27 jul 2004 22:30
27 jul 2004 22:34
Bij een 3.2 motor is dit gebruikelijk, echter bij een 3.6 blok niet.Nep carrera 2 schreef:Hallo allemaal, na jaren alles op Porsche gebied te hebben gevolgd een paar weken geleden toch maar mijn jongensdroom verwezelijkt en een 911 gekocht. Al meerdere keren gehoord dat het oliepeil bij een 911 heel belangrijk is, en hier heeft mijn eerste vraag mee te maken. Als ik bij mijn 911SC met 3.6 motor de oliedop losdraai dan gaat de motor onregelmatig lopen. Is dit normaal of is er iets niet in orde. Verder loopt hij perfect. Heeft iemand hier een antwoord op? Alvast bedankt.
27 jul 2004 22:53
Ivo964C2 schreef:Bij een 3.2 motor is dit gebruikelijk, echter bij een 3.6 blok niet.Nep carrera 2 schreef:Hallo allemaal, na jaren alles op Porsche gebied te hebben gevolgd een paar weken geleden toch maar mijn jongensdroom verwezelijkt en een 911 gekocht. Al meerdere keren gehoord dat het oliepeil bij een 911 heel belangrijk is, en hier heeft mijn eerste vraag mee te maken. Als ik bij mijn 911SC met 3.6 motor de oliedop losdraai dan gaat de motor onregelmatig lopen. Is dit normaal of is er iets niet in orde. Verder loopt hij perfect. Heeft iemand hier een antwoord op? Alvast bedankt.
Weet je zeker dat er een 3.6 blok in ligt?
28 jul 2004 12:18
paSCal schreef:Ivo964C2 schreef:Bij een 3.2 motor is dit gebruikelijk, echter bij een 3.6 blok niet.Nep carrera 2 schreef:Hallo allemaal, na jaren alles op Porsche gebied te hebben gevolgd een paar weken geleden toch maar mijn jongensdroom verwezelijkt en een 911 gekocht. Al meerdere keren gehoord dat het oliepeil bij een 911 heel belangrijk is, en hier heeft mijn eerste vraag mee te maken. Als ik bij mijn 911SC met 3.6 motor de oliedop losdraai dan gaat de motor onregelmatig lopen. Is dit normaal of is er iets niet in orde. Verder loopt hij perfect. Heeft iemand hier een antwoord op? Alvast bedankt.
Weet je zeker dat er een 3.6 blok in ligt?
Bij een 3.0 (SC) is dit ook normaal, daarom mijn gok, dat de 911SC alleen optisch omgebouwd is naar een Carrera 2... Plaats anders es een foto van je blok, is zo gezien (kijk maar naar die van mij)
28 jul 2004 15:22
28 jul 2004 15:50
dirkie schreef:luchtfilterhuis-teutje
28 jul 2004 16:23
28 jul 2004 16:44
28 jul 2004 17:45
28 jul 2004 17:55
28 jul 2004 18:00
Weer wat geleerd, thanx Dirkdirkie schreef:Vanaf model 91 werd de alu-inlet vervangen door een kunsstof inlet.
Kleine wijziging van Porsche zelf. Meer niet.
Dirk
28 jul 2004 20:54
28 jul 2004 21:51
29 jul 2004 5:21
Nep carrera 2 schreef:Iedereen alvast bedankt voor de reakties, de motor heeft de dubbele stroomverdelers. Ik zal nog even toelichten wat er gebeurd bij het peilen van de olie, als je de oliedop losdraait dan zakt het stationair toerental meteen. Het lijkt of de motorelectronica het probeert te compenseren en de motor blijft op een heel laag toerental lopen. Als je daarna de oliedop weer sluit stijgt meteen het toerental tot ver boven stationair om na een paar seconden weer te zakken tot normaal. Als iemand nog een idee heeft waar het aan kan liggen hoor ik het graag.