Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 2:53



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Cursusje Porsche-uitlaat voor beginners? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Cursusje Porsche-uitlaat voor beginners?
Wie doet er mee? :)

Eerste 2 plaatjes staan al in het album, met dank aan Jeroen...


12 nov 2003 23:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
count me in ... :D :D


13 nov 2003 6:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Hieronder even de uitleg van Jeroen bij de verschillende uitlaatsystemen en spruitstukken:
-
Kijk even op het "foto album" in de map "techniek"
Daar staan de foto's van de verschillende uitlaatsystemen...
Check de plaatjes nog een keer...
Ik heb e.e.a. geprobeerd te verduidelijken (hoop dat het gelukt is )

Bij het standaard systeem (modellen van 1974 t/m 1989) komen de spruitstukken eerst bij elkaar en gaan dan in één keer de einddemper in.
De demper op het plaatje is trouwens geen originele. Die ziet er meer uit als in het tweede plaatje, maar dan met 1 ingang.
Porsche heeft dit gedaan om een extra tussendemper of katalysator in het systeem te kunnen plaatsen...
Groot nadeel is dat de spruitstukken niet van gelijke lengte zijn en dat gaat dus ten koste van het vermogen.

Op het tweede plaatje zie je duidelijk waarom het een "gescheiden" uitlaat systeem wordt genoemd.
(systeem t/m 1973 en als "aftermarket" verkrijgbaar van SSI in r.v.s. voor latere modellen)

Bovendien zijn de spruitstukken van dit systeem wel 100% gelijke lengte (de gasstroom vanaf de cilinder tot aan de einddemper is voor IEDERE cilinder gelijk)
Dit is goed te zien op het plaatje van het spruitstuk ZONDER buitenmantel van de warmtewisselaar.

In de einddemper zitten schotten. Het is dus niet zo dat de gas stroom vanaf de ingang direct naar de eindpijp loopt.

De (groene) pijltjes (van het verwarmingssysteem) in het eerste plaatje staan inderdaad verkeerd om... Het verwarmings principe werkt bij allebei de systemen vrijwel identiek.
(er zitten nog wat kleine detail verschillen tussen een SC en een Carrera, maar ook daar zal ik je niet mee vervelen)
Aan de voorkant van de auto / achterkant van de motor zitten zowel links als rechts kleppen die de hoeveelheid warme lucht die de auto inkomt bepalen.
-


18 nov 2003 14:58
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.