Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:46



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
964 loopt mank met vlammen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
paSCal schreef:
dirkie schreef:
Maar daar niet van ... ga een poging wagen om al deze technische aspecten om te zetten naar een e-mail in het Engelands ... :roll:

Tip, maak het mailtje vanavond, maar verstuur het nog niet. Lees het morgen nog eens door, verbeter waar je er niet lekker mee zit, en stuur het dan pas! ;)


idd ... een goede tip :wink:


19 nov 2004 18:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Als we de oorzaak goed kunnen onderbouwen, dan is het voor hun R&D club ook waardevolle informatie voor productverbetering; daarbij is het vergoeden van één DME peanuts.

Alleen al door de fout kenbaar te maken moeten ze een keuze maken:
- of het ontwerp onveranderd laten met risico op meer van deze fouten; kunnen ze zich niet veroorloven; zeker als we hierover op forums gaan schrijven of Porsche informeren
- of het ontwerp aanpassen, waarmee ze dan tevens aangeven dat het oude ontwerp niet goed was

Weet iemand of dit bedrijf een goede relatie met Porsche heeft, of wordt het meer gezien als club die Porsches modificeert waarbij Porsche AG tandenknarsend toekijkt ?
Als er een goede relatie ligt kun je via een technische afdeling bij Porsche ook wel steun voor de zaak creeeren.

Heb je de mod. laten uitvoeren door een Belgische vertegenwoordiger van de Duitse foirma ? Hoe zit dat precies ? Heb je al opgeschakeld naar Duitsland ?


Dirkie, als ik moet helpen laat het weten, mijn Engels is vrijwel "native", zeker op gebied van techniek. Schrijf met alle plezier een goede technische onderbouwing of brief.

Moeten we wel de items die ik eerder aangaf even checken op juistheid van mn theorie.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


19 nov 2004 19:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Weet niet veel van verzekeringen, maar kan jouw rechtsbijstandverzekering hier niet in helpen? :twisted:

Je kan ook via een consumentenorganisatie te werk gaan, of tenminste zeggen dat je dat gaat doen. :twisted:

Neem alvast een optie op de sitenaam: www.f*ckcartronic.tk en stuur hen alvast een ontwerp van die site. :twisted:

In elk geval niet bij de pakken zitten en er serieus invliegen. :twisted:

Voor de rechtbank eventueel een onafhankelijke expert laten aanstellen. :twisted:

Zo kan ik nog een aantal dingen verzinnen en ik begin maar pas met kwaad te worden, dit is gewoon een kl*teverhaal :twisted:
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


19 nov 2004 19:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Nooit te snel escaleren, dat polariseert alleen maar.
Als je ooit voor een rechter komt heb je er altijd baat bij als je kunt laten zien dat je het eerst in goed overleg hebt geprobeerd.

Dirkie, heb jij elektrisch schema van de nieuwe bedrading van de nieuwe unit ?
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


19 nov 2004 22:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
stuur het via pb even op naar de bekende personen :wink: , kunnen we ook even kijken en checken en eventueel nog redigeren.


19 nov 2004 23:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
lindemans schreef:
Nooit te snel escaleren, dat polariseert alleen maar.
Als je ooit voor een rechter komt heb je er altijd baat bij als je kunt laten zien dat je het eerst in goed overleg hebt geprobeerd.

Dirkie, heb jij elektrisch schema van de nieuwe bedrading van de nieuwe unit ?


Die Lindemans is niet gek.. 8)
_________________________________________
t beste maar weer...


20 nov 2004 0:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Begin dan toch alvast met ze officieel in gebreke te stellen, kan nooit kwaad.
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


20 nov 2004 1:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Dirk, wanneer je bang bent je "credits" te verliezen bij het bedrijf door tegen ze in te gaan met het risico dat ze de boel ongerepareerd terug sturen, kun je natuurlijk ook de reparatie uit laten voeren en onder (schriftelijk) protest betalen.
Mijns inziens sta je dan waarschijnlijk bij een juridisch gevecht naderhand ook wat sterker.

Wanneer overigens de ontwerpfout, niet afdoende aangetoond kan worden, zou ik aanspraak maken op het zogenaamde conformiteitsbeginsel.

Je mag redelijkerwijs verwachten dat bij normaal gebruik (is niet bewezen dat jij dit niet gedaan hebt) dit produkt kwalitatief goed genoeg is om een dergelijke storing niet te veroorzaken.
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


20 nov 2004 1:29
Profiel
Bericht 
Nou lekker verhaal Dirkie ben je lekker mee met zon akkefietje.

Ik denk wel dat Dhr lindemans een upgradetje verdient in zn forumstatus
ondanks zn 2e posting op dit topic
:lol:
ik moest erg lachen na zn 3e posting en kreeg ontzettend respect voor de man nadat ik zn 4e en volgende postings heb gelezen en dan ook nog niet alleen mbt techniek maar hij spreekt ook zn talen nog en juridisch is ie zo te lezen ook nog onderlegd.

Correct me if i'm wrong maar ik denk niet dat ie z'n boeterhammetje verdiend als wasmachinemonteur die tijdens werktijd op internet kan. :res:


20 nov 2004 3:46
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
CT stelt dat ze dezelfde Bosch connectors gebruiken die ook door Porsche gebruikt worden.

Verder stelt CT dat deze is gaan coroderen omdat de motor met hogedruk is gereinigd.

Waarom geeft het dan ALLEEN problemen op de kit van CT, en niet op alle andere (zelfde) Bosch stekkers die in de zelfde motorruimte zitten?

Die zitten er bovendien al VEEL langer en hebben naar ik mag aan nemen ook al veel meer van de zelfde reinigingsbeurten zonder problemen overleefd.

De andere connectors geven vergelijkbare signalen naar de DME en hebben de afgelopen 15 jaar niet gefaald en ZEKER geen kortsluiting in de DME veroorzaakt...

Dat je een keer pech kan hebben met een connector, daar kan ik mee leven.
Dat een probleem met een connector dergelijke schade aan kan richten is echter onacceptabel en mag daarom ook als een gebrek in het ontwerp van de LM kit gezien worden.

Als ze inderdaad, zoals ze beweren, 1700 van deze kits geleverd hebben die geen problemen veroorzaken, is het naar mijn idee JUIST een reden om dit voor de klant pijnloos op te lossen.

Ten slotte hadden ze je er op moeten wijzen dat je de motor niet met een hogedruk reiniger onderhanden mocht nemen.
Dat je je motor op een dergelijke manier schoon maakt lijkt me geen ongewone gang van zaken.

Is het uberhaubt fysiek wel mogelijk om de hogedrukstraal recht op de connector te richten?
Zo niet, dan gaat dat verhaal van water dat er onder hoge druk in kan komen niet eens op!

Succes!

gr.

Jeroen
ps. je cd vandaag ontvangen. super bedankt!
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


20 nov 2004 4:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Pfieuwww ... zoveel argumenten ... zoveel waarheden ... :shock:
waarvoor mijn dank ...

Naar mijn gevoel is het op dit ogenblik nog niet echt tijd voor de spreekwoordelijke MOKER uit de kast te gaan halen en beginnen te maaien ... toch ...
Eigenlijk is dit, zonder dat het mijn bedoeling was al deels gebeurd...
Idd ... dit topic ... :roll:

Termen als; ingebreke stellen, rechtbanken enzomeer wil ik voorlopig :!: echt nog wel even achterwege laten. Zijn idd wel allemaal mogelijkheden maar daar hangen dan ook weer een aantal neveneffecten aan vast waarvoor ik op dit ogenblik nog niet veel zin heb.
De dialoog is nog steeds aanwezig en ik ben absoluut voorstander om alle mogelijkheden te benutten om de zaak onderling tot een aanvaardbaar einde te brengen.
Denk dat iedereen het daar wel mee eens kan zijn.

Denk dat ik het aanbod van Lindemans met 2 handjes ga aannemen om samen met hem een meer technisch gerichte email op te stellen en Cartronic hiermee te confronteren.

dus Lindemans ... your help is WELCOME :!: waarvoor nu al mijn dank :wink:

Wat betreft de technische gegevens.

http://www.cartronic-motorsport.de/pors ... lm220.html
Dit is alvast de link naar de Cartronic site.

De montage is gebeurd bij Cartronic zelf.(Duitsland)
Wat hun relatie met Porsche betreft ... GEEN IDEE ... :?
Zij hebben als tuning bedrijf vrij hogenaam en faam ... daar bestaat geen twijfel over ... alhoewel ... :shock:

De email van Cartronic zit in je PB :wink:
Laat me even weten wat je nog meer nodig hebt.
Een schema heb ik er jammer genoeg niet van.

Je kan mss gemakkelijkheidshalve mn e-mail gebruiken dirk.r@skynet.be


Dirk
:wink:


20 nov 2004 6:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
zozo ... het doek valt over dit topic ... :oops: :cry:

Centjes zijn overgemaakt ... einde discussie ... nix regeling ... :thumbdown:
Ieder van ons bleef bij zijn standpunt, en hij had de hoogste kaarten in de hand ... dus rondje verloren ... pech pech ...

Enfin ...

slikken en zeer snel weer vergeten het hele gedoe is de boodschap.
Dank ieder voor de intresse :!:

Hopelijk ben ik volgende week weer aan het rijen ... want het is verdorie geleden van de 1jr forumrit :shock: :shock:

Heb er geen idee van hoe een Porsche ook weeral aanvoelt ... :wink:
Maar das ook weer leut natuurlijk ... :wink:

Ben in blijde verwachting van een pakketje Duitsland met een herstelde motronic :D :D :D (das toch tenminste goed nieuws !!! )


Dirk
:wink:


01 dec 2004 8:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Mooi balen... Het hele geval spreekt niet voor meneer Cartronic (vindt ik)
Thanx dat je ons op de hoogte hebt gehouden...
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


01 dec 2004 14:56
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Mooie voorzet naar dat andere topic ...

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?p=45069#45069

wat doe je hier dan mee Heren ... :?

Ikzelf ga in ieder geval geen verdere stappen ondernemen.
Advocaten etc ... heb ik echt totaal geen zin in ... wat ver gezocht wat mij betreft en op het einde van de rit heb ik 4 LM220 kitjes afgedokt ... :oops:

Blijf bij men stelling :

Cartronic heeft met de LM220 kit een fantastisch goed prokukt in huis voor de 964. De kit is echt prijs/vermogen/fun echt de moeite :!:

Vind het echt heeeeeel jammer dat een probleem, naar mijn gevoel door een ontwerpfoutje zo afgehandeld wordt ...
:roll:


Dirk


01 dec 2004 15:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Neemt het sportief op.
:res:


01 dec 2004 23:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
RS-R schreef:
Neemt het sportief op.
:res:


Heeft geen zin om erover te blijven zitte l*lle en piekeren toch ... :roll:

Afsluiten die handel hier maar zou ik zegge ... :wink:

Dirk :P


02 dec 2004 6:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Guus964C2


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.