Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:38



Antwoord op onderwerp  [ 310 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Shell V-Power 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Shell V-Power
Binnenkort hebben we geen keuze meer in motoren, dat hadden we wel. Hoge compressie, hoog octaan. Pingelen gaat je motor van stuk.
98Ron heeft niets met een snellere brandstof te maken, maar is gewoon het beste voor sommige motoren. Pingelsensor brengt het vermogen terug, waardoor kans op schade afneemt.
Veel motoren kunnen dus 95 of lager aan, maar kost dan wel vermogen. 98 in een lage compressiemotor tanken, levert dus niet meer vermogen op. Snap ik t? :geek:
Hebben we het nog niet over schade die ethanol kan toebrengen....dank U, EU!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


06 mei 2019 17:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Shell V-Power
Het wordt ons wel steeds moeilijker gemaakt om onze Porsche te kunnen blijven rijden ,is het de benzine niet dan zijn het de milieu zones weer. :bang:
Waar gaat dat heen?
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


06 mei 2019 20:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Shell V-Power
Een simpele oplossing is geen milieuzones meer bezoeken. Kunnen ze daar lekker fietsen. Probleem lost zich vanzelf op.
Ook bedrijven weg uit de milieuzones. Nóg een probleem opgelost. Gewoon alle commercie weg uit de milieuzones.
Kan die hele linkse kliek lekker fietsen. Paard en wagen is dan ook vast en zeker toegestaan. Keutelzak eraan, en gaan!
Een probleem hebben we pas, als ze van het hele land een milieuzone maken!

Oh, het ging over een benzine-proef..... :popcorn:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


06 mei 2019 20:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: Shell V-Power
Mijn A4 doet echt alleen Hochstleistung met RON98.
Maar met 95 rijdt hij ook. (staat op binnenkant tankklep).
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


06 mei 2019 20:50
Profiel
Bericht Re: Shell V-Power
Niet boven de 4000 toeren???
Advies: regelmatig door trekken naar de 6500, daar houdt een luchtkoeler van.
‘Modern’ rijden zijn ze niet voor gemaakt!


06 mei 2019 20:51
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: Shell V-Power
Als ie warm is trek ik ook door naar de 6000rpm, maar waarom is het goed?
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


07 mei 2019 3:23
Profiel
Bericht Re: Shell V-Power
Koolafzetting voorkomen/verminderen (ook bij indirect ingespoten motoren) ;
Olieflow verhogen en daarmee een betere ‘spoeling’, afvoer afzettingen in blok:
Maximaal vermogen zit bij 6000rpm;

En als p rijder weet/voel je dat het goed is. Dagje knallen in de toeren en het blok loopt als een speer.


07 mei 2019 7:23
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Shell V-Power
Gisteren een lange trip naar Veghel gemaakt, met een kleine pauze bij PCG.

Tussen de 3-4 k in de vijfde en af toe als het kon bijv. met invoegen even 6k gedraaid. En de Mrs heeft weinig commentaar geleverd, behalve dat de stoelen goed zaten... :thumleft:

Resultaat: een mooi draaiende motor toen ik hem gisterenavond in garage parkeerde.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


12 mei 2019 9:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Shell V-Power
Aan de binnenkant van de tankklep staat wat je moet tanken. Je mag altijd een lager octaangehalte tanken, maar dan loopt de motor minder goed(pingelsensor)

Bij BP en Shell kun je RON98 tanken.

Wanneer is Porsche overgestapt naar RON95 qua motorafstelling?


17 mei 2019 14:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Shell V-Power
Grootje schreef:
Aan de binnenkant van de tankklep staat wat je moet tanken. Je mag altijd een lager octaangehalte tanken, maar dan loopt de motor minder goed(pingelsensor

Dat is een boude uitspraak. Een pingelsensor is onderdeel van een noodmaatregel die je motor in uitzonderlijke gevallen tegen schade beschermt. Ik zou zeker niet zeggen dat je altijd een lager octaangetal mag tanken omdat de pingelsensor het wel opvangt. Daar komt nog bij dat een heel aantal van onze auto's hier niet eens een pingelsensor heeft.

En nu ik toch aan het zeuren ben, het octaangetal verwijst naar een methode om te meten hoe klopvast een brandstof is. Er zit geen octaan in benzine, daarom is het octaangetal en niet octaangehalte. :)
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


17 mei 2019 14:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Shell V-Power
Ai, wat gooi ik dan al jaren in mn tank, als er geen octaan in zit :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


17 mei 2019 15:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Shell V-Power
Targa Floriaan schreef:
Ai, wat gooi ik dan al jaren in mn tank, als er geen octaan in zit :mrgreen:

Geen octaan in ieder geval. ;)
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


17 mei 2019 19:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Shell V-Power
Kappi2907 schreef:
Koolafzetting voorkomen/verminderen (ook bij indirect ingespoten motoren) ;.


Had de kleppen van mn 964 gesteld en kreeg geen compressie meer :evil:
Motor ging uit elkaar en had dit nog nooit gezien, een hele dikke koollaag op de cilinderkoppen en zuigers :scratch:
Was gewoon te rustig mee gereden en misschien wel verkeerde brandstof, wie zal het zeggen :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


17 mei 2019 20:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Shell V-Power
Hans, de inlaatkleppen van mijn motor...glimmen zullen ze......Maarja, ik woon vlakbijde de autobahn.... :mrgreen:

74929
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


17 mei 2019 20:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Shell V-Power
Dat is dus een ouwerwetse ‘Italian Tune Up’ :wink: :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


17 mei 2019 21:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Sweatmaker
Bericht Re: Shell V-Power
Een motor gemaakt voor Ron 95 of lager zoals vroeger zelfs 91 (al is dit volgens mij niet helemaal te vergelijken) loopt echt niet beter met 98 of 100 of 102 (Aral).

Wat wel helpt, is een paar uur boven de 4000 tpm zitten en de motor van zijn laatste restjes aanslag ontdoen.
Denk maar aan die rit naar Zuid-Frankrijk en dat je je later realiseert, dat de auto beter reageert en feller lijkt. Lijkt dit nou zo of is er echt iets in het blok gebeurd? Ik kan alleen maar uit eigen ervaring vetellen dat mijn toenmalige SC absoluut (nog) beter liep als ik dagenlang door de Alpen of Pyreneeën crosste. En later bij de 964 T vanuit Amsterdam in 4 uur naar Zuid-Duitsland en kort voor thuiskomst nog één keer doortrekken bij het invoegen op de Autobahn en gewoon schrikken van de snelheid waarmee het vermogen vrijkomt...... . Leek me echt het resultaat van een schoongebrande motor.

Voor mij is één ding duidelijk, regelmatig écht gasgeven is het devies om de motor gezond te houden, mits écht warm...............

Geniet van de Boxer (en het leven).

Supercarrera.


19 mei 2019 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Turbo
Bericht Re: Shell V-Power
Nou slecht nieuws van Firezone, Competition102 stopt er mee.

Het was al langere tijd amper te koop maar nu is de kogel door de kerk. Balen want mijn 911 is er op afgesteld. :bang:

https://www.facebook.com/FirezoneNL/pho ... =3&theater


29 aug 2019 9:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Shell V-Power
Het was een mooi initiatief maar ben een tijdje geleden al afgehaakt. Voor 2 euro de liter regelmatig voor niks (want geen voorraad) naar die pomp rijden verveelt snel. Zit gelukkig vlakbij de Duitse grens dus Shell V Power Race 100 en Aral Ultimate 102 in overvloed voor een fractie van de firezone prijs.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


29 aug 2019 10:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Shell V-Power
supercarrera schreef:
Wat wel helpt …


.. inderdaad :arrow: niet lui rijden :!:

Ik had dan ook de snelste 993 4S van Nederland :mrgreen:

… nu is het wellicht de snelste 993 4S van Italie :popcorn:


29 aug 2019 12:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Shell V-Power
Jaja, vandaag op de A31 te Duitsland gas gegeven; 5000 omw/min in de vijfde....resultaat was een droge en licht bruine /grijze uitlaat, op temperatuur geweest dus..... :drive:

75765
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


03 sep 2019 18:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Shell V-Power
MarkS schreef:
Het was een mooi initiatief maar ben een tijdje geleden al afgehaakt. Voor 2 euro de liter regelmatig voor niks (want geen voorraad) naar die pomp rijden verveelt snel. Zit gelukkig vlakbij de Duitse grens dus Shell V Power Race 100 en Aral Ultimate 102 in overvloed voor een fractie van de firezone prijs.


Dit. Ik wilde Firezone 102 ook graag eens proberen. Had er een omweg voor over, ondanks een afspraak. Stond daarna een tijdje in heel druk verkeer met het nodige oponthoud. Aangekomen bij de Firezone 102 pomp bleek het product uitverkocht :scratch: Met Euro95 in de tank maar weer vertrokken (had express een vrijwel lege tank bij aankomst bij benzinestation). Jammer. De prijs hielp ook niet mee.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


03 sep 2019 19:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Shell V-Power
Ik tank al de tijd dat ik de wagen heb al 102, dit deed mijn voorganger ook al. Ik heb ook wel eens 95 getankt, maar voor mijn gevoel loopt de motor rustiger op 102. 98VPower nog niet getest. Woon zelf 20km van Aral tankstation in duitsland af, dus is voor mij niet zo'n punt. Wel toen ik laatst even in Eindhoven 102 deed tanken... :? 2euro de liter... scheelt 35cent met duitsland (best wel wat op een volle tank).

Of het echt wat uit maakt 102, 100, 98 of 95, zal best wel wat uitmaken maar ik vind t prima zo.


03 sep 2019 20:20
Profiel
Bericht Re: Shell V-Power
Dial_888 schreef:
Jaja, vandaag op de A31 te Duitsland gas gegeven; 5000 omw/min in de vijfde....resultaat was een droge en licht bruine /grijze uitlaat, op temperatuur geweest dus..... :drive:

75765


Grijs is lood.....


03 sep 2019 21:34
PorscheForum Rakker
Vlakbij Groningen
Bericht Re: Shell V-Power
Ruud81 schreef:
Ik tank al de tijd dat ik de wagen heb al 102, dit deed mijn voorganger ook al. Ik heb ook wel eens 95 getankt, maar voor mijn gevoel loopt de motor rustiger op 102. 98VPower nog niet getest. Woon zelf 20km van Aral tankstation in duitsland af, dus is voor mij niet zo'n punt. Wel toen ik laatst even in Eindhoven 102 deed tanken... :? 2euro de liter... scheelt 35cent met duitsland (best wel wat op een volle tank).

Of het echt wat uit maakt 102, 100, 98 of 95, zal best wel wat uitmaken maar ik vind t prima zo.


Het motormanagement schroeft de voor ontsteking zo ver mogelijk terug. Hoe "vroeger" de ontsteking des te groter de klap op de kop van de zuiger. De pingel sensor bewaakt dit proces, neemt deze sensor detonatie (zelf ontbranding van brandstof) waar dan wordt de ontsteking weer wat verlaat and so on. 102 octaan getal is meer klopvast (detoneert moeilijker uit zichzelf) dan 95, de ontsteking kan dus vroeger plaatsvinden voordat de pingel sensor ingrijpt. Natuurlijk zijn er zat motoren met bijbehorende ECU programma's waarbij het niet zoveel uitmaakt maar er zijn ook genoeg motoren die er echt wel winst bij hebben :)

Het zit dus zeker niet altijd tussen de oren :mrgreen:


04 sep 2019 2:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Shell V-Power
Ruud81 schreef:
Het motormanagement schroeft de voor ontsteking zo ver mogelijk terug.
Je zegt het verkeerd.
Het motormanagement zet de ontsteking zo vroeg mogelijk.
Met hoger octaan is een hogere compressie mogelijk en kun dus je een hoger rendement halen. Je zou dunnere koppakkingen kunnen monteren maar ik weet niet of die er zijn voor Porsches.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


04 sep 2019 7:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 310 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.