Pagina 1 van 2
Kat in de zak......pakkingen uitgedroogd....help!!
Geplaatst: 23 okt 2007 20:20
door Hannibal
Heb na lang zoeken een werkelijk schitterende carrera 4 gekocht. Het 'gevaarlijke' 1e type. Budget was niet toereikend voor een gemodificeerde. Motor was kurkdroog. Afgelopen zondag voor het eerst een rondje Assen gereden. Helemaal geweldig. Zo blij als een kind. Bij thuiskomst een geur van olie. Vandaag naar APP Weesp geweest. Pakking lekt. Vervangen? Dan beter om alles te vervangen......kosten? 40 uur + pakkingen en als hij dan toch open is.... kun je beter ook......Alles bij elkaar waarschijnlijk 5.000,-. Nu is de auto het wel waard, carrosserie/interieur/etc/etc is werkelijk puntgaaf. Onderhoud altijd gehad (240.000 km) . Loopt ook perfect, maar weet even niet wat te doen. Is er misschien een "gepensioneerd" Porsche monteur die hier zin in heeft? Hij mag van mij wel een maandeje (of 2) ergens staan. Iemand met advies.....Help, Help, Help...........
Geplaatst: 23 okt 2007 20:24
door drknauf
je hebt een pb,tje

Geplaatst: 23 okt 2007 20:25
door BJ964
Allereerst welkom op het PF! Heb je een AKK (Aankoopkeuring) laten doen bij een Porsche specialist? Zo ja, terug naar de specialist.
Bijna alle 964's zijn inmiddels gemodificeerd en als ze het niet zijn, is het een goede motor waar netjes mee om is gesprongen. Ik lees dat je een kmstand hebt van 240k. Is de motor ooit gereviseerd geweest? Zo nee, dan ben je vroeg of laat (jij een stuk vroeger dan gewenst/gedacht) aan de beurt. Het gaat slikken en weer verder gaan worden of de auto weer verkopen

Re: Kat in de zak......pakkingen uitgedroogd....help!!
Geplaatst: 23 okt 2007 20:31
door Olaf
Hannibal schreef: Alles bij elkaar waarschijnlijk 5.000,-

Hannibal

... wat krijg je voor die 5000 Euro

... alleen het opnieuw
inpakken van je motor
Gezien jouw kilometerstand zou ik ergens voor 'n second opinion gaan

... ben namelijk bang dat je voor 5000 Euro geen complete motorrevisie hebt - en ookal ben ik geen specialist op dat gebied - denk wel dat je daar tenslotte eindigd.
Risico had je overigens ook kunnen lopen bij 'n latere 964 of 993

Geen AKK
Geplaatst: 23 okt 2007 20:32
door Hannibal
Bedankt voor het welkom heten..... Geen AKK, zelf doen he

Was ook o.k. (ongeveer 1000 km) Wil hem ook graag houden. Hij is namelijk helemaal top!! Zoek aleen een goed adres om hem te repareren. Vind de olie lekkage te link. Lekkage is binnen de perken, maar wil hem graag helemaal ok hebben (en houden). Er moet toch wel iemand zijn (met verstand van zaken) die in de wintermaanden mijn niuewe beauty onder handen kan nemen.........??
Geplaatst: 23 okt 2007 20:39
door Eric
Hoe erg is het lekken? En druppel of een paar druppeltjes per dag of loop het er uit?
Als het binnen de perken blijft zou IK er voorlopig mee doorrijden. Zeker als ie voor de rest mooi loopt en goed presteerd. Aanpakken kan altijd nog.
Toon mij één auto van 17 jaar oud en die km.stand met een kurkdroog origineel ongeopend blok.
Geplaatst: 23 okt 2007 20:42
door Hannibal
Als hij stil staat (nagenoeg) geen lekkage. Maar bij zware belasting (ritje Assen/Utrecht) de onderplaat onder de olie. Ben dus bang voor olie op de uitlaat. Geen goede combinatie lijkt me.
Geplaatst: 23 okt 2007 20:46
door Eric
Das minder ja, dan moet er wel wat aan gebeuren.
Hoop dat je wat achter de hand hebt en na reparatie weer kunt genieten van je P.
Geplaatst: 23 okt 2007 20:53
door Nicolò
Eric P schreef:Toon mij één auto van 17 jaar oud en die km.stand met een kurkdroog origineel ongeopend blok.
En 20 jaar en 178.000 km?

Geplaatst: 23 okt 2007 20:56
door Eric
Dat is geen 240.000..

Geplaatst: 23 okt 2007 20:58
door Hannibal
Heb (gelukkig) wel iets achter de hand. Maar meeste kosten zijn de uren. Dus vandaar mijn oproep: Gepensioneerde, gediplomeerde en/of monteur met tijd.....wie heeft er zin in een mooi 'winter'project. Geen kneutsel/kneutselaars.......'t zal wel lastig worden. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Geplaatst: 23 okt 2007 21:00
door Eric
Knauf heeft je toch een pb gestuurd?
Geplaatst: 23 okt 2007 21:02
door Hannibal
By the way, hij loopt helemaal top! geen druppel olie verbruik (voor afgelopen zaterdag). Geen bijgeluiden, goede (perfecte) performance (993 opdrukken) geen pluimen. Koppeling top, schakelen top. Dus je begrijpt het dat ik het K. vind dat ie uit elkaar moet.
Geplaatst: 23 okt 2007 21:04
door Paul II
Eric P schreef:Knauf heeft je toch een pb gestuurd?
Die verbergt al je problemen wel onder een dikke witte laag

Geplaatst: 23 okt 2007 21:06
door Hannibal
Sorry Eric...... ben rookie..... Ik dacht al? PB? Porsche Blooper o.i.d.

Thx's
Geplaatst: 23 okt 2007 21:27
door Roi
Hannibal,
Bij dergelijke kosten misschien eens kijken naar een ruilmotor: bijvoorbeeld: Albertweb.de>>>sonderposten>>>motoren
Daar vind je gereviseerde motoren met 12 mnd. garantie voor een paar knaken meer (1 voor € 7750,- en 1 voor €8500,- ietwat opgepept) ...tis misschien het overwegen waard niet?
succes met je afweging..
Geplaatst: 23 okt 2007 21:58
door shaggy
kijk ook eens op de site van dsp porsche parts, die hebben complete blokken liggen. beetje reclame mag best, leveren goede onderdelen

Geplaatst: 23 okt 2007 22:33
door Jos Targa
Toon mij één auto van 17 jaar oud en die km.stand met een kurkdroog origineel ongeopend blok.
Die van mij, 23 jaar oud, en kurkedroog, dus ook geen gezweet.
Hanniebal, neem eens contact op met manuel Pelzer in Kerkrade, volgens mij vraagt hij bij inruil van jou oude blok 3500 € voor een gereviseerde ruilmotor. Welliswaar een kaal blok, dus alle componenten moeten dan worden overgezet, maar je hebt dan wel weer een gereviseerd en gemodificeerd blok.
Geplaatst: 23 okt 2007 22:40
door anton964
ik denk dat de prijs is gemaakt op een topend rebuild.hierbij blijft het onderblok dicht.welke pakking is er lek?
lekkepakking is een beetje ruim begrip.zijn het de kettinghuizen?
anton964
Geplaatst: 23 okt 2007 22:48
door Olaf
Jurrian schreef:Welliswaar een kaal blok, dus alle componenten moeten dan worden overgezet, maar je hebt dan wel weer een gereviseerd en gemodificeerd blok.
... is het dan niet beter (en verstandiger) om je eigen blok te (laten) reviseren

Shaggy

No Offense - en niks tegen 'n prima bedrijf zoals DSP - maar met 'n gebruikte motor weet je IMO nog steeds niet waar je aan toe bent

... ergo: zou je binnen 'n korte tijd weer met 'n soortgelijk probleem kunnen zitten

Geplaatst: 23 okt 2007 23:39
door Roel 964 C2
Nou snap ik 't even niet:
't gaat hier altijd over 'matching numbers', origineel, enzovoorts, en nou geven we een rookie het advies om een ruilmotor te nemen...
@rookie Hannibal: Porsche administreert chassisnummers en bijbehorende motornummers. Er wordt veel waarde (lees: euri) gehecht aan 'originele' combinaties
Geplaatst: 24 okt 2007 0:03
door lindemans
Ik zou eerst eens rustig de oorzaak van de lekkage laten opzoeken voordat je te veel overhoop gaat halen.
Maak een afspraak mt een goeie specialist die 964 erg goed kent.
Als je al gaat laten sleutelen doe dan hetzelfde, weer opknappen van een verknald 911 blok is nog duurder dan gelijk goed doen.
Afhankelijk van oorzaak en je jaarkilometrage kun je misschien lekker een jaartje doortuffen, effe sparen en het dan goed doen. Ik heb onlangs uit nieuwsgierigheid Albertweb.de eens gebeld voor de ruilmotoren die ze aanbieden: herstellen van een blok dat in basis goed is, is altijd voordeliger dan rücksichtlos wisselen voor een gereviseerde ruilmotor. In dat laatste geval betaal je altijd een premie voor tegenvallers voor het revisiebedrijf. Bovendien zou ik de matching nummers van je auto / motor behouden.
Geplaatst: 24 okt 2007 3:26
door yohanv
Roel 964 C2 schreef:Nou snap ik 't even niet:
Inderdaad.
Ruilmotor:
* Zodra je niet teveel waarde aan orginaliteit hecht en hiermee vrede met de waardevermindering hebt.
* Het risico aanduft dat je evt nogmaals voor dezelfde problemen komt te staan.
Olaf (o.a) geeft al bescheiden aan dat je met deze Km stand bijna niet onder een revisie uitkomt (Of tezijnertijd)
(Zelf houd ik rond de 2 Ton aan voor revisie).
Na een revisie weet je wel wat de staat is van je motor. En geloof me, dat is ook wat waard. Loop eens bij een paar specialisten aan en laat je informeren. Waarschijnlijk kun je nog een tijdje probleemloos rijden en het e.e.a. nog eens op je in laten werken.

Geplaatst: 24 okt 2007 9:06
door Roi
ruilmotor = gereviseerd ....athans zoals albert.web hem aanbiedt.....
matching numbers

lekker belangrijk...als het maar goed is...ieder zijn meuk
Geplaatst: 24 okt 2007 19:19
door lindemans
Roi schreef:ruilmotor = gereviseerd ....athans zoals albert.web hem aanbiedt.....
Je betaalt bij omruil een risico premie omdat Albert bij inname van de jouwe ook niet weet wat hij gaat aantreffen. Grote kans dat Albert jouw eigen blok voordeliger onder handen kan nemen in vergelijk met blind omruilen; aannemende dat hij verder goed draait.