Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Shell V-Power

30 okt 2018 14:35

MarkS schreef:specifieke bio ethanol bestanddelen ...
Ik weet niet wat je bedoelt maar ethanol is ethanol.
Bio of niet, er bestaat maar één ethanol en dat is C2H5OH.

Re: Shell V-Power

30 okt 2018 16:33

Alle premium brandstoffen in Nederland zijn vrijgesteld van bio-ethanol. Vandaar dat er een sticker E5 bij staat. wat zoveel betekend als 0-5% bio-ethanol. Wat voor V-power (RON98) dus 0% is. De meeste brandstof leveranciers hebben wel een premium brandstof in hun assortiment. Of ze allemaal 0% bio-ethanol hebben weet ik niet, maar het mag wel in Nederland.

Re: Shell V-Power

30 okt 2018 21:08

Iemand enig idee hoe het zit in België met de V-power?

Re: Shell V-Power

31 okt 2018 10:12

In belgie is de Shell fuelsave RON95 een E10 versie en de V-Power een RON98 met de codering E5. En die bezit GEEN bio-ethanol.

Re: Shell V-Power

31 okt 2018 10:19

Denk in NL dat je voor V-power je dezelfde specs kan aanhouden als BP Ultimate. Komen van dezelfde raffinaderij en uit dezelfde opslagtank met RON98. Enkel de toevoegingen die het V power of Ultimate maken worden er achteraf (bij het laden?) bijgedaan.

Re: Shell V-Power

04 mei 2019 21:18

Sterker nog; V-power, Ultimate, Excellium is allemaal hetzelfde:

https://www.youtube.com/watch?v=Ozg2UnoruMA

Re: Shell V-Power

04 mei 2019 21:33

Dat ze een filmpje uit 2010 nog op YouTube zetten

Re: Shell V-Power

04 mei 2019 21:36

Daardoor is het nog niet minder waar.

Re: Shell V-Power

04 mei 2019 21:43

Octaan getal verbogen is gewoon wat bijmengen.

Re: Shell V-Power

04 mei 2019 21:50

turbocruiser schreef:Daardoor is het nog niet minder waar.


Ach als jij het anno 2019 hier wil posten, gewoon doen. ;-)

Re: Shell V-Power

04 mei 2019 21:50

Test klopt al niet
Wel Premium van bp en total maar niet van shell
Beetje vreemd vergelijk.

Fuelsave staat voor de moter schoonhouden en vpower voor reinigen
Ik gebruik v power als sticker verwijderbaar

Verder wil ik mij niet wagen aan discussies om dat ik niet voldoende info beschikbaar heb over de verschillen maar andere zullen zich daar niet aan storen

Re: Shell V-Power

05 mei 2019 14:19

Elke benzine is geschikt als stickerverwijderaar. Dat komt niet door een toevoeging van 1:10.000, maar door de fysische eigenschappen van benzine zelf.

Total, BP, Shell; allemaal uit hetzelfde depot. (na 6'00 min)
Enkel de concentratie van toevoeging die op het laatste moment wordt gedaan leidt tot een minimaal verschil. Verder 100% identiek.

Overigens kan ik uit betrouwbare bron vermelden dat bovengenoemde procedures nog altijd op dezelfde wijze plaatsvinden.

Maar ieder het zijne natuurlijk. Ik kan mijn geld maar 1x uitgeven.

Re: Shell V-Power

05 mei 2019 14:50

Klopt niet!
Petrochemie zit iets complexer in elkaar dan hierboven beschreven.

Re: Shell V-Power

05 mei 2019 16:16

dat denk/ beweer / geloof jij. en dat mag ook.

maar heb je de hele aflevering gezien?

Re: Shell V-Power

05 mei 2019 16:22

Voor het veranderen van octaangetal zal er toch wel wat meer van andere toevoegingen bijgemengd moeten worden dan om van FuelSave VPower te maken.

Re: Shell V-Power

05 mei 2019 16:26

Het huidige Vpower heeft inderdaad wel RON98. Echter;

Shell heeft na de uitzendingen van Kassa en Keuringsdienst van Waarde het octaangetal van 97 naar 98 veranderd.
Waarbij opgemerkt moet worden dat RON97 een fantasieproduct was wat ten tijde van bovengenoemde uitzendingen verkrijgbaar was.

Die laatste verandering is echter pas amper 1 jaar geleden doorgevoerd.

https://www.autoblog.nl/nieuws/yes-shel ... -98-109427

"YES: Shell V-Power heeft nu octaangetal 98
Branded content, gepost 23-05-2018 om 15:06 82 Reacties

Verwen je motor met deze krachtige energiedrank."
Laatst bijgewerkt door turbocruiser op 05 mei 2019 16:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Shell V-Power

05 mei 2019 16:28

98 in nederland
95 voor fuelsave

Re: Shell V-Power

05 mei 2019 16:29

Pfff. Houdt deze discussie nou nooit eens op. We maken natuurlijk elke dag optimaal gebruik van al het vermogen dat onze Porsches in zich hebben, waarmee we een fractie van een milliseconde sneller zijn dan de racewagens naast ons bij de verkeerslichten. Wat een non-discussie. Maar ja, is er in ieder geval wat te discussiëren. :D

Re: Shell V-Power

05 mei 2019 16:34

Wat veel erger is dat er straks alleen nog maar E10 te krijgen is. Voor hetzelfde bedrag of meer.

Daar kunnen onze luchtkoelers echt niet tegen. Afgelopen jaar heb ik enkel nog super plus of hoger getankt.
En op reis met de DD eigenlijk ook alleen maar RON98 of hoger.

Re: Shell V-Power

05 mei 2019 16:38

Maar verder blijft als een paal boven water dat alle RON95 benzine, met of zonder bijnaam hetzelfde presteert. En over een toegevoegde reinigingsfunctie of wat dan ook hoeven we het al helemaal niet te hebben.

Al die fantasie-producten is echt gebakken lucht en kost alleen maar extra.

Re: Shell V-Power

05 mei 2019 16:44

Er zijn ook zat filmpjes te vinden die wel verschil aantonen

Re: Shell V-Power

05 mei 2019 16:51

En die zijn compleet belangeloos en onafhankelijk?

Heb meer vertrouwen in ADAC en TNO.

Re: Shell V-Power

06 mei 2019 14:04

Heb meer vertrouwen in TOTMBO, die zegt dat ik 98 moet tanken.

Re: Shell V-Power

06 mei 2019 15:51

Dat voelt gewoon lekkerder.......

Re: Shell V-Power

06 mei 2019 17:04

erwin996 schreef:Heb meer vertrouwen in TOTMBO, die zegt dat ik 98 moet tanken.

Ik doe mijn benzineklepje open en zie een sticker RON98, rij vervolgens 5km ofzo en ga für deutsche gründlichkeit in Altstätte...voor RON98 voor 1,52 de liter. Verder kom ik niet boven de 4000omw/min en draait de luftie gewoon lekker.

Iig hier gaat het me snel genoeg.....
75186
Plaats een reactie