Pagina 1 van 2

Motor zelf eruit halen.

Geplaatst: 06 jan 2008 18:12
door CJ
Zit nu in het kerstverlof wat meer op internet te neuzen naar porsche gerelateerde zaken.
Nu kennen jullie vast de Rennlist forums.
Zoals gezegd heb ik dat eens een beetje door zitten spitten, en het valt me op dat je daar vaak tegenkomt dat mensen hun motor (van 964) zelf verwijderen.
Hier hoor je daar zelden iemand over.
Heeft iemand het hier wel eens gedaan, is het eigenlijk moeilijk?
De schijn wordt gewekt dat het een piece of cake is, terwijl het mij toch een behoorlijke K-klus lijkt, zeker zonder brug!

CJ

Re: Motor zelf eruit halen.

Geplaatst: 06 jan 2008 18:33
door jack-in-the-box
CJ schreef:Zit nu in het kerstverlof wat meer op internet te neuzen naar porsche gerelateerde zaken.
Nu kennen jullie vast de Rennlist forums.
Zoals gezegd heb ik dat eens een beetje door zitten spitten, en het valt me op dat je daar vaak tegenkomt dat mensen hun motor (van 964) zelf verwijderen.
Hier hoor je daar zelden iemand over.
Heeft iemand het hier wel eens gedaan, is het eigenlijk moeilijk?
De schijn wordt gewekt dat het een piece of cake is, terwijl het mij toch een behoorlijke K-klus lijkt, zeker zonder brug!

CJ


Zonder brug of put zou ik er niet aan beginnen :wink:.

Re: Motor zelf eruit halen.

Geplaatst: 06 jan 2008 18:35
door Olaf
CJ schreef:Heeft iemand het hier wel eens gedaan, is het eigenlijk moeilijk?


Met 'n brug en 'n heftafeltje ongeveer 'n uurtje of 4 werk .... moeilijk :?: .. dat hangt af van de handigheid en kennis van de "hobby bob" in kwestie :wink:

Geplaatst: 06 jan 2008 18:49
door rob964.c4
ik denk dat de eerste keer een lastige is maar daarna is er de ervaring en zal het een stuk schelen.


robert

Re: Motor zelf eruit halen.

Geplaatst: 06 jan 2008 18:49
door LouisXIV
Olaf schreef:Met 'n brug en 'n heftafeltje ongeveer 'n uurtje of 4 werk ....

.....en hem er weer inlepelen een uurtje of 6(tig!)
en een doos met moeren overhouden :scratch:

Re: Motor zelf eruit halen.

Geplaatst: 06 jan 2008 18:56
door Olaf
LouisXIV schreef:.....en hem er weer inlepelen een uurtje of 6(tig!)



... incl. complete motor-revisie :wink:

Geplaatst: 06 jan 2008 19:23
door cabrio wim
Ik weet niet wat er bij een 964 meer aanzit als bij een 3.2 buiten de bodemplaten, maar als je die motor uit en inbouwd, en daarna een doos aan moeren overhoud. :?
Normaal met brug en motortafel goed te doen, zonder zou ik er niet aan beginnen. :idea:

Geplaatst: 06 jan 2008 19:24
door Harry 911
Ik heb het bij mijn 2.2tje vroeger gedaan en dat was vrij eenvoudig. Maar zonder brug is het niet te doen lijkt me.

Geplaatst: 06 jan 2008 19:47
door wolf
de gemiddelde amerikaan doet het toch gewoon in z'n garage. :roll:

Geplaatst: 06 jan 2008 20:06
door Olaf
... zonder brug - op bokjes & met 'n goede garage-krik is het ook wel te doen ....

... als je van sleutelen op je rug & knieƫn houdt :shock:

Geplaatst: 06 jan 2008 20:11
door wolf
tja, helaas geen garage :cry: 8)

Geplaatst: 06 jan 2008 20:25
door lagel
alles moet eens de eerste keer zijn, gewoon aan beginnen en niet bang zijn :)

Geplaatst: 06 jan 2008 20:27
door CJ
Ik heb absoluut niet de intentie om aan zoiets te beginnen, maar dit viel me gewoon op.

Zonder brug en motortafel is het mijns inziens onbegonnen werk.

Geplaatst: 06 jan 2008 20:46
door Olaf
CJ schreef:Ik heb absoluut niet de intentie om aan zoiets te beginnen ...



... dat zeg je nu, na al die hoopgevende antwoorden :|

... bangerik :tongue:

Geplaatst: 06 jan 2008 21:18
door CJ
... bangerik


Dat is idd wel DE manier om me over te halen. :wink:

Geplaatst: 06 jan 2008 21:23
door Harry 911
wolf schreef:de gemiddelde amerikaan doet het toch gewoon in z'n garage. :roll:


Afbeelding :shock:



Aha :wink:

Geplaatst: 06 jan 2008 22:30
door drknauf
dat word een flinke krik :shock:

Re: Motor zelf eruit halen.

Geplaatst: 06 jan 2008 22:52
door maurice
LouisXIV schreef:.....en hem er weer inlepelen een uurtje of 6(tig!)
en een doos met moeren overhouden :scratch:


Kom het is een Porsche, geen Ike@ bouwpakket :mrgreen:

Geplaatst: 07 jan 2008 13:33
door shaggy
het is goed te doen zonder brug ook,auto achteraan op bokken zetten
alle stekkers en slangen losmaken,
cardanassen,schakel stang
motor en baksteun los en hij ligt er vanonder. was de eeste keer bij een 964 dus wel wat uren bezig geweest. moeilijk is het niet.
bij de montage komt hij wel op de brug nu, motor op kar leggen en gewoon de auto erover laten zakken.

Geplaatst: 07 jan 2008 14:07
door Harry 911
Heb je dan genoeg ruimte om de motor onder de auto vandaan te krijgen? Hoe heb je het blok er onder gekregen zonder brug, met een krik ofzo?

Geplaatst: 07 jan 2008 15:47
door Marcel
shaggy schreef:cardanassen .......was de eeste keer bij een 964 dus wel wat uren bezig.


964...cardanassen????

Geplaatst: 07 jan 2008 15:58
door maurice
Neem aan dat hij de homokineten bedoelt :wink:

Geplaatst: 07 jan 2008 16:06
door md

Geplaatst: 07 jan 2008 17:48
door 944 guy
Nou moet je ook niet teveel tegen zo'n klus opkijken ;) Het is vaak simpeler dan het meeste groot onderhoud omdat je alleen wat grote bouten en de bekabeling los moet halen!
Uitrusting moet je er dan vaak wel even voor kopen ;)

Geplaatst: 07 jan 2008 17:49
door Olaf
maurice schreef:Neem aan dat hij de homokineten bedoelt :wink:


... aandrijfassen :!: - die hebben dan wel weer Gordonkineten - :wink: