Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 9:53



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
964 loopt mank met vlammen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
John4S schreef:
FF serieus Dirk, genoeg ge OH et,

Bel ff Erwin en vraag om raad, hij weet vast wel wat het is, lijkt me vast een kleinigheid.


John ... heb heel het verhaal naar hem reeds van t weekend gemaild ... incl wat ik dacht dat er mis was ... en hij heeft het bevestigd.

Ik zit dus goed te denken/zoeken ... :D :D (en trots dat ik ben dat ik het bij het rechte eind had ... :twisted: :wink: :D )

lol

Dirk
:wink:


31 aug 2004 16:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Marcel schreef:
zou je dan niet vooral problemen hebben onder deellast en stationair?? en dat heeft Dirk volgens mij niet


Stationair heb ik ook probs hoor .... bij het stoplicht viel hij geregeld uit.
Bij deellast zal ie waarschijnlijk nog "voldoende" inspuiting krijgen om nog net goed te lopen.


Dirk
:wink:


31 aug 2004 16:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
ja dan ... :cry:


31 aug 2004 16:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
zozo ... weer alles netjes gemonteerd.

Injectoren dus gereinigd
een contactje gevonden dat gecorrodeerd was

Alles weer netjes in mekaar gestoken ........




Maar ... maar ... geen resultaat ... blijft dus "gevoelige IMS Lager" bij gas geven ...
:( :cry: :(
Pfffff ....

Maar weer es verder zoeken dus ... */%!!£*!!

Dirk :cry:


09 sep 2004 17:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
had erwin nog andere ideeen?
_________________________________________
Got coffee?


09 sep 2004 21:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Ja de cilinderkoptemperatuursensor ... maar die is ondertussen ook op weerstand getest en doet wat ie moet doen ...

Maar mijn collega (911 3.2) heeft precies hetzelfde aan de hand gehad met zijn kar ... heeft ie dagen en dagen naar zitten zoeken ... en bleken de bougieskabels te zijn :shock:
Zijn verhaal is echt identhiek t mijne ...

Heb nu de weerstandswaardes gevonden en ga ze dit weekend uitbouwen en controleren.

Dirk
:wink:


10 sep 2004 5:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
zozozo luitjes ...

Deze wil ik jullie niet onthouden ...

De LM220 kit is dus naar Cartronic teruggestuurd voor testwerk ...

Ik viel bijna van men stoeltje nu ik het antwoord heb ...

kosten 889.72 €urootjes :shock: :shock:

reden .... zou water in een stekker gelopen zijn aan de MAssairflow sensor ... deze heeft kortsluiting gegeven naar de Motronic(zit daat dan geen zekering ofsow tussen :?: :?: :shock: blijkbaar niet dus ....) resultaat ... Motronic defect ... MAF sensor defect ...

Alles , behalve de MAF sensor is te herstellen ... dus kleine 900€urootjes aftikken ...

De eerste vragen die bij me opkwamen toen ik de mail kreeg ...

MAG ER ZO MAAR WATER IN DIE STEKKER LOPEN?????

kben nog een beetje teveel "de kluts kwijt" om er helder over te denken ...

Moet ik dit zomaar aftikken ??? wat te doen ????

en dur nou ff niet over "geinen" aub ... :oops:


:cry: :cry:


18 nov 2004 18:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Is dat werk wat zij gedaan hebben??
Zo ja, zou ik eens reclameren, (maar Thomas kennende is het niet iets van wat zij gedaan hebben.)
Zo niet, tsja dan zit er niets anders op.
Vindt het een vreemd verhaal.


18 nov 2004 18:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
RS-R schreef:
Is dat werk wat zij gedaan hebben??
Zo ja, zou ik eens reclameren, (maar Thomas kennende is het niet iets van wat zij gedaan hebben.)
Zo niet, tsja dan zit er niets anders op.
Vindt het een vreemd verhaal.


tja zij hebbe de kit gemonteerd ... daar was je zelf bij ... :wink:

Heb het zwart op wit ... de schade is veroorzaakt door water ... :shock:
Thomas zegt door een motorreiniging ... maar ehhh ... de motorreiniging die ik ooit heb gedaan was maanden voor het probleem de kop op stak ...
Dus ben ik van mening dat die bewuste stekker gewoon niet WATERDICHT was ... kan er geen andere verklaring voor geven.
Alle andere stekkers in het motorcompartiment hebbe geen spatje oxidatie of wat dan ook ten gevolge van water. Enkel die bewuste stekker van de MAF sensor :!:

:oops:


18 nov 2004 18:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Daar zou ik behoorlijk woest van worden
Waar is de kit ingebouwd?
Die mag dan fijn de kosten ophoesten...

Succes...

Jeroen
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


18 nov 2004 18:57
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
In Gummersbach,
wordt dus welles-nietes spelletje :roll:


18 nov 2004 19:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
tja ... woest worden ... heeft dit zin :?: ... kost nog meer geld ...

Voel hem aankomen ... wordt "slikken en tikken" ping ping ... "you are charged for another 900€ on your VISA" amen en uit ... :go:

Wat kan ik doen ... nie veel denk ik ...

Ga een mail terugsturen dat ik dit een hoogst onwaarschijnlijk verhaal vind ... dat ik voor het overige geen gecorrodeerde stekkertjes heb ... en daar zal het dan wel bij blijven veronderstel ik ... :cry:

Als ik alles defect laat terugkomen ... sta ik even ver ...
Volgens mij dus een "altijd dokken" scenario ... :oops: :oops: :oops:


18 nov 2004 19:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Een coulance regeling zou toch op z'n minst toegepast moeten worden. :roll: :evil:
In ieder geval de discussie aangaan Dirkie :!:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


18 nov 2004 21:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
EriC4C schreef:
Een coulance regeling zou toch op z'n minst toegepast moeten worden. :roll: :evil:
In ieder geval de discussie aangaan Dirkie :!:


Met wat goeie wil loopt t op 50/50 uit.. :?
_________________________________________
t beste maar weer...


19 nov 2004 0:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Stond er in de gebruiks aanwijzing "pas op, stekker niet nat maken?"
Wat een onzin... eerste beste regenbuitje en de motor ruimte is zeiknat, dat weet iedereen.

Met de andere stekkers (en dat zijn er nog al wat) geeft het al tien tallen jaren geen probleem, en het nieuwe stekkertje van de vrienden van Cartronic verneukt de boel al binnen een paar maanden

Gewoon een hamlappen product. Garantie werk.
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


19 nov 2004 0:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
ondertussen dik 12u verder ... dus heeft het even kunnen "afkoelen" ...

Mijn standpunt is, dat ik hierzelf absoluut GEEN fout aan kan hebben :!:
Het is idd zo dat het motorcompartiment VOl stekkertjes zit ... en waar er bij mijn karretje NIET 1 last van corrosie of wat dan ook heeft :!:
Enkel het "Cartronic" stekkertje kan niet tegen water ...

een 50/50 oplossing vind ik klinkklare ONZIN :!: Als hij dit voorstelt bekend hij schuld ... toch :?:

Bijkomend probleem is dat hij alle wapens in de hand heeft.
Hij heeft mijn Motronic ... en hij is de ontwerper van de kit. Kan me voorstellen dat niemand anders zin heeft om deze te gaan herstellen.
In geval ik de discussie aanga ... en hij besluit van mij de kit terug te sturen ... tja ... dan heb ik een redelijk GROOT probleem.

Ik sta dus altijd in een verloren positie.

Wat kost een DME ... als snel dik 1000€urootjes ...

Ik ga voorzichtig de discussie aan, dat zeker ... maar heb er geen goed oog in eerlijk gezegd ... :cry: :cry:

Dirk-die-verschrikkelijk-BAALT :oops: :oops: :oops: :oops:


19 nov 2004 6:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Inderdaad niet de discussie aan gaan met een "heet hoofd"
Als je "ze" te snel in de verdediging drukt heb je bij voorbaad idd al verloren
Moker kan altijd later nog uit de kast getrokken worden :twisted:

Succes, en laat even wat weten. Ben benieuwd hoe Cartronic dit gaat oplossen...
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


19 nov 2004 6:20
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
ok ... heb een mail gestuurd met enkele argumenten.

Kort samengevat :arrow:

Dat het volgens mij niet mogelijk is dat het defect veroorzaakt is door een motorwasbeurt. Dat alle andere connectors absoluut geen last hebben van corrosie onder welke vorm dan ook.

Dat de motorwasbeurt ca 8000km voor het defect is uitgevoerd ...

Heb hem de vraag gesteld of het niet mogelijk is dat er in de connector een fout ofiets zat dat vocht heeft doorgelaten.

Verder duidelijk gemaakt dat ik geen enkele handeling heb uitgevoerd of laten uitvoeren met betrekking tot de kit.

Vervolgens gevraagd of we niet tot een redelijke oplossing kunnen komen.

Ben benieuwd.

Dirk
:wink:


19 nov 2004 6:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Graag had ik ook geweten of jullie het correct vinden, van mijnentwege de discussie op deze wijze hier te voeren :?:

Kan dit ... of is dit "erover" ...

Ik ben wel niet van zin letterlijk de mails enzo te gaan copy-pasten ... dat vind ik zelf ongepast.

Maar mag volgens jullie de handelswijze van een bedrijf zo "openbaar" gemaakt worden :?:


ben eveneens benieuwd ... 2 discussies door elkaar ... :lol:

Ikzelf trek er mij geen barst van aan ... wie ook de positieve (lees handel) van dit medium tot zich laat komen ... moet ook de keerzijde tot zich nemen ... toch :?:


19 nov 2004 6:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Tot op heden erg correct geweest IMHO. Als je ook zijn reactie laat weten. Je hebt alleen je twijfels uitgesproken, verder niks.

Ben ook benieuwd, want zat stilletjes een beetje aan die kit te denken... maar hier regent het ook wel eens... :roll: :? :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 nov 2004 8:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C4 1990
Mechelen - België
Bericht 
Dirk,

Beroepsmatig hoor ik dagelijks dergelijke verhalen die de "schuld" van een defect op iets of iemand anders willen steken.

Ik meen uit jou verhaal te mogen begrijpen dat de leverancier van de kit (en dus ook de stekker) deze ook in jouw motorcompartiment geplaatst heeft.
Redelijkerwijs mag jij als klant aannemen dat de fabrikant en de bouwer van een kit voor een 964 op de hoogte is van de omgevingsomstandigheden waarin hun product zal gebruikt worden. Bovendien is het is ook evident dat zij zelf hun installatie instucties volgen om schade aan hun eigen kit (en uw wagen) te voorkomen.

Indien er dan toch iets mis gaat (eventueel binnen de garantieperiode zou er helemaal geen discussie mogen zijn) ontleed je de feiten en de gegevens.

Je eigen feiten en gegevens heb je al aangehaald en spreken uiteraard volledig in uw voordeel.
In principe doet de andere partij hetzelfde. Zij halen feiten en gegevens aan die hen zouden moeten ontlasten van enige fout.
Het is op dit laatste punt dat je moet inspelen.
Zij zeggen dat het binnendringen van water in de connector de oorzaak is van de schade. Je zou hierop als volgt kunnen reageren:
1. de connector werd niet volgens de installatievoorschriften geplaatst waardoor er water kon binnendringen.
2. de connector is niet genoeg waterdicht (voor het gebruik in een motorcompartinent van een P964, die af en toe ook wel eens afgespotenwordt voor reiniging), waardoor er water kon binnendringen.
In beide gevallen zijn zij zelf verantwoordelijk.
Bovendien kan je hen een garantie vragen of na de herstelling het risico op indringen van water voorkomen wordt en hoe zij dit hebben verwezenlijkt (nieuwe installatie instructies, andere connector, ...).
Uit hun antwoord kan je dan weer iets meer leren. Indien er nieuwe instructies of nieuw connector type zijn, geven ze toe dat er een fout was; indien zij geen antwoord geven kan je het "World Wide Web" laten weten hoe deze mensen met hun klanten omgaan, en zou ik hen uw rekening presenteren die je gemaakt hebt (eventuele schade aan onderdelen van de P, diagnose kosten, uitbouwkosten, verzendingskosten, ...).

Hopelijk helpt dit een beetje met je onderhandelingen.

Groeten,
Karl

PS de post is gearriveerd, nogmaals mijn dank.
_________________________________________
KARL 964C4


19 nov 2004 11:10
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Lijkt me correct genoeg Dirk en als ze dat in Gummersbach niet netjes oplossen zou er wel eens een afzetdip kunnen komen in de lage landen[incl Belgie].. :!:
_________________________________________
t beste maar weer...


19 nov 2004 11:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
dirkie schreef:
Graag had ik ook geweten of jullie het correct vinden, van mijnentwege de discussie op deze wijze hier te voeren :?:

Kan dit ... of is dit "erover" ...

Ik ben wel niet van zin letterlijk de mails enzo te gaan copy-pasten ... dat vind ik zelf ongepast.

Maar mag volgens jullie de handelswijze van een bedrijf zo "openbaar" gemaakt worden :?:


ben eveneens benieuwd ... 2 discussies door elkaar ... :lol:

Ikzelf trek er mij geen barst van aan ... wie ook de positieve (lees handel) van dit medium tot zich laat komen ... moet ook de keerzijde tot zich nemen ... toch :?:


He Dirk,
moet je eens op Elfertreff kijken als een bedrijf de boel verkloot heeft.
Nee, dit moet ogenblikkelijk gemeld worden.
Positieve verhalen, maar ook negatieve verhalen.
Stel dat bijv. iemand anders ook zo'n LM 220 kit wil laten monteren?
Bij een topproduct( schijnt het dus te zijn) hoort ook een top "after-sales".
Ik wacht met spanning af hoe ze dit gaan oplosen.

RS-Rdiegelukkiggeenproblemenmetz'nCartronickitheeft


19 nov 2004 13:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Antwoord van Cartronic :arrow: (vertaald en samengevat, originele email beschikbaar)

Hallo Dirk,

Al wat ik U schreef in mijn vorige mail is de waarheid.
Het eerste dat ik zag aan de MAF sensor was groene corrosie.
Dit is een teken van water in de sensor.
Dat deze connectors 100% waterdicht horen te zijn is NIET waar.De stekkers die wij gebruiken op de MAF sensor en de originele zijn bijna dezelfde, uitgezonderd dat er bij de MAF stekker een extra connectie is.
Onze plug is ook een BOSCH plug.
U heeft gelijk, de connector zit bovenaan de motor maar op een zeer veilige plaats beschermd tegen regen.De gehele sensor is beschermd door het koetswerk van de auto en water zal hier dan ook nooit aan kunnen.
Wij kennen het negatieve effect van een motorreiniging, en wij weten hoe de symptomen eruit zien.
Het water gaat in de connector omdat er veel waterdruk wordt gebruikt tijdens een motorreiniging.
Na weken begint de corrosie.Het water blijft in de connector, en daar deze bijna waterdicht is kan het water er niet gemakkelijk uit. Dan wordt de motor gestart en komt er 12volt op de connector. Dit genereerd het effect; ELEKTROLYSE genaamd.
Dit proces kan van weken tot maanden duren en dan zal het systeem falen.
Een slechte of fout in de connector is onmogelijk! Wij verkopen alleen origineel BOSCH materiaal en sinds 1989 hebben wij 1700 LM 220 kits verkocht zonder enig probleem.
Dat jij alle connectors hebt gecontroleerd op corrosie is mss wel juist, maar wij vonden de corrosie IN de sensor! Ook moet er dan corrosie zijn in de stekker die op de connector past (die zit nog vast in mijn auto uiteraard) en deze pinnetjes willen we je dan ook gratis meegeven.
Het is niet aan ons om plezier te hebben uit iemands ellende.
Wij proberen altijd een weg te zoeken om het zo voordelig mogelijk op te lossen.
Dus hebben wij eerst de sensor proberen reinigen, zonder resultaat.
Daarna hebben we jou Motronic in een KLANT ZIJN VOERTUIG GEPLAATST in onze werkplaats. De wagen starte onmiddellijk maar het stationair toerental ging op en neer en de wagen had valse ontsteking.
Daarna hebben jou AD/DA convector in DIE KLANT zijn DME gestopt, wij ontdekte dat deze ook stuk was.
Na ongeveer 1.5u testwerk te hebben uitgevoerd, welke wij U niet hebben aangerekend wisten wij waar het probleem zat.
Daar vervanings DME's heel duur zijn, heb ik jou DME ontmanteld en heb wat onderdelen getest, en heb uitgevonden dat ik het kan herstellen ipv een nieuwe te kopen.
Laat ons weten hoe je verder wilt.



:roll: :roll: :oops: :oops: :roll: :roll:


Ik kan even niet beschrijven wat erdoor mij heen gaat op dit ogenblik ... maar ben ik nou een idioot of lees ik die mail verkeerd ... :shock: :roll:


19 nov 2004 15:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
dirkie schreef:
:roll: :roll: :oops: :oops: :roll: :roll:
Ik kan even niet beschrijven wat erdoor mij heen gaat op dit ogenblik ... maar ben ik nou een idioot of lees ik die mail verkeerd ... :shock: :roll:

leg eens uit... ben waarschijnlijk niet technisch genoeg om te begrijpen waar je op doelt...
_________________________________________
Got coffee?


19 nov 2004 16:00
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.