Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 13:41



Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Tik in motor 996, opgelost!? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 3.4 Tiptronic
Britsum
Bericht Tik in motor 996, opgelost!?
Ik ben in het bezit van een Porsche 996 tiptronic 1998. 141.000 km. Een gweldige auto!, maar...........problemen .Motor slaat goed aan en loopt direct op 6 cilinders. Rookt niet en trekt prima. Tijdens de opwarm periode geen problemen. Zodra de motor op temperatuur is, is de oliedruk stationair 1.2 bar. Wanneer de motor stationair draait, ongeveer 600 toeren, komt er aan de rechter zijde, midden een tik in de motor. Het is moeilijk te bepalen of het rechts is of een geluid vanuit het midden welke aan de rechter zijde meer hoorbaar is.Als ik op dat moment het toerental 100 a 200 toeren verhoog verdwijnt de tik. Op andere, lees hogere toerentallen, is de motor de motor tik vrij. Bij het losdraaien van de olievuldop verdwijnt de tik stationair direct. Wanneer ik de dop weer plaats, komt de tik terug. Heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat dit kan zijn?


Laatst bijgewerkt door Erik op 20 dec 2007 20:49, in totaal 3 keer bewerkt.



15 dec 2007 20:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
Hangen van een klepgeleider door een vuiltje denk ik. Maar veel weet ik er niet van.
Ik meen dat het wel eens helpt de olie door nog dunnere te vervangen, en daar een tijdje meer te rijden.


15 dec 2007 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
Ik had precies hetzelfde met bijna precies dezelfde auto. Ik ging er vanuit dat het is met de nokkenas te maken had. Lekker doorrijden.
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


15 dec 2007 21:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 3.4 Tiptronic
Britsum
Bericht 
Auto heeft bij de vorige eigenaar veel korte stukken gereden. Ik heb de olie en het filter vervangen. Olie 5w30. Heb 0w40 besteld om binnenkort de 5w30 te vervangen. Ik rij zelf korte stukken woon werk verkeer, ongeveer 5 km. Ik heb de indruk, wanneer de auto langdurig warm wordt gereden op hogere snelheden dat het tikken nagenoeg weg is. Na een korte rit is de tik weer volledig terug. :evil:


15 dec 2007 21:59
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht 
1,2 bar? Lijkt me aan de lage kant voor oliedruk?
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


15 dec 2007 23:15
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
1.2 Bar stationair en warme motor is normaal bij 996.


16 dec 2007 10:13
Profiel
Bericht 
Je geeft eigenlijk het antwoord zelf al, een Porsche motor kil je met korte stukjes rijden. Motor kan amper op temperatuur zijn na 5 km, en als dit dus regelmatig gedaan is / word zal alles lekker vervuild zijn.

Ik spreek dan over de oudjes, en als ik er hier krijg die altijd korte stukjes rijden wil je niet weten hoe er het van binnen uitziet.

Loopt trouwens nog een draadje over koolaanslag en korte stukjes rijden.

Dus pak de fiets voor die 5 km, en de Porsche voor lange afstand. :lol: :wink:


16 dec 2007 10:29
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Uhm, kan ook veroorzaakt worden door een ovaal top-end in cilinder 5 of 2 waardoor de zuiger bovenin begint te klapperen. Voorkomend probleem
bij de 3.4 en het begin van een cilinderwandbreuk.
Spreek uit ervaring. Wil je niet bang maken. :oops:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


Laatst bijgewerkt door Harley op 17 dec 2007 23:30, in totaal 1 keer bewerkt.



17 dec 2007 6:25
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 3.4 Tiptronic
Britsum
Bericht 
Bedankt, klinkt hoopvol. Was de tik alleen stationair hoorbaar bij jouw of ook op andere toerentallen?? Bij een scheur geen last gehad, als aanloop probleem, in de vorm van koelwater verlies of olie verbruik, slecht aanslaan etc.?

Donderdag de auto ingepland in de garage. Motor inwendig reinigen en olie en filter vervangen. 0 w40 i.p.v. 5 w30 Hoop op een positief resultaat. Anders maak ik binnenkort een afspraak bij Renntech voor verdere diagnose, advies. Begin vast in gedachte rekening te houden met een minder gunstige afloop.


17 dec 2007 21:04
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Welgemeend advies: zo min mogelijk mee rijden, alleen lichte belasting, dus lage toerentallen en rustig optrekken :idea:

En veel duimen :!: :)

Bij een cilinder probleem is er geen sprake van lekkage. En na het begin van lekkage is het te laat 8)
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


17 dec 2007 21:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Wat Paul zegt. tikken is geen lekkage.

Bij mij was het tikken alleen hoorbaar bij stationair toerental. Geen koelwater verlies of olie verbruik, slecht aanslaan etc. Het is wss niet erg maar kan het begin van het einde zijn. Maw, ik hoop voor je dat het niet zoiets potentieel rampzaligs is.
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


Laatst bijgewerkt door Harley op 18 dec 2007 8:59, in totaal 1 keer bewerkt.



17 dec 2007 23:34
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
Erik schreef:
Bedankt, klinkt hoopvol.....
Donderdag de auto ingepland in de garage.....

Geen mobil. garantie op de P, neem ik aan ?


18 dec 2007 8:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 3.4 Tiptronic
Britsum
Bericht 
Nee, geen garantie. Auto gekocht van particulier. Nederlander, boekjes erbij. Aantoonbaar onderhoud gehad, kortom plaatje. Prijs was dusdanig dat een gebruikte motor :? een nieuwe er wel tussen zit. Dan neem je het risico wel overwogen. Tik was bij aanschaf auto niet hoorbaar, is pas later naar voren gekomen.Maar het alsnog uitgeven is toch zonde. We wachten verdere diagnose af. Zodra ik meer weet, laat ik het weten.


Laatst bijgewerkt door Erik op 18 dec 2007 14:46, in totaal 3 keer bewerkt.



18 dec 2007 12:02
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Zijn tegenwoordig wel fikse bedragen hoor :!:
Kan je je eventueel later nogmaals inkopen i.v.m. de garantie :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


18 dec 2007 12:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Zou wel mooi zijn toch, eerst een probleem en dan de garantie ervoor afsluiten :!: :?: :shock: :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


18 dec 2007 12:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Zou wel mooi zijn toch, eerst een probleem en dan de garantie ervoor afsluiten :!: :?: :shock: :wink:


He he, ben gekke Henkie niet :shock: , dacht eventueel na de reparatie :!:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


18 dec 2007 13:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Erik schreef:
Prijs was dusdanig dat een gebruikte, nieuwe motor er wel tussen zit.


:? ... zo goedkoop, of recentelijk de prijzen van NIEUWE 996 motoren niet meer gechecked :?:

IIG Succes 8)


18 dec 2007 13:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
996 3.4 Tiptronic
Britsum
Bericht 
Prijzen gezien, wordt je niet vrolijk van. Van Zweeden heeft ze op de site staan. 3.4 liter 9600 euro en een 3.6 voor 8600 euro. Bij de laatste zal het een en ander bijkomen i.v.m aanpassingen vermoed ik? Een goede gebruikte staat daar aangeboden voor 5000 euro. Of dit verstandig is met alle verhalen omtrent deze motor, zie forum, betwijfel ik.


18 dec 2007 14:52
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Je mag natuurlijk niet meer omrekenen :shock: , maar als je dit wel zou doen bij de duurste oplossing :!:

Nou nou geen kattepis hoor :wink:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


18 dec 2007 14:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
molen934 schreef:
Paul van Engelen schreef:
Zou wel mooi zijn toch, eerst een probleem en dan de garantie ervoor afsluiten :!: :?: :shock: :wink:

He he, ben gekke Henkie niet :shock: , dacht eventueel na de reparatie :!:

Dacht eigenlijk bijdehante H... :wink:

Garantie kan in principe uitsluitend direct aansluitend op fabrieks- op vorige gekochte garantie en dat max. tot 9 jaar ouderdom.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


18 dec 2007 15:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Apart dat de 3.6 goedkoper is gezien de betere status van het blok.


18 dec 2007 15:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Verschillende 'historie' van de 3.4 en de 3.6 :?:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


18 dec 2007 15:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Erik schreef:
Prijzen gezien, wordt je niet vrolijk van. Van Zweeden heeft ze op de site staan. 3.4 liter 9600 euro en een 3.6 voor 8600 euro.


Oude prijslijst :?: ... of hebben ze ze vorig jaar nog in bulk ingekocht :roll:


18 dec 2007 15:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Oude prijzen :?:

Als een nieuwe nog steeds ( :?: :roll: ) 12.000 kost, dan zijn deze gebruikte, met onduidelijke historie, prijzen best wel stevig, toch :?:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


18 dec 2007 18:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Ik heb de "van Z" site niet bekeken - heb alleen het antwoord van Erik gelezen nadat ik hem vroeg of hij de prijzen van de NIEUWE motoren onlangs nog had bekeken .... :shock: :wink:

Die 12K gaat ook nog wel omhoog ... ze begonnen met iets van 6K meen ik (soort coulance?) en gaan nu langzaam aan richting de 18K :idea:

Richtlijn, voor alles van Porsche wat al eens gebruikt is, is IMO 50 tot 75% van de nieuwprijs 8)


18 dec 2007 18:22
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.