Pagina 1 van 1

Rook bij hoge toeren

Geplaatst: 20 aug 2007 22:43
door twin1987
er komt een grijze/witte rookpluim uit de uitlaat als ik na hoge toeren (5000-6000) overschakel of al ik het gas los laat bij dat zelfde toerental.

het gaat om een 924 uit 1980 met K-jetronic.

is dit normaal? of is hier wat aan te doen?

alvast bedankt

Geplaatst: 20 aug 2007 22:54
door 911-lover
Grijs is olie , wit is water.
Is de olie pas opgevuld geweest :?: Misschien teveel
Hopelijk is het dat

Geplaatst: 30 aug 2007 0:07
door mayonaise
en als ie niet te veel olie heeft
dan is het mogelijk dat je zuigerringen op zijn
of misschien je klepgeleiders/seals..

Geplaatst: 30 aug 2007 8:52
door WdePundert
Hoe hoog is het olieverbruik?

Geplaatst: 30 aug 2007 10:45
door 944 guy
Lekke koppakking is ook mogelijk. Als je gas lost bij veel toeren trek je flink vacuum in het blok, op dat moment belast je pakkingen en afdichtingen die in contact staan met dit vacuum het meest.

Geplaatst: 08 sep 2007 16:44
door jdruyter
Klepgeleiders versleten is het enige juiste antwoord. :cry:

Geplaatst: 08 sep 2007 16:50
door mayonaise
hoezo?
ik en anderen weten meerdere mogelijke oorzaken,
hoe kun jij nu zeggen dat het enkel de geleiders kunnen zijn??

Geplaatst: 08 sep 2007 16:53
door jdruyter
omdat ik precies hetzelfde heb gehad met een 911. Blauwe rook is altijd olieverbruik. Wanneer dit alleen gebeurt tijdens het loslaten van het gas (onderdruk), duidt dit in 90% van de gevallen op versleten klepgeleiders.

Geplaatst: 08 sep 2007 16:56
door mayonaise
jdruyter schreef:omdat ik precies hetzelfde heb gehad met een 911. Blauwe rook is altijd olieverbruik. Wanneer dit alleen gebeurt tijdens het loslaten van het gas (onderdruk), duidt dit in 90% van de gevallen op versleten klepgeleiders.


90% wil niet zeggen dat alle andere problemen verkeerd antwoord zijn
bovendien gaat dit over een 924, met CIS, en een inlaat traject waar de carter ontluchting in de inlaat zit, en zowieso al af en toe olie in de inlaat blaast, en bij sommige situaties meer dan normaal, kun je heel snel rook hebben, dus die 90% , op een 924, ik denk van niet