wijziging van Porsche zelf. Meer niet.

Dirk
:wink:


28 jul 2004 17:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
dirkie schreef:
Vanaf model 91 werd de alu-inlet vervangen door een kunsstof inlet.

Kleine wijziging van Porsche zelf. Meer niet.

Dirk
:wink:
Weer wat geleerd, thanx Dirk :wink:


28 jul 2004 18:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Waar je het heel makkelijk aan zou moeten zien is aan de dubbele stroomverdeler, toch ?(in lekentaal: het ronde ding waar de bougiekabels samen komen).
Een 3.2 heeft er 1, een 3.6 heeft er 2.
Zo te zien lijkt het erg op een 3.2 motor met de fan en het fan-huis van een 3.6...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


28 jul 2004 20:54
Profiel
PorscheForum Rookie
911SC 1981
Lith
Bericht 
Iedereen alvast bedankt voor de reakties, de motor heeft de dubbele stroomverdelers. Ik zal nog even toelichten wat er gebeurd bij het peilen van de olie, als je de oliedop losdraait dan zakt het stationair toerental meteen. Het lijkt of de motorelectronica het probeert te compenseren en de motor blijft op een heel laag toerental lopen. Als je daarna de oliedop weer sluit stijgt meteen het toerental tot ver boven stationair om na een paar seconden weer te zakken tot normaal. Als iemand nog een idee heeft waar het aan kan liggen hoor ik het graag.


28 jul 2004 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Nep carrera 2 schreef:
Iedereen alvast bedankt voor de reakties, de motor heeft de dubbele stroomverdelers. Ik zal nog even toelichten wat er gebeurd bij het peilen van de olie, als je de oliedop losdraait dan zakt het stationair toerental meteen. Het lijkt of de motorelectronica het probeert te compenseren en de motor blijft op een heel laag toerental lopen. Als je daarna de oliedop weer sluit stijgt meteen het toerental tot ver boven stationair om na een paar seconden weer te zakken tot normaal. Als iemand nog een idee heeft waar het aan kan liggen hoor ik het graag.


Wat je zegt klopt wel hoor :!: Het is idd de motorelectronica die dit gaat corrigeren. Maar ik mag mijne losdraaien kan geen toerental"drop" vaststellen ...

Kzou me er allesinds echt niet teveel zorgen over maken.
Meen ooit ergens gelezen te hebben dat een "wiebelend" stationair toerental kan veroorzaakt worden door een niet goed ingedrukte peilstok ...

Straks (als alle mensen wakker zijn, het is geen uur nu om de P te starten) zal ik nog een keertje de dop verwijderen en even wat langer wachten ... mss wie weet ...

Dirk
:wink:


29 jul 2004 5:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hilmp2


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.