Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 16:37



Antwoord op onderwerp  [ 310 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Shell V-Power 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
RS-R schreef:
V-power is in Nederland toch alleen voor auto's die RON95 tanken?


Shell.nl schreef:
Is Shell V-Power geschikt voor alle voertuigen?
Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die Euro 95 of Shell Pura gebruiken. Zelfs gebruikers van Super Plus 98 kunnen in de meeste gevallen probleemloos Shell V-Power tanken. Een beperkt aantal oudere auto's heeft echter een minimale octaanbehoefte van 98. Indien uw auto een octaanbehoefte heeft van minimaal 98, adviseren wij u Super Plus 98 te blijven gebruiken. Raadpleeg in geval van twijfel uw instructieboekje of uw garage.


http://www.shell.com/home/Framework?sit ... _1602.html


23 sep 2004 22:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Ik heb begrepen dat getunede( en ook gechipte) auto's die op RON98 moeten rijden geen V-power mogen gebruiken ivm. mogelijke detonatie.


23 sep 2004 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Echt geen flauw idee. Ik neem aan dat Shell dit wel onderzocht heeft ivm mogelijke claims.


23 sep 2004 22:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Ze zeggen zelf dat je dan maar Superplus moet tanken.
In Duitsland tank ik het gewoon wel, maar echt verschil :roll:


24 sep 2004 12:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Ik heb begrepen dat het octaangehalte bij onze Oosterburen hoger is en dat zou, in principe, meer vermogen moeten leveren. Hoeveel weet ik echter niet, maar het lijkt me aanneembaar dat het verschil 98-100 voor de gemiddelde automobilist nauwelijks merkbaar is. Het is natuurlijk ook zo dat er nog een residu 'oude' brandstof in de tank aanwezig is als je hem voltankt en dit mengt zich weer met de 'nieuwe' brandstof.


24 sep 2004 13:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Oegstgeest
Bericht 
Heb nu vier tanks met V-power getankt. Weinig verschil. :( Effect zou echter op wat langere termijn komen dus nog maar even doorgaan. Ook zou effect vooral voor wat (?) oudere auto's die veel korte afstanden rijden (doen "wij" toch niet) het grootst zijn (lees laatste editie Autopampioen).
V-power (97) is dacht ik wel goedkoper dan Super plus (98 ). Er is ook nog steeds een onduidelijkheid rond het bericht van Shell dat V-Power 97 is terwijl op de benzinepompen een sticker met 95 staat???
Benieuwd naar andere ervaringen. :?:


26 sep 2004 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
In Italie (Toscolano/Maderno-Gardameer) Shell V-power diesel getankt in
Audi A6 3,0 TDI, merkte wel degelijk verschil (NOG meer koppel). :ba:
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


26 sep 2004 13:01
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Guus schreef:
V-power (97) is dacht ik wel goedkoper dan Super plus (98).


Ja dat krijg je met die smilies. Typ je gewoon een 8 en een ), wordt het weergegeven als een 8) ... :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 sep 2004 13:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Hallo,

Ik tank sinds enige maanden v-power, fantastisch.

Een 993 heeft zoals een 964 self adjustable ignition, dmv klop sensoren op de motor, welke elke vorm van pingelen detecteren, er kan dus niets gebeuren. V-power is hier 97 octane en in Duitsland 100 , daar is het overigens een stuk duurder, scheelt wel 8 cent op een liter.
_________________________________________
Groeten,

Arjan B.

964 Carrera 2, 1992 zwart


29 sep 2004 22:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
Arjan B. schreef:
Hallo,

Ik tank sinds enige maanden v-power, fantastisch.

Een 993 heeft zoals een 964 self adjustable ignition, dmv klop sensoren op de motor, welke elke vorm van pingelen detecteren, er kan dus niets gebeuren. V-power is hier 97 octane en in Duitsland 100 , daar is het overigens een stuk duurder, scheelt wel 8 cent op een liter.


Heeft Duitsland iets wat duurder is dan bij ons, hoe is het mogelijk?? :wink:


29 sep 2004 22:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Arjan B. schreef:
Hallo,

Ik tank sinds enige maanden v-power, fantastisch.

Een 993 heeft zoals een 964 self adjustable ignition, dmv klop sensoren op de motor, welke elke vorm van pingelen detecteren, er kan dus niets gebeuren. V-power is hier 97 octane en in Duitsland 100 , daar is het overigens een stuk duurder, scheelt wel 8 cent op een liter.

Kan zijn, de mijne krijgt alleen RON 98 of RON 100(Beetje gekietelde 993 die van mij :wink: )


29 sep 2004 23:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911
Zwolle, Overijssel
Bericht 
Ivo964C2 schreef:
Arjan B. schreef:
Hallo,

Ik tank sinds enige maanden v-power, fantastisch.

Een 993 heeft zoals een 964 self adjustable ignition, dmv klop sensoren op de motor, welke elke vorm van pingelen detecteren, er kan dus niets gebeuren. V-power is hier 97 octane en in Duitsland 100 , daar is het overigens een stuk duurder, scheelt wel 8 cent op een liter.


Heeft Duitsland iets wat duurder is dan bij ons, hoe is het mogelijk?? :wink:


8 cent per liter duurder :?: :!: :!: :shock: nou, voor die 1,5 a 2 procent vermogenswinst blijf ik dan lekker 98 rijden :mrgreen:
_________________________________________
Afbeelding

So baut man Sportwagen


30 sep 2004 9:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Het prijsverschil in Duitsland heeft te maken met de 100 octaan gradatie. Hier in Nederland is de V-power 97 octaan en heeft de zelfde prijs als superplus 98.

Natuurlijk is een BP 98 of een Total 98 geen verkeerde benzine en werkt dit ook goed, maar V- power heeft een bepaald additief/samenstelling wat bevorderlijk werkt voor de vermogenswinst, maar zeker ook voor het reinigen/in goede conditie houden van het brandstof systeem.

V-power in Duitsland is my ook te duur, ik tank het alleen als ik op de Nurburgring ga rijden.
_________________________________________
Groeten,

Arjan B.

964 Carrera 2, 1992 zwart


01 okt 2004 9:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Nurn
:D dat waren mooie foto's van jou P. op de Ring.


01 okt 2004 12:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911
Zwolle, Overijssel
Bericht 
Arjan B. schreef:
Het prijsverschil in Duitsland heeft te maken met de 100 octaan gradatie. Hier in Nederland is de V-power 97 octaan en heeft de zelfde prijs als superplus 98.

Natuurlijk is een BP 98 of een Total 98 geen verkeerde benzine en werkt dit ook goed, maar V- power heeft een bepaald additief/samenstelling wat bevorderlijk werkt voor de vermogenswinst, maar zeker ook voor het reinigen/in goede conditie houden van het brandstof systeem.

V-power in Duitsland is my ook te duur, ik tank het alleen als ik op de Nurburgring ga rijden.


Dan ga je NET even een stukje harder :wink:
_________________________________________
Afbeelding

So baut man Sportwagen


01 okt 2004 13:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Nou, dat klopt wel, er is in ieder geval meer koppel aanwezig. Ik heb wel het idee dat je er aan went. Het is in ieder geval niet verkeerd om het te tanken.
_________________________________________
Groeten,

Arjan B.

964 Carrera 2, 1992 zwart


01 okt 2004 17:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Vandaag in NL V-Power Diesel getankt. Kreeg hier ook uitleg van een leuke meid en ze kende er wel wat van. Hadden ze dus wel geen super plus 98 meer, of ik moet verdomde scheel gekeken hebben.
Zo hebben ze een motorrijder moeten doorsturen (oude moto), omdat die V-Power toch niet goed bleek.
Die meid reed zelf een 19 jaar oud karretje en vertelde dat zij ook geen V-Power kon tanken. Voor oudere Porsches verwacht ik dus wel problemen. (Heeft Ferrari hier dan toch zijn slag thuis gehaald?)
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


06 okt 2004 21:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Lou schreef:
Vandaag in NL V-Power Diesel getankt

niet met een P hoop ik of is die Cayenne V10d al uit :?:
_________________________________________
Got coffee?


06 okt 2004 21:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Nope, was de leasebak, een emmetje 220 cdi.
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


06 okt 2004 21:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
De laatste keer ook de tank van mijn 964 volgegooid met V-power ..... ben benieuwd naar het Afbeelding :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 okt 2004 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Oegstgeest
Bericht 
V-power is wel 9 eurocent/liter goedkoper dan Shell super 98!!! Dus blijf ik voorlopig maar bij V-power. Rijdt zeker niet slechter dan Super 98.


08 okt 2004 19:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Guus schreef:
V-power is wel 9 eurocent/liter goedkoper dan Shell super 98!!!


Overzicht actuele brandstofprijzen

Op deze site staat een overzicht van de actuele brandstof-adviesprijzen van Shell Nederland Verkoopmaatschappij. Deze adviesprijzen kunnen afwijken van de prijzen aan de pomp.

Prijzen per: 08-10-2004

Euro ongelood Ultra Laag Zwavel 1.309
Super plus Ultra Laag Zwavel 1.363
Diesel Ultra Laag Zwavel 0.965
V-Power 1.354


Volgens mij is het verschil 9 tiende eurocent... :roll: En daar word je niet echt rijk van.

Als je liefhebber en freak bent tank je niet het goedkoopste, maar het beste... ongeacht de prijs :!: Als blijkt dat het beste niet het duurste is... prima :) Zelf vind ik mijn BMW 6 cilinder het beste lopen op RON 98 8)

Shark :wink: (die altijd 98 RON tankt en schijt heeft aan de prijs)


08 okt 2004 20:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
:thumright:


08 okt 2004 22:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
EriC4C schreef:
De laatste keer ook de tank van mijn 964 volgegooid met V-power ..... ben benieuwd naar het Afbeelding :wink:


Blijkt dat je pas na 10x tankie tankie doen verschil gaat merken (Zie artikel over V-Power = een test uit je eigen lijfblad :!: :wink:
(... dan ben je overigens wel ff €700,-- verder :roll: :cry: ....)
_________________________________________
Take the long way home....


08 okt 2004 22:45
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
ErikE schreef:
EriC4C schreef:
De laatste keer ook de tank van mijn 964 volgegooid met V-power ..... ben benieuwd naar het Afbeelding :wink:


Blijkt dat je pas na 10x tankie tankie doen verschil gaat merken (Zie artikel over V-Power = een test uit je eigen lijfblad :!: :wink:
(... dan ben je overigens wel ff €700,-- verder :roll: :cry: ....)


Das niet helemaal EriK, alleen het verschil telt, want tanken moet je toch :cry:
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


09 okt 2004 0:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 310 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.