Pagina 1 van 2

Welke leuke "herrie-uitlaat"?

Geplaatst: 04 jan 2008 15:01
door brian951
Wie heeft er welke ervaringen met een wat luidere uitlaat voor een 964...cup-uitlaat? nog meer ideetjes?

Geplaatst: 04 jan 2008 15:38
door Harry 911
Even de zoekfunctie gebruiken, is al veel over geschreven. Ik heb er een G-pipe onder geschroefd, wat een mooie donkere, maar niet ordinaire, brul geeft! Je kan er ook een cup rohr onder zetten, ook mooi :wink:

Geplaatst: 04 jan 2008 15:38
door porschehenk
Cupuitlaat, katvervanger en wil je nog meer een G pijp. Rochelt heftig!!!
:lol:

Geplaatst: 04 jan 2008 19:31
door brian951
Wat heeft je dat ongeveer compleet gekost en waar heb je het gedaan/laten doen?

Geplaatst: 04 jan 2008 19:52
door D.D.

Geplaatst: 04 jan 2008 19:55
door porschehenk
You've got mail.

En hierboven... is voor 993 en niet voor 964,

Geplaatst: 05 jan 2008 20:51
door Fonz
porschehenk schreef:Cupuitlaat, katvervanger en wil je nog meer een G pijp. Rochelt heftig!!!
:lol:

Klopt :lol: heb ik nu ook .
Scheelt ook een hoop kilootjes :wink:

rob

Geplaatst: 06 jan 2008 20:36
door M a r c
Ik heb alleen nog maar het cuprohr en dat rochelt al aardig zonder dat het storend wordt binnen. 8)

Edit: sinds vandaag ook een dikke ronde eindpijp en nu klinkt het helemaal lekkerrrrr. Had niet gedacht dat zo'n schoorsteenpijp zó mooi zou klinken :D

Geplaatst: 06 jan 2008 22:56
door maurice
Ga eens met Joyman (alias Harry en voor intimie Herrie :mrgreen: ) praten. Die heeft ervaring met kabaal uitlaten. Alhoewel je niet echt meer van een uitlaat mag spreken schijnt :mrgreen:

Geplaatst: 11 jan 2008 13:36
door brian951
Heb nu een aanbieding voor een cup-rorh van 215 euro excl montage, zijn dat de standaardprijzen zeg maar?..zou hem er miss nog wel zelf onder kunnen hangen..waar zou ik nog meer kunnen kijken? bij EPS misschien?

Geplaatst: 11 jan 2008 23:05
door Olaf
brian951 schreef:Heb nu een aanbieding voor een cup-rorh van 215 euro excl montage, zijn dat de standaardprijzen zeg maar?


:shock: ...

Hieris 'ie aanzienlijk goedkoper :idea:


... en ze kunnen 'm evt.nog voor je monteren ook :wink:

Geplaatst: 13 jan 2008 15:08
door brian951
Bedankt voor de tip 8) Scheelt al weer een paar (flinke) knaken, zal ze eens bellen deze week..

Geplaatst: 13 jan 2008 22:00
door Joyman
maurice schreef:Ga eens met Joyman (alias Harry en voor intimie Herrie :mrgreen: ) praten. Die heeft ervaring met kabaal uitlaten. Alhoewel je niet echt meer van een uitlaat mag spreken schijnt :mrgreen:


Hoezo, ik heb nog steeds een eindstukje er aan zitten hoor :D :P :wink:

Wil je nog wat weten kun je mij altijd ff pb hoor.

Ik hou namelijk ook van een goed stuk geluid :wink:

Groet Harry,

Geplaatst: 15 jan 2008 9:29
door brian951
Even voor mijn beeldvorming...cup rohr vervangt de middendemper..g-bocht de einddemper en voor dit alles zit nog een kat?

Geplaatst: 15 jan 2008 11:10
door MetalGreen911SC
Hoe zit dat eigenlijk met de benodigde "tegendruk"?
Had bij mijn SC de einddemper vervangen door een open eindstuk van
Fabspeed, geweldig geluid. Maar het reed voor geen meter, koppel nm waren ook verdwenen.
Wat is de juiste/beste tegendruk :scratch:

Heeft de 964 daar geen last van bij Cup en G installatie?

Geplaatst: 15 jan 2008 11:26
door Harry 911
Ja, dat vraag ik me ook af. Ik heb begrepen dat je wel een bepaalde tegendruk moet hebben, maar misschien is het vermogensverlies zo minimaal dat je het niet merkt?

Geplaatst: 15 jan 2008 13:38
door Olaf
brian951 schreef:Even voor mijn beeldvorming...cup rohr vervangt de middendemper..g-bocht de einddemper en voor dit alles zit nog een kat?


Inderdaad ... :thumleft: ... en ook die kan je evt. leeghalen of vervangen :wink:

MetalGreen911SC schreef:Heeft de 964 daar geen last van bij Cup en G installatie?


Cup-pipe alleen zal geen negatieve invloed hebben, denk ik. Aangezien de 964RS er sowieso mee rijdt :idea:

'n combi van "twee van de drie" moet volgens mij ook nog kunnen :wink:

Geplaatst: 18 jan 2008 12:48
door JDB
M a r c schreef:Ik heb alleen nog maar het cuprohr en dat rochelt al aardig zonder dat het storend wordt binnen. 8)


ik nu ook :D 8) http://nl.youtube.com/watch?v=U5WMbcz1YsU

Geplaatst: 07 feb 2008 23:54
door M a r c
Vandaag nog een kleine modificatie aan de uitlaat; luistert u zelf even 8)

http://www.youtube.com/watch?v=32xoUac0zIQ

Geplaatst: 08 feb 2008 0:17
door MetalGreen911SC
Lekker geluidje. :lol:

Ben zelf nog op zoek naar een 'adjustable exhaust', stil wanneer het nodig is, en bereherrie als je er zin in hebt.
Met een kabel of electronisch.
Ik ben al wat avonden aan het surfen geweest maar heb nog niet iets gevonden voor een (oudere) 911.
Wel een heleboel patenten met vlinderkleppen of draaiende binnenpijpen.
Voor motoren bestaat dit wel, en voor een enkele "rice burner" ook wel.

Hier in de buurt zit http://www.jekillandhyde.nl/nl/systems.php
deze maken mooi spul voor motoren, wel prijzig.

Iemand anders nog tips?

Geplaatst: 08 feb 2008 11:27
door $TEEF
lijkt me een lastig verhaalm et kleppen enzo....

heb zelf een ruf einddemper en een rvs pijp ipv de middendemper... geeft een mooi vol geluid, als je doortrekt is het volgens sommigen een beetje pijnlijk, zo hard, maar als je rustig rijdt is het prima. ben nog nooit aangehouden ofzo dus wat mij betreft een aanrader..

succes ermee.

Geplaatst: 08 feb 2008 14:36
door Joyman
Hier ook een kort filmpje van mijn sound :shock: :lol: :wink:

Cup-pijp + Cup-Bocht en sportluchtfilter met gaten :P :wink:

http://nl.youtube.com/watch?v=2tZrzMxgZLU

Groet Harry.

cup pijp

Geplaatst: 08 feb 2008 21:41
door duc748
heb er een rs cup pijp onder en bevalt goed
rustig wanneer nodig en iets meer wanneer je lekker door rijdt mmar je kunt nog steeds de baan op zonder problemen
maar wil je meer dan of een geheel ander sijsteem er onder of zoals andere diverse delen vervangen

suc6 met zoektocht

Geplaatst: 28 maart 2008 21:07
door brian951
Heb er vanmiddag bij renntech een G-bocht onder gezet...eindemper bleek toch al een aflopende zaak dus een cup-rohr plaatsen zou toch uiteindelijk alleen maar betekenen dat er een nieuwe eindemper onder zou moeten tzt..plus bijkomende kosten...maar moet zeggen..heerlijke roffel bij acceleren :D ..bij constante snelheid echter weinig verschil met normale uitlaat...volgende week een K&N filter plaatsen en misschien gaten boren in het luchtfilterhuis..ff kijken hoe dat dan klinkt 8)

Geplaatst: 28 maart 2008 22:51
door horn
gaten niet doen. eerst zoekfunctie raadplegen.

K&N filter - meteen doen
Cuprohr - meteen doen (of zoals in jouw geval g-bocht kostentechnisch)
Ik vind een cuprohr mooier klinken dan een g-bocht. Persoonlijk
Ik vind een cuprohr én een G-bocht samen te asociaal.
Cuprohr, conisch luchtfilter en 100 cellen kat is op de mijne een mooie combi (standaard met het hittedraadje), maar ik vind het zuigende geluid van de conische luchtfilter wel erg wennen. Hoor je binnen erg duidelijk.