Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 13:56



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
964 loopt mank met vlammen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Zoals al eerder gesteld,
welles-nietes-spelletje :cry:
Ben bang dat je aan het korstste eind trekt, wil je het in orde hebben.
Heb nog eens voor jou gezocht naar problemen met de LM 220 kit van Cartronic, maar nagenoeg niets kunnen vinden.
:shock:


19 nov 2004 16:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Denk niet dat je hier echt technisch voor hoeft te zijn hoor Marco.

Botweg gezegd ... heeft hij 1700 van deze kits verkocht en ben ik van al deze klanten de enige die ooit zen motor heeft schoongespoten.
Ben ik ook de enige waar er water in de connector is gekomen ...

:cry:


@ RSR ... dat wist ik van de start af idd ook al dat ik die pil ging slikken.
idd welles-nietes spelletje waarbij hij alle wapens in de hand heeft. zo eenvoudig is het.


Laatst bijgewerkt door dirkie op 19 nov 2004 16:08, in totaal 1 keer bewerkt.



19 nov 2004 16:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Wet van Murphy. :oops:
gaat er iets mis....


19 nov 2004 16:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
gevoelige IMS Lager en vlammen uit de uitlaat kan alleen maar doordat daar benzinedampen komen die in de cilinders niet zijn verbrand; terwijl dat de enige plaats is waar dat wel zou moeten.

Er wordt dan dus wel brandstof ingespoten anders zou die nooit in de uitlaat kunnen terechtkomen; alleen ontbrandt die niet in (één van) de cilinders.
Ik zou daarom vooral richting een ontstekingsprobleem zoeken.
Ik heb dergelijke verschijnselen een keer gehad na het wassen van de auto door water in een haarscheur van de verdelerkap; één of enkele cilinders krijgen dan geen vonk op de bougie waardoor de ingespoten brandstof onverbrand de uitlaat inkomt en daar vervolgens ging knallen.

Dus: verdelerkappen, kabels en bougies nalopen zou ik zeggen
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


Laatst bijgewerkt door lindemans op 19 nov 2004 16:14, in totaal 1 keer bewerkt.



19 nov 2004 16:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
lindemans schreef:
gevoelige IMS Lager en vlammen uit de uitlaat kan alleen maar doordat daar benzinedampen komen die in de cilinders niet zijn verbrand; terwijl dat de enige plaats is waar dat wel zou moeten.

Er wordt dan dus wel brandstof ingespoten anders zou die immers ook niet in de uitlaat kunnen ontbranden; allen ontbrandt die ingespoten brandstof niet op de goeie plek.
Ik zou daarom vooral richting een ontstekingsprobleem denken.
Ik heb dergelijke verschijnselen een keer gehad na het wassen van de auto door water in een haarscheur van de verdelerkap; één of enkele cilinders krijgen dan geen vonk op de bougie waardoor de ingespoten brandstof onverbrand de uitlaat inkomt en daar vervolgens ging knallen.

Dus: verdelerkappen, kabels en bougies nalopen zou ik zeggen


Lindemans,

Over de oorzaak van het probleem is al lang geen discussie meer mogelijk hoor. Die hadden we ondertussen al gevonden. Dat is hier niet het punt.
Het gaat erom wie er de verantwoordelijkheid van draagt.

Dirk
:wink:


19 nov 2004 16:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
lindemans,

ga er maar van uit dat Dirk dat gedaan heeft.


19 nov 2004 16:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Mannen, ik trek mn keutel direct weer in; ik zie nu pas dat dit topic nog doorgaat op pagina 2 en 3 ............
Zit te snurken hier, tijd om naar huis te gaan.....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


19 nov 2004 16:15
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
lindemans schreef:
Mannen, ik trek mn keutel direct weer in; ik zie nu pas dat dit topic nog doorgaat op pagina 2 en 3 ............
Zit te snurken hier, tijd om naar huis te gaan.....



Snurken op je werk????????????



Maar eh Dirk, moed houden, gewoon proberen "nee hebbie, ja kun je krijgen".


19 nov 2004 16:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Roep ik ook altijd: Sjezus wat raar, die klacht hebben we nog noooooooit gehad... :wink: Alsof Cartronic in een mailtje zou zeggen: Ja Dirk, van de 1700 kits die we verkocht hebben, zijn er al 43 terug geweest met hetzelfde probleem. Dirk, je hebt - helaas - de juiste conclusie al getrokken. Dokken. Of auto ophalen met alle kapotte onderdelen en elders een second opinion halen en eventueel laten repareren. Erwin? Die monteert toch ook die LM kit?

En als ik zijn mail lees vind ik die, vanuit zijn oogpunt, netjes opgesteld... Of je het er mee eens bent of niet, hij had je ook een nieuwe DME aan kunnen smeren...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 nov 2004 17:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Ja, via Cartronic.
En dan moet ie helemaal naar Steenwijk, of all places.
Wie wil daar nu naar toe??



en ook al geen stickers.

hoop wel dat ze volgende week koffie hebben :wink:
Zeg, kunnen we daar volgende week vrijdag geen mini-meeting organiseren,
ben er al om een uur of 9 :roll:

dus om 5 uur op, terwijl ik de dag ervoor een inauguratie heb


Laatst bijgewerkt door RS-R op 19 nov 2004 17:13, in totaal 1 keer bewerkt.



19 nov 2004 17:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Zo, jullie halen me weer bij de les.
Nu wel effe goed gelezen, kan ik het gelijk goed maken.
Wat dachten jullie van deze analyse:

Een originele sensor is een passief element met 2 klemmetjes waartussen de weerstand varieert afhankelijk van de instromende luchtmassa (regelbare weerstand gekoppeld aan zo’n “vaantjeâ€
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


Laatst bijgewerkt door lindemans op 19 nov 2004 17:43, in totaal 1 keer bewerkt.



19 nov 2004 17:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Kijk, da's mooi, een ir. op het forum.
Nu nog een vertaler Duits en we mailen het naar Cartronic. :wink:
Krijgt het verhaal toch nog een happy end.
Ik zie het al,
Lindemans is uitgeslapen. :lol:


19 nov 2004 17:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ja, genau, so iss-es, und wenn es sein muss dann schreiben wir auch auf Deutsch.

Wir lassen uns nicht klein kriegen, wir sind doch nicht von der Pot gezogen...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


19 nov 2004 17:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
lindemans schreef:
Ja, genau, so iss-es, und wenn es sein muss dann schreiben wir auch auf Deutsch.

Wir lassen uns nicht klein kriegen, wir sind doch nicht von der Pot gezogen...


:!: :thumright:
_________________________________________
t beste maar weer...


19 nov 2004 17:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
lindemans schreef:
Ja, genau, so iss-es, und wenn es sein muss dann schreiben wir auch auf Deutsch.

Wir lassen uns nicht klein kriegen, wir sind doch nicht von der Pot gezogen...


Zoals al eerder vermeld,
nu nog een vertaler Duits :lol:


19 nov 2004 17:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
lindemans schreef:
Als 99.9% van hun modificaties goed gaat (en da's een hele prestatie) dan is het statistisch helemaal niet raar als jij als nummer 1700 de eerste bent die dan een keer wel problemen heeft; bekijk het ook zo eens.
Juist dan horen ze dit soort zaken gewoon goed op te lossen.

van alle argumenten vind ik deze nog het sterkste
een goede leverancier heeft een goede coulance regeling..
_________________________________________
Got coffee?


19 nov 2004 17:46
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
RS-R schreef:
Nu nog een vertaler Duits en we mailen het naar Cartronic. :wink:


Help me ff??

Kom Humpf, ken jij toch wel.


19 nov 2004 17:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
@ Lindemans ... je slaat nagels met koppen ... ikzelf ben in een nog niet zo ver verleden vrij actief bezig geweest met hoogfrequent-elektronica als hobby. Dus durf ik wel te stellen dat ik hierover een klein woordje kan meepraten.

Ben het zowat helemaal eens met je uiteenzetting wat de technische kant van het verhaal betreft.

Maar het punt waar het hier om gaat is toch wel het gegeven dat de fout in de door hun geplaatste connector zit. Ook al is deze connector vrij van ontwerp - of produktiefouten ... het blijft toch wel "hun" connector die gefaald heeft. Mijn conclusie hieruit is dat desbetreffende connector niet deugd voor deze toepassing. Volgens mij toch wel heel klare koffie ... of het nu een BOSCH connector is of niet ... maak geen moer uit :!:

Zoals Horn ook aangeeft gaat Cartronic natuurlijk niet komen aandraven met "owww jij bent nr. 47 met dat probleempje" ... wat commercieel gezien ook logisch is natuurlijk.

Ondertussen krijg ik er stillaan behoorlijk het buikje van vol ...
Zit te denken om er terug de originele chip in te monteren met de originele sensor. Het wordt dan wel een heel duur avontuurtje ... pakweg 2k voor 6 maanden pk plezier ...

Anderzijds kost de modificatie naar origineel ook weer dik 300€ ...

:roll:


19 nov 2004 17:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
oja ... alle communicatie verloopt in het engelands hoor ... :wink: ik en Duits das zoals de paus en de pil ... :wink:

Zou ik deze technische uiteenzetting overmaken ... pffff ... :roll: :cry: denk niet dat dit veel zin heeft ... hij heeft zijn standpunt duidelijk ingenomen. Enige wat ik nog kan argummenteren is hetgene wat Marco aanhaalt vrees ik. :roll:

Ik sta in een positie waar ik ook wel beetje moet opletten dat ik niet tegen de schenen ga sjotten ... als hij besluit de hele handel terug in het doosje te kijlen en weer richting België te sturen ben ik waarschijnlijk een hoop geld meer kwijt.

Behoorlijk BALEN ... :x :cry:


Laatst bijgewerkt door dirkie op 19 nov 2004 18:00, in totaal 1 keer bewerkt.



19 nov 2004 17:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Dirkie,
Het gaat er volgens mij helemaal niet om of de gebruikte Bosch connector defect is of niet, het gaat om iets heel anders:

Door bij de modificatie een 12 V aansluiting toe te voegen in de directe nabijheid van de sensoraansluitingen creeer je een situatie waarbij de DME defect kan raken door vocht op die plaats; terwijl die situatie in de originele toestand zich nooit kan voordoen.
Met de modificatie creeert Cartronic dus een faalkans met fataal gevolg voor de DME. Dat is een ontwerpfout. Dat hadden zij op moeten lossen en hebben ze mogelijk niet gedaan.
Ze geven zelf in hun reaktie aan van mening te zijn dat een sensorconnector niet waterdicht hoeft te zijn; mijn redenering zou wel eens kunnen aantonen dat dat juist keihard een noodzaak is.
Of die Bosch connector nou wel of niet goed was doet daar niet aan af, ik denk dat ze dat technisch anders (hadden) moeten oplossen.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


19 nov 2004 17:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
@ Lindemans ... ik begrijp je perfect hoor :!: Zoals ik al zei ... technisch gesproken heb je het absoluut bij het rechte eind ... is duidelijk een vorm van een ontwerpfout.

De vraag blijft ... moet ik hierover in discussie gaan ... dan wordt het volgens mij wel een heel lang kat en muis spel.

Dirk
:oops:


19 nov 2004 18:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Ja dus.


19 nov 2004 18:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
dirkie schreef:
De vraag blijft ... moet ik hierover in discussie gaan ... dan wordt het volgens mij wel een heel lang kat en muis spel.

Dirk
:oops:

ik lees faalkans/ontwerpfout ...
zou ik maar doen ja
_________________________________________
Got coffee?


19 nov 2004 18:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Marco schreef:
dirkie schreef:
De vraag blijft ... moet ik hierover in discussie gaan ... dan wordt het volgens mij wel een heel lang kat en muis spel.

Dirk
:oops:

ik lees faalkans/ontwerpfout ...
zou ik maar doen ja


Tjza jullie hebben wel een punt ... daar niet van.
Heb wel het gevoel dat ik me op "gevaarlijk" terrein ga begeven dan.
in de zin van ... de ontwerper aanvallen op zen eigen ontwerp ... waar hij er naar eigen zeggen al 1700 probleemloos heeft van verkocht en geplaatst. :shock:

Maar daar niet van ... ga een poging wagen om al deze technische aspecten om te zetten naar een e-mail in het Engelands ... :roll:

Dirk
:?


19 nov 2004 18:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
dirkie schreef:
Maar daar niet van ... ga een poging wagen om al deze technische aspecten om te zetten naar een e-mail in het Engelands ... :roll:

Tip, maak het mailtje vanavond, maar verstuur het nog niet. Lees het morgen nog eens door, verbeter waar je er niet lekker mee zit, en stuur het dan pas! ;)


19 nov 2004 18:47
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.