Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Shell V-Power

29 jan 2018 17:26

Enguess schreef:
Grootje schreef: maar dan zal de motor gaan pingelen

Welnee, da’s allang opgelost in deze dagen van elektronika... weleens van een pingelsensor gehoord?


Maar dan verlies je wel vermogen. Ook zonde.

Re: Shell V-Power

29 jan 2018 17:28

Dat wèl, inderdaad.

Re: Shell V-Power

29 jan 2018 19:21

Porsche rijden is vermogen verliezen. Wat je ook tankt. Tenzij je een oude lufti hebt, maar die tijd is ook alweer voorbij :twisted:

Re: Shell V-Power

29 jan 2018 19:28

Tank gewoon lekker RON 95

Afbeelding

Re: Shell V-Power

29 jan 2018 20:29

Thrillseeker :thumleft:

Re: Shell V-Power

30 jan 2018 21:58

Hoeveel pk scheelt het dan als de electronica ingrijpt?

Re: Shell V-Power

31 jan 2018 11:31

Zou het echt zoveel uitmaken RON95 of RON98?
En, zou ik het verschil voelen, 300 of 305pk?
Ik betwijfel dat en daarnaast in Nederland gaat mijn Porsche al als een kogel, dus kies dan voor m.n duurzaamheid, vandaar V-Power :cheers: :drive:

Re: Shell V-Power

31 jan 2018 11:37

Ik rij ruim 15 jaar Porsche, luchtgekoeld, laatste 8 jaar turbo. Ik heb altijd minimaal 98 getankt, soms 100/102. Nooit 95, of een enkele keer bij uitzondering op een zondag in Duitsland omdat er niks anders in de buurt open was. En ja ik merk wel het verschil. Je hoeft de PKs ook niet te meten daarvoor, de motor loopt gewoon beter en fijner.

Re: Shell V-Power

31 jan 2018 13:32

Ut is nie zo moeilijk.

Met Ron98 minder kans op kloppen ('Pingelen'), dus minder kans dat de Mortonic de timing van de ontsteking moet bijstellen met als gevolg vermogenverlies.
Sportwagens willen Ron98 drinken! Zeker in de zomer bij hoge temperaturen is de kans op pingelen met Ron95 hoger.

Mijn 964 loopt met Ron98 gewoon beter.

Re: Shell V-Power

31 jan 2018 14:16

Snap ik ook wel hoor, alleen ik heb mijn Porsche nog niet zolang en nog steeds overdonderd door de power dier erin zit :shock:
Behoefte aan meer heb ik dus niet, maar ga wel voor duurzaamheid, dus vandaar V-Power

Re: Shell V-Power

31 jan 2018 15:28

Kappi2907 schreef:Met Ron98 minder kans op kloppen ('Pingelen'), dus minder kans dat de Mortonic de timing van de ontsteking moet bijstellen met als gevolg vermogenverlies.
Sportwagens willen Ron98 drinken! Zeker in de zomer bij hoge temperaturen is de kans op pingelen met Ron95 hoger.

Mijn 964 loopt met Ron98 gewoon beter.


Jouw 964 liep idd verdacht hard, ik zou er een volgende keer gewoon 95 ingooien. Dan houden we je wat beter bij. ;-)

Re: Shell V-Power

31 jan 2018 16:18

Hahaha, ligt niet alleen aan de Ron98 (-: (RSchip, Cat vervanger, Cup-pijp, etc).

Re: Shell V-Power

31 jan 2018 16:23

.. en een zware voet :mrgreen:


De bijhouders moeten overigens altijd beter hun best doen dan de voorste rijder :idea:

Re: Shell V-Power

05 feb 2018 9:42

Enguess schreef:
Grootje schreef: maar dan zal de motor gaan pingelen

Welnee, da’s allang opgelost in deze dagen van elektronika... weleens van een pingelsensor gehoord?


De ontsteking van het brandstof zal eerder zijn dan gewenst waardoor je vermogen zult verliezen. Daarnaast loopt de motor iets onrustiger volgens de ervaringsdeskundigen.

Re: Shell V-Power

05 feb 2018 9:46

Kappi2907 schreef:Ut is nie zo moeilijk.

Met Ron98 minder kans op kloppen ('Pingelen'), dus minder kans dat de Mortonic de timing van de ontsteking moet bijstellen met als gevolg vermogenverlies.
Sportwagens willen Ron98 drinken! Zeker in de zomer bij hoge temperaturen is de kans op pingelen met Ron95 hoger.

Mijn 964 loopt met Ron98 gewoon beter.


Welke modellen van Porsche zijn afgesteld met RON95? of houdt Porsche zich vast aan RON98?

Gelukkig voor ons Porsche rijders heeft Shell besloten Vpower weer RON98 te maken.

Re: Shell V-Power

05 feb 2018 9:52

964 Turbo 3.6

Afbeelding

RON 95

Re: Shell V-Power

05 feb 2018 9:52

Your ECU will have adapted its self to 95 and will have set the timing accordingly to stop any detonation so you wont notice the difference at first. Eventually the ECU will adapt to the 98 Octane but its going to take a very long time( 100 engine cycles I think correct me if I'm wrong). So long as you know your radio code disconnect the battery with the key in position 1 ( stops alarm sounding) and the ECU will re-set the adaption values to the factory setting. You will notice a difference then.


:popcorn:

Re: Shell V-Power

05 feb 2018 11:44

Olaf,

Ik heb de manual van Bosch,
Je feedback is exact 1 va de redenen waarom ik met de RSchip ben begonnen. De mappings zijn aangepast zodat vrij direct de ROn98 word gedetecteerd. Is een routine van 3 regels....

Ik wil best eens de kennis met je delen. Een stuk tekst delen zonder bron vermelding is zinloos.

Ben overigens wel een beetje klaar met de RON95-98 discussie. RON98 is beter, dat bevestigd iedereen die zich een beetje met motoren bezig houdt.

Re: Shell V-Power

05 feb 2018 12:05

Kappi2907 schreef:RON98 is beter ..


... echte petrol-heads tanken RON102 bij de Aral 8)

Re: Shell V-Power

05 feb 2018 12:39

En Firezone

Re: Shell V-Power

05 feb 2018 12:49

Olaf schreef:
Kappi2907 schreef:RON98 is beter ..


... echte petrol-heads tanken RON102 bij de Aral 8)


Ik stond hier verkeerd...wou 98 tanken maar bij de Aral pomp hadden ze niet. Toen naar de overkant bij de Westfalia pomp 98 getankt, is nog goedkoper ook... :mrgreen:

72546

Re: Shell V-Power

05 feb 2018 13:12

Blijft toch mooi kleurtje.... 8)

Re: Shell V-Power

05 feb 2018 16:13

Tja, of moeten houden.....ik neem aan ook jaren plezier mee gehad en op een gegeven moment is het genoeg.geweest.

Geen idee wanneer ik er genoeg van heb...ik kan nog wisselen tussen motorrijden en de 911. Het echte ‘werk’ voor mij blijft de motorfiets; Je bent gewoon veel sportiever onderweg zonder te scheuren tov de auto....zie me al plakkend en met gierende banden met de auto rondrijden. Bovendien schiet je er ook niets mee..... :mrgreen:

Re: Shell V-Power

05 feb 2018 16:45

Idd en zo was het ook , heb er 15 jaar met veel plezier in rondgekacheld.
En op gegeven moment was het klaar.
Heb nog wel de oer monster duc M900 uit 1993, das dan ook wel weer mooi...;-)

Re: Shell V-Power

05 feb 2018 19:48

Mooi, en blijven genieten zo lang het kan... :thumleft:

Was er in afgelopen dagen bijna op de 888 gestapt maar ze hadden flink zout gestrooid....dus niet gedaan....maar daar is een andere topic voor... :mrgreen:
Plaats een reactie