Pagina 1 van 1

uitlaat 911

Geplaatst: 26 aug 2007 13:55
door Mark
Zie onderstaand plaatje.

Afbeelding

zijn er mensen die de demper aan de linkerkant eronder uit gehaald hebben? Is het uitlaatgeluid dan nog enigzins acceptabel?

Mark

Geplaatst: 26 aug 2007 14:26
door Olaf
Demper :roll:

... is dat niet de kat. :?:

Geplaatst: 26 aug 2007 16:34
door lindemans
Bij sommigen de Kat, bij niet-katters een demper ....

Geplaatst: 26 aug 2007 18:51
door Double G
Ik heb mijn kat vervangen door een rechte pijp. Het geluid is ietsje brommeriger geworden, maar niet erg veel. Wel merk ik dat hij onderin iets makkelijker op pakt dan met kat (of het zit tussen mijn oren :wink: ). Dus voor het geluid hoef je het niet echt te doen, als je een kat hebt scheelt het een klein beetje in vermogenswinst.

Afbeelding

Geplaatst: 27 aug 2007 12:59
door Mark
Vanaf welk jaar is het een kat geworden? Mijn motor is van 1986.

Geplaatst: 27 aug 2007 13:38
door 911-lover
Mijn Elver uit 1984 had ook een kat

Geplaatst: 27 aug 2007 14:27
door molen934
Lijkt wel porno hé, zo van onderen bekijken :wink:

Maar toch mooi, niks mis mee :oops:

Geplaatst: 27 aug 2007 14:39
door Bert
Mark schreef:Vanaf welk jaar is het een kat geworden? Mijn motor is van 1986.

Kat. was een fabrieksoptie behalve voor een aantal landen waar die standaard was. Kan ff geen jaartallen vinden.

Geplaatst: 27 aug 2007 14:45
door André
Pak het goed aan en zet er SSI onder :twisted: :twisted: :mrgreen:

Afbeelding


Zal binnenkort m'n verslag hier plaatsen.

Geplaatst: 27 aug 2007 16:08
door WdePundert
Morgan: Vanaf september 1987 werd 85% van alle nieuw Porsches standaard geleverd met katalysator.

Geplaatst: 27 aug 2007 17:19
door wolf
Mn Engeland en Duitsland; kat gaf belastingvoordeel. Volgens mij kun je het checken adhv je motornummer.

Geplaatst: 27 aug 2007 22:01
door lindemans
Ze zijn altijd leverbaar geweest met en zonder kat ....
Ik heb één van de laatste 3.2s uit 89 en die is bv zonder kat.

Aan de vorm van de jouwe te zien is het volgens mij een KAT (ribbels).
Bij mij is een een ronde pijp zonder die ribbels....

Aan het begin van de kat (dus niet waar de einddemper aan vast zit maar aan de andere kant) zit dan een sensor met een draadje.

Geplaatst: 28 aug 2007 12:57
door Mark
Het is niet mijn P, heeft wel dezelfde Kat / demper.

Levert het extra vermogen op indien de Kat verwijderd wordt?
SSI's zien er super uit! Wat is het kostenplaatje en wat levert het op?


Mark

Geplaatst: 28 aug 2007 13:34
door Paul II
Mark schreef:Levert het extra vermogen op indien de Kat verwijderd wordt?

Verschil is 217 pk voor 3.2 met kat. en zonder (ook mijn '88-er origineel) was het 231 :idea: :)

Geplaatst: 28 aug 2007 13:36
door WdePundert
Levert alleen het verwijderen van de kat de vermogenswinst op of heeft dit ook met compressieverhoudingen te maken?

Geplaatst: 28 aug 2007 16:18
door Marco
zonder kat was destijds hfl. 500,= duurder :lol:
mijne heeft ook die optie

Geplaatst: 29 aug 2007 20:19
door Double G
Nu nog een leuk raadseltje:

Mijn auto is nieuw geleverd in Berlijn met kat. Het motortype is echter 930.20, wat staat voor 231pk en geen kat! Dus hoeveel vermogen zou mijn motor behoren te hebben, afgezien dat hij nu al weer enige tijd zonder kat door het leven gaat?

Geplaatst: 29 aug 2007 21:52
door Mark
ff tataxatierapport nagekeken. motornummer 63H00288 ???
kan dit kloppen en zo ja is dit een motor met of zonder kat??

Mark

Geplaatst: 29 aug 2007 21:59
door RicardoP
volgens de performance manual is er ook een compressie verschil, dus alleen het weghalen van de kat is niet genoeg. Ook zal de software van de DME vermoed ik wel afgestemd zijn op de 217 PK.

zie ook: http://www.911c1.de/porsche/Technik/motoren_typen.htm

Geplaatst: 29 aug 2007 22:00
door MetalGreen911SC
6: 6 zyl motor
3: =ohne kat 231pk
H: modeljahr 1987
00288: fortlaufende nummer

Geplaatst: 29 aug 2007 22:02
door Paul II
WdePundert schreef:Levert alleen het verwijderen van de kat de vermogenswinst op of heeft dit ook met compressieverhoudingen te maken?

Zie de bijbel van Morgan :!:
Heb je die niet :?: :shock: :shock: :wink:

Standaard dus 231 pk en 284 Nm.
Met katalysar EN lagere compressieverhouding slechts ( :!: ) 207 paarden en 260 Nm.
Meeste modellen reden op 93 octaan maar 91 voor de motoren met kat.

Geplaatst: 30 aug 2007 8:48
door WdePundert
Morgan heb ik wel, maar daaruit was niet duidelijk of alleen het weghalen van de kat voldoende is om meer vermogen te krijgen. Uit het antwoord van RicardoP is me dat wel duidelijk geworden.

Geplaatst: 30 aug 2007 10:27
door Double G
Maar heeft er iemand een antwoord op mijn raadseltje?

Geplaatst: 30 aug 2007 11:30
door Marco
rica in wateringen bijvoorbeeld? :wink: