Pagina 1 van 1

Moeilijke start na de eerste kou 's nachts

Geplaatst: 26 okt 2007 11:53
door Wimpie77
Nu de eerste echte koude nachten zijn geweest start de P veel moeilijker dan normaal. Ik rijdt er elke dag mee, maar toch moet ik gas geven bij het starten... Heeft dit ook al met lekstroom te maken?? Of alarm?

Re: Moeilijke start na de eerste kou 's nachts

Geplaatst: 26 okt 2007 14:02
door Devils son
Wimpie77 schreef:Nu de eerste echte koude nachten zijn geweest start de P veel moeilijker dan normaal. Ik rijdt er elke dag mee, maar toch moet ik gas geven bij het starten... Heeft dit ook al met lekstroom te maken?? Of alarm?


Als je gas moet geven heeft het te maken met het benzine-lucht mengsel (beter: de verhouding) en niet met stroom.

Geplaatst: 27 okt 2007 11:24
door WdePundert
Door de kou loopt de capaciteit van de accu terug. Ook is de olie dikker en ondervindt het starten dus meer weerstand.

Geplaatst: 27 okt 2007 16:31
door Devils son
WdePundert schreef:Door de kou loopt de capaciteit van de accu terug. Ook is de olie dikker en ondervindt het starten dus meer weerstand.


Dat wel, maar als de startmotor niet snel genoeg draait, dan helpt gas bij ook niet.

Re: Moeilijke start na de eerste kou 's nachts

Geplaatst: 27 okt 2007 16:36
door Olaf
Wimpie77 schreef:.. maar toch moet ik gas geven bij het starten...


Gas (benzine) of lucht :?: :wink:

Lucht is kouder, je hebt er dus iets meer van nodig - toch :roll:

Geplaatst: 29 okt 2007 17:23
door Wimpie77
Ik moet mijn gaspedaal in trappen om hem startend te krijgen. Dan is dat dan toch benzine?

Geplaatst: 31 okt 2007 23:16
door Wessemius
Misschien niet een voordehand liggend antwoord, maar probeer de bougieskabels eens in te spuiten met W40 olie (spuitbus). :?

Had dezelfde problemen (niet met een P) maar met W40 olie over de bougieskables was starten geen probleem meer. :lol:

Als het lukt is het de goedkoopste reparatie ooit. Heeft geloof ik met de combinatie vocht en kou te maken...

Succes!

Re: Moeilijke start na de eerste kou 's nachts

Geplaatst: 31 okt 2007 23:39
door hackbox
Olaf schreef:
Wimpie77 schreef:.. maar toch moet ik gas geven bij het starten...


Gas (benzine) of lucht :?: :wink:

Lucht is kouder, je hebt er dus iets meer van nodig - toch :roll:

Koude lucht bevat meer zuurstof atomen dan warme lucht (per gelijke hoeveelheid lucht).
Het gaat om de verhouding brandstof / zuurstof lijkt mij.

Geplaatst: 31 okt 2007 23:46
door lagel
ik moet mijn accu ook weer aan de druppellader hangen in deze koude nachten.

Geplaatst: 01 nov 2007 17:09
door WdePundert
@ Wessemius: Hoe is dat op lange termijn? Uiteindelijk zul je imho toch aan nieuwe bougiekabels moeten.

Geplaatst: 01 nov 2007 17:15
door Wimpie77
De laatste dagen start hij weer beter... Als het weer slechter wordt, dan zal ik het eens met olie proberen. Bedoel je dan gewone 10W40 olie ofzo?

Geplaatst: 01 nov 2007 17:17
door WdePundert
Het gaat volgens mij over WD40. Dit is in een spuitbus verkrijgbaar.

Geplaatst: 01 nov 2007 17:20
door Wimpie77
Dat dacht ik ook, maar 2 keer de "D" vergeten leek me stug... :wink:

Geplaatst: 01 nov 2007 21:00
door Mick
Devils son schreef:
WdePundert schreef:Door de kou loopt de capaciteit van de accu terug. Ook is de olie dikker en ondervindt het starten dus meer weerstand.


Dat wel, maar als de startmotor niet snel genoeg draait, dan helpt gas bij ook niet.

Dat niet! :lol:
Door hitte (zomers) loopt de capaciteit van een accu terug, maar dat ervaar je pas als het kouder wordt en inderdaad de accu zwaarder wordt belast. :idea: :wink:

Geplaatst: 01 nov 2007 23:37
door Wessemius
Sorry, klopt. WD40!! uit de spuitbus. :oops:

Het is inderdaad een korte termijn oplossing, maar je komt er waarschijnlijk wel de winter mee door. Ik zou zeggen probeer het gewoon. Bij mij heeft het in de winter geholpen. :wink: