Pagina 1 van 1
Afentoe start problemen 924 2.0i
Geplaatst: 06 jul 2007 21:15
door Astraaa
Afentoe heeft de 924 kuren. weken lang kan de auto zonder problemen worden gestart en dan komt het afentoe voor dat deze niet wil aanslaan.
Bij controle van vonk bij bougies dan geen resultaat. haal dan de verdelerkap los en zie niets bijzonders. Misschien puur toeval, maar als het kapje er weer wordt opgezet slaat ie weer aan.
Zijn er vaak voorkomende problemen van bv onsteking?
Zijn er misschien ideeen wat ik zou kunnen doen als extra oplossing?
Geplaatst: 06 jul 2007 21:52
door molen934
Daar is al eens iets over geschreven
Een vriend van mij had ook een 924 met die problemen
Dit zat toen in de benzinetoevoer, hij hield niet genoeg druk over voor de injectie

Geplaatst: 02 aug 2007 21:42
door Astraaa
Zo terug van vakantie

Sorry dus voor de late reactie.
Omdat ik zelf niet in de auto rij, is het probleem wat lastig uit te leggen.
Mijn vriendin heeft het nu weer een paar keer gehad. Lijkt wel of het voorkomt bij een warme start. Na diverse topics te hebben doorgelezen, lijkt het de terugslag klep. Pomp is duidelijk hoorbaar dus relais lijkt mij goed (waar zit deze trouwens). Ook las ik iets over injectorringen. Wat kan ik het beste doen? en waar kan ik injectorringen en een terugslagklep aanschaffen? Er veel vragen weer, maar het is een lastig probleem als je er zelf niet in rijdt en het geeft geen lekker gevoel dat ze constant de kans heeft stil te blijven staan.
Geplaatst: 02 aug 2007 22:10
door Nicolò
Astraaa schreef:...en het geeft geen lekker gevoel dat ze constant de kans heeft stil te blijven staan.
Don't worry, een vrouw mèt een Porsche met pech krijgt hulp zat!
Geplaatst: 02 aug 2007 22:52
door Tom80
De 924 staat bekend om zijn slechte warme start, ook toen-ie nieuw was. Blijkbaar is de koeling nauwelijks toereikend en door de lage motorkap blijft de warmte lang hangen. Het gevolg is luchtbelvorming in het brandstofsysteem.
Mijn 924 heeft er zo af en toe ook last van, maar niet altijd.
Geplaatst: 03 aug 2007 8:33
door FROST
Met warm weer heb ik ook last van slecht starten..en na het filerijden af en toe ook. Ik ben er al een paar keer voor naar een garage geweest, die vent heb ook alles schoon gemaakt en bekeken maar nix gevonden. Ik denk dat een Altijd Goed Startende 924 echt tot het verleden behoord, dus ja...

Geplaatst: 03 aug 2007 8:34
door Tom80
Als je de eerste testverslagen van de 924 erop naslaat, was het in het verleden ook al mis zelfs...
Geplaatst: 03 aug 2007 9:42
door cabrio wim
Net doen als bij de meeste oudjes, tijdje snel gereden of erg warm, motorkapje openzetten neus in de wind en laten uitdampen.

Geplaatst: 03 aug 2007 19:47
door Astraaa
Heb vandaag weer eens gekeken en kwam een kleine scheur tegen in de aanzuigbuis. Ik leunde er wat op en toen sloeg hij af. Kwestie van valse lucht dus. Viel me op dat het de laatste dagen teveel voorkwam. Hopelijk is dit de oplossing geweest.
In elk geval bedankt voor de reacties en het afentoe niet starten daar valt nog mee te leven

Geplaatst: 04 aug 2007 20:39
door Astraaa
toch nog moeilijk aanslaan heb ik gemerkt.
Waar kan ik die injectorringen en terugslag klep kopen? of zijn die ergens te bestellen?
Wie weet trouwens waar die zonneklepsteuntjes te krijgen zijn?
Geplaatst: 04 aug 2007 21:05
door captainfrasca
Astraaa schreef:toch nog moeilijk aanslaan heb ik gemerkt.
Waar kan ik die injectorringen en terugslag klep kopen? of zijn die ergens te bestellen?
Wie weet trouwens waar die zonneklepsteuntjes te krijgen zijn?
Ik weet niet of je in de buurt van Leusden woont, dan haal je ze gewoon bij Pon. Ze zijn niet duur dus ik zou ze niet van de sloop halen, anders kun je ze wel bij een andere porsche dealer krijgen.
Geplaatst: 04 aug 2007 22:32
door Astraaa
ik woon in de buurt van utrecht. Kan ik bij een bv. vw dealer of zijn ze alleen leverbaar bij de porschespecialist?
Geplaatst: 05 aug 2007 1:20
door Tom80
Als je het onderdeelnummer kent, kun je dat zo doorgeven aan een VW- of Audidealer. Zo bestel ik ook mijn onderdelen (heb alleen PET niet op deze computer staan, dus ik kan even het nummer niet opzoeken voor je).
Geplaatst: 05 aug 2007 8:36
door Astraaa
maar kun je er wel aankomen op de 1 of andere manier?
Geplaatst: 05 aug 2007 10:20
door captainfrasca
Tom80 schreef:Als je het onderdeelnummer kent, kun je dat zo doorgeven aan een VW- of Audidealer. Zo bestel ik ook mijn onderdelen (heb alleen PET niet op deze computer staan, dus ik kan even het nummer niet opzoeken voor je).
Maar ik heb PET wel op mijn CPU staan Tom.
Bij deze..
Het is nummer: 803 857 561 A
Geplaatst: 05 aug 2007 22:00
door Astraaa
dus als ik naar de vw dealer ga met dat nummer weten ze wat ik bedoel?
Geplaatst: 06 aug 2007 13:44
door Tom80
Het is zo te zien een Audi-nummer (van de eerste generatie 80) maar een VW-dealer moet dit gewoon kunnen bestellen.
Geplaatst: 09 aug 2007 20:01
door Astraaa
Gister weer startproblemen gehad. Wilde nu helemaal niet meer aanslaan.
Kwam geen vonk van de bobine af.
Bij gebrek aan gereedschap anwb erbij gehaald. Na wat meten en controleren kwam hij erachter dat er geen spanning op de bobine kwam. Na een plus te hebben gegeven sloeg hij direct aan.
Waarschijnlijk heeft er iets van een startonderbreker(alarm) ingezeten. De sensoren zitten nog wel in de auto(kunnen er ook voor de sier zitten

). Vreemde blijft dat het heel afentoe gebeurd.
Nu lopen er naar de bobine 2 draden (ik dacht groen en groen wit) En die zitten vlak bij de bobine aan elkaar gesoldeerd.
Wie weet of dit de orginele manier is of dat er op deze manier buiten de eventuele onderbreker om wordt gegaan. En wie kan mij vertellen welke draadkleur(en) er bij de bobine aankomen en hoeveel draden.