Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 10:46



Antwoord op onderwerp  [ 310 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Shell V-Power 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Shell V-Power
Octaanbooster = tetra-ethyl-lood, zeer schadelijke meuk


21 jan 2018 11:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Shell V-Power
Johann schreef:
Hey Ewout, de blok in je 997 was toch ook gereviseerd? Heb de vorige eigenaar RON95 getankt? Dat zal namelijk een goed bewijs zijn dan je blok kapot gaan aan RON95.


Ik denk dat het blok binnenkort weer in de soep loopt. Bij gebrek aan 98/97 tank ik ook wel eens 95 :pale: :pale: :mrgreen:


21 jan 2018 15:02
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Shell V-Power
Zo zie je maar...een echte vent is niet te herkennen aan zijn keuze voor een C2 of handbak maar de lef om RON95 te tanken 8)
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 jan 2018 16:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Shell V-Power
Al die geplofte 996 motoren..RON 95?


21 jan 2018 16:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Shell V-Power
Johann schreef:
Of zwaar olieverbruik....meestal wat je zien is maar de tipje van de ijsberg.

Bij mij in de buurdorp hebben ze sinds kort 98 bij de TINQ maar de Shell bij mij op de hoek verkoop alleen maar 95.



Hi Johan
De v-power is nu al 98 maar de stickers opnde pompen zijn nog niet aangepast

Hopelijk kan ik binnenkort meer toelichten verkoop namelijk genoeg van dat spul
_________________________________________
remmen is angst


21 jan 2018 16:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Shell V-Power
En weet je of er ethanol in zit, Rob?
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


21 jan 2018 17:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Shell V-Power
Ik wil het nog exact navragen, maar volgens mij niet
Wettelijk mag er bij euro 95 max 5. % ethanol worden toegevoegd
Heeft weer te maken met een norm....
vandaar dat ik het nog even wil navragen voor het juiste antwoord

Tank zelf wel v-power in alle auto’s ook de 964
_________________________________________
remmen is angst


21 jan 2018 17:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Shell V-Power
Woon bij de grens dus Aral 102. Start en loopt beter in de BMW, bijna vier ton op de teller en still going strong. Doe het ook maar in de Boxster, daar gaat toch niet zoveel in :twisted:

Of dat gelijk is aan BP ultimate weet ik niet, de Porsche tankt nooit in NL. En in de andere euro 95 als ik duitsland niet haal


21 jan 2018 22:30
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Shell V-Power
BP Ultimate bevat etanol.


21 jan 2018 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 964 RS Ex 993 turbo
Twente
Bericht Re: Shell V-Power
Tank altijd 102 competition.
Op veel plaatsen te krijgen.


22 jan 2018 9:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Shell V-Power
"Veel" is relatief.
Als ik naar een tankstation rijd om dat te tanken dan moet ik bijna weer tanken als ik thuis ben :roll: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


22 jan 2018 11:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Shell V-Power
Alles duurder dan Tango 95 is onzin.
BMW en Porsche lopen er prima op :salut:
102 gaat alleen in de Knalfa.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 jan 2018 12:35
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Apeltown
Bericht Re: Shell V-Power
:thumleft:
ze zouden eens onderzoek moeten doen naar het placebo effect van hoog-octaan getal brandstof :popcorn:


22 jan 2018 13:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Shell V-Power
Citaat:
Vroeger had je Euro 95 en 98. Nu heb je Shell V-Power, Fuel Safe, Total Excellium, Esso Energy Supreme of BP Ultimate. Maar welke kan ik dan het beste in mijn auto doen?


https://www.npo.nl/keuringsdienst-van-waarde/04-11-2010/RVU_104759


22 jan 2018 13:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Shell V-Power
ik heb navraag gedaan en kan het volgende mededelen, ik heb het nu alleen over de bio-ethanol
Beste Robert,


Bio-Ethanol:
Graag delen wij u het volgende mede. Bij een oldtimer zijn de onderdelen vaak niet bestand tegen de moderne brandstoffen welke zijn gemengd met bio-ethanol. De bio toevoeging tast namelijk de rubbers en pakkingen aan. Wanneer iemand een oldtimer heeft is de Shell V-Power (98 octaan) uitermate geschikt. Dit product is namelijk in de BeNeLux en Duitsland vrij van bio-ethanol en heeft ook nog als voordeel dat het een octaan 98 RON heeft wat vele oltimers vraagt. De reden hiervan is de volgende. Alle standaard brandstoffen (Euro95) in de europese unie moeten minimaal 5.75% bio-ethanol bevatten. Wanneer een brandstof leverancier een premium brandstof heeft is het aan de locale overheid of dit gemengd dient te worden met bio-ethanol. Voor de BeNeLux en Duitsland is er besloten dit niet te doen en daarom is het uitermate gechikt voor oldtimers.
Heeft u nog meer vragen hierover kunt u contact opnemen met onze Technische Informatiecentrum
_________________________________________
remmen is angst


22 jan 2018 15:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Shell V-Power
Top Rob,
alleen zal wel weer niet iedereen dit geloven :mrgreen:


22 jan 2018 15:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Shell V-Power
rob964.c4 schreef:
ik heb navraag gedaan en kan het volgende mededelen, ik heb het nu alleen over de bio-ethanol
Beste Robert,

Bio-Ethanol:
Graag delen wij u het volgende mede. Bij een oldtimer zijn de onderdelen vaak niet bestand tegen de moderne brandstoffen welke zijn gemengd met bio-ethanol. De bio toevoeging tast namelijk de rubbers en pakkingen aan. Wanneer iemand een oldtimer heeft is de Shell V-Power (98 octaan) uitermate geschikt. Dit product is namelijk in de BeNeLux en Duitsland vrij van bio-ethanol en heeft ook nog als voordeel dat het een octaan 98 RON heeft wat vele oltimers vraagt. De reden hiervan is de volgende. Alle standaard brandstoffen (Euro95) in de europese unie moeten minimaal 5.75% bio-ethanol bevatten. Wanneer een brandstof leverancier een premium brandstof heeft is het aan de locale overheid of dit gemengd dient te worden met bio-ethanol. Voor de BeNeLux en Duitsland is er besloten dit niet te doen en daarom is het uitermate gechikt voor oldtimers.
Heeft u nog meer vragen hierover kunt u contact opnemen met onze Technische Informatiecentrum


Klinkt goed. :thumleft: Thnx.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


22 jan 2018 16:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Shell V-Power
Das idd goed nieuws :thumleft:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


22 jan 2018 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Shell V-Power
V-power it is! :salut: :drive:


22 jan 2018 17:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Shell V-Power
Was het altijd al, voor mij dan.

Maar wel fijn dat ze die éne RON 1 puntje "opgekrikt" hebben, ben je van al dat gezever af van die mensen die V-Power geen échte '98 benzine vonden. (of is dat olie op het vuur :mrgreen:)


22 jan 2018 18:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Shell V-Power
Mijn 996 krijgt niets anders meer :cheers: :ba: :drive: :salut:


22 jan 2018 20:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Shell V-Power
Kunnen we het nu gewoon weer over winterbanden hebben :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


23 jan 2018 8:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Shell V-Power
Waarom wil je weer off-topic?


23 jan 2018 9:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Shell V-Power
Het meest bizarre is nog wel dat we in Nederland inferieure versies krijgen van V power (97 en nu 98 ron ipv 100 ron) en Ultimate (98 ron ipv 102 ron).

Sowieso was het lachwekkend dat V power niet eens 98 ron was.


23 jan 2018 11:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Shell V-Power
Maar dat is ook niet zo erg....V power valt onder RON 95 maar heeft wel een octaangehalte van 97 waardoor het echt niet zo heel ver van 98 af ligt. Wettelijk mocht het dan ook geen 98 heten. Verder heeft het geen enkele zin om een motor die voor RON 95 of 98 een hoger gehalte te voeden. De knocksensor regelt het toch af op het octaangehalte.


23 jan 2018 11:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 310 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.