Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

motor loopt slecht bij olie peilen

27 jul 2004 22:30

Hallo allemaal, na jaren alles op Porsche gebied te hebben gevolgd een paar weken geleden toch maar mijn jongensdroom verwezelijkt en een 911 gekocht. Al meerdere keren gehoord dat het oliepeil bij een 911 heel belangrijk is, en hier heeft mijn eerste vraag mee te maken. Als ik bij mijn 911SC met 3.6 motor de oliedop losdraai dan gaat de motor onregelmatig lopen. Is dit normaal of is er iets niet in orde. Verder loopt hij perfect. Heeft iemand hier een antwoord op? Alvast bedankt.

Re: motor loopt slecht bij olie peilen

27 jul 2004 22:34

Nep carrera 2 schreef:Hallo allemaal, na jaren alles op Porsche gebied te hebben gevolgd een paar weken geleden toch maar mijn jongensdroom verwezelijkt en een 911 gekocht. Al meerdere keren gehoord dat het oliepeil bij een 911 heel belangrijk is, en hier heeft mijn eerste vraag mee te maken. Als ik bij mijn 911SC met 3.6 motor de oliedop losdraai dan gaat de motor onregelmatig lopen. Is dit normaal of is er iets niet in orde. Verder loopt hij perfect. Heeft iemand hier een antwoord op? Alvast bedankt.
Bij een 3.2 motor is dit gebruikelijk, echter bij een 3.6 blok niet.
Weet je zeker dat er een 3.6 blok in ligt? :roll:

Re: motor loopt slecht bij olie peilen

27 jul 2004 22:53

Ivo964C2 schreef:
Nep carrera 2 schreef:Hallo allemaal, na jaren alles op Porsche gebied te hebben gevolgd een paar weken geleden toch maar mijn jongensdroom verwezelijkt en een 911 gekocht. Al meerdere keren gehoord dat het oliepeil bij een 911 heel belangrijk is, en hier heeft mijn eerste vraag mee te maken. Als ik bij mijn 911SC met 3.6 motor de oliedop losdraai dan gaat de motor onregelmatig lopen. Is dit normaal of is er iets niet in orde. Verder loopt hij perfect. Heeft iemand hier een antwoord op? Alvast bedankt.
Bij een 3.2 motor is dit gebruikelijk, echter bij een 3.6 blok niet.
Weet je zeker dat er een 3.6 blok in ligt? :roll:

Bij een 3.0 (SC) is dit ook normaal, daarom mijn gok, dat de 911SC alleen optisch omgebouwd is naar een Carrera 2... Plaats anders es een foto van je blok, is zo gezien (kijk maar naar die van mij)
Afbeelding

Re: motor loopt slecht bij olie peilen

28 jul 2004 12:18

paSCal schreef:
Ivo964C2 schreef:
Nep carrera 2 schreef:Hallo allemaal, na jaren alles op Porsche gebied te hebben gevolgd een paar weken geleden toch maar mijn jongensdroom verwezelijkt en een 911 gekocht. Al meerdere keren gehoord dat het oliepeil bij een 911 heel belangrijk is, en hier heeft mijn eerste vraag mee te maken. Als ik bij mijn 911SC met 3.6 motor de oliedop losdraai dan gaat de motor onregelmatig lopen. Is dit normaal of is er iets niet in orde. Verder loopt hij perfect. Heeft iemand hier een antwoord op? Alvast bedankt.
Bij een 3.2 motor is dit gebruikelijk, echter bij een 3.6 blok niet.
Weet je zeker dat er een 3.6 blok in ligt? :roll:

Bij een 3.0 (SC) is dit ook normaal, daarom mijn gok, dat de 911SC alleen optisch omgebouwd is naar een Carrera 2... Plaats anders es een foto van je blok, is zo gezien (kijk maar naar die van mij)
Afbeelding


Afbeelding

....volgens mij idd een 3.6 blok. Althas het heeft de looks. Wellicht alleen optisch aangepast en innerlijk stiekum toch een 3.2???

28 jul 2004 15:22

Buiten de airco compressor die ontbreekt en het luchtfilterhuis-teutje dat eraf gehaald is merk ik op t eerste zicht geen enkel verschil met een 3.6 blok hoor :!:

Lijkt mij heeeeel sterk dat dit GEEN 3.6 zou zijn ...

Dirk
:wink:

28 jul 2004 15:50

dirkie schreef:luchtfilterhuis-teutje

hoeveel x de woordwaarde zou dit zijn :shock:

28 jul 2004 16:23

Is heus een echte 3.6 hoor...

Wat betreft het slecht lopen als de vuldop eraf is... geen idee
t/m 3.2 is dat normaal

gr.

Jeroen

28 jul 2004 16:44

Heb t net ff getest ... was ff een kleine check up aan t uitvoeren aan de 964.

Pijlstok of/en oliedop eraf ... doet nix aan de stationaire loop van een 3.6.



Dirk
:wink:

28 jul 2004 17:45

Wat ik mij dus afvraag, waarom is het aluminium motor gedeelte naast het luchtfilterhuis zwart van kleur? Bij mij is dat gewoon aluminiumkleurig.

Afbeelding

28 jul 2004 17:55

Vanaf model 91 werd de alu-inlet vervangen door een kunsstof inlet.

Kleine wijziging van Porsche zelf. Meer niet.

Dirk
:wink:

28 jul 2004 18:00

dirkie schreef:Vanaf model 91 werd de alu-inlet vervangen door een kunsstof inlet.

Kleine wijziging van Porsche zelf. Meer niet.

Dirk
:wink:
Weer wat geleerd, thanx Dirk :wink:

28 jul 2004 20:54

Waar je het heel makkelijk aan zou moeten zien is aan de dubbele stroomverdeler, toch ?(in lekentaal: het ronde ding waar de bougiekabels samen komen).
Een 3.2 heeft er 1, een 3.6 heeft er 2.
Zo te zien lijkt het erg op een 3.2 motor met de fan en het fan-huis van een 3.6...

28 jul 2004 21:51

Iedereen alvast bedankt voor de reakties, de motor heeft de dubbele stroomverdelers. Ik zal nog even toelichten wat er gebeurd bij het peilen van de olie, als je de oliedop losdraait dan zakt het stationair toerental meteen. Het lijkt of de motorelectronica het probeert te compenseren en de motor blijft op een heel laag toerental lopen. Als je daarna de oliedop weer sluit stijgt meteen het toerental tot ver boven stationair om na een paar seconden weer te zakken tot normaal. Als iemand nog een idee heeft waar het aan kan liggen hoor ik het graag.

29 jul 2004 5:21

Nep carrera 2 schreef:Iedereen alvast bedankt voor de reakties, de motor heeft de dubbele stroomverdelers. Ik zal nog even toelichten wat er gebeurd bij het peilen van de olie, als je de oliedop losdraait dan zakt het stationair toerental meteen. Het lijkt of de motorelectronica het probeert te compenseren en de motor blijft op een heel laag toerental lopen. Als je daarna de oliedop weer sluit stijgt meteen het toerental tot ver boven stationair om na een paar seconden weer te zakken tot normaal. Als iemand nog een idee heeft waar het aan kan liggen hoor ik het graag.


Wat je zegt klopt wel hoor :!: Het is idd de motorelectronica die dit gaat corrigeren. Maar ik mag mijne losdraaien kan geen toerental"drop" vaststellen ...

Kzou me er allesinds echt niet teveel zorgen over maken.
Meen ooit ergens gelezen te hebben dat een "wiebelend" stationair toerental kan veroorzaakt worden door een niet goed ingedrukte peilstok ...

Straks (als alle mensen wakker zijn, het is geen uur nu om de P te starten) zal ik nog een keertje de dop verwijderen en even wat langer wachten ... mss wie weet ...

Dirk
:wink:
Plaats een reactie