Pagina 1 van 1
Afbouwen motor 911 2.2 E+S 1969
Geplaatst: 08 feb 2008 15:17
door Oostland
Hallo
Ik ben op school bezig met een project, dit is al een dik jaar aan de gang, wij kregen een 911 binnen, met een doorgeslagen drijfstang, er was erg veel in de motor vernield.
We hebben een nieuw onderblok gekocht van een S, er zat een E onder.
Ook hebben we er veel nieuwe lagers in gezet.
Het blok zit nu zo goed als in elkaar, alleen stuiten we op een paar problemen.
We hebben vandaag vrij gevraagt van stage, en zijn er de hele dag mee bezig.
Laat ik maar bij het eerste beginnen
We hebben de dynamo er op zitten, maar kunnen een paar kabels niet plaatsen.
Vanaf de dynamo gaat er een kabelboom door de kap die over de motor heen gaat, maar daarnaast zit weereen gat, er moet dus ook weer wat terug.
Op deze kabelboom zit ook een plasticen buis waar een kabel door heen gaat.
Moet deze buis weer terug naar de dynamo, zo ja waar moet deze dan aan vast?
Zo nee, wat moet er dan door het gat.
Ook zit er naast de fan van de dynamo een kap, een aan de linker kant en een aan de rechter kant, die aan de rechterkant bestaat uit 2 delen, maar als ik de lucht slang hier aan vast zet, blijft er nog een grote ruimte over in de kap, hoort dit zo?
Ik hoop dat jullie ons op weg kunnen helpen
Groeten Oostland
Geplaatst: 08 feb 2008 15:50
door Oostland
Nog een vraag, de zogenaamde air deflector plates hebben wij nog niet gemonteerd, (de gene die tussende cilinders zitten) maar de olie lijdingen tussen onderblok en nokkenashuis zitten er al wel onder, bestaat er een mogelijkheid om deze platen er onder te zetten, zonder het nokkenashuis er af te halen?
Geplaatst: 08 feb 2008 15:52
door Peter
Ik denk dat het even handig is als je vertelt welke 911 motor het betreft (2.0, 2.2, 2.4, 2.7, 3.0, 3.3, 3.6).
Er moet in iedergeval geen grote gaten zitten in de afdekkap. Dit is erg belangrijk omdat je anders een verstoring krijgt in de luchtstroom. En vanaf de dynamo loopt volgens mij maar één kabelboom door de kap heen.
Geplaatst: 08 feb 2008 15:53
door Peter
Oostland schreef:Nog een vraag, de zogenaamde air deflector plates hebben wij nog niet gemonteerd, (de gene die tussende cilinders zitten) maar de olie lijdingen tussen onderblok en nokkenashuis zitten er al wel onder, bestaat er een mogelijkheid om deze platen er onder te zetten, zonder het nokkenashuis er af te halen?
Nee. Helaas.
Alles kan natuurlijk maar dan moet je geweld gaan gebruiken.
Geplaatst: 08 feb 2008 15:56
door Oostland
Bedankt Peter tot dus ver,
het is trouwens een 2.2 uit 1969 met een E boven en S onderblok
Re: Afbouwen motor 911 2.2 E+S 1969
Geplaatst: 08 feb 2008 16:05
door Renntech
Oostland schreef:Laat ik maar bij het eerste beginnen
We hebben de dynamo er op zitten, maar kunnen een paar kabels niet plaatsen.
Vanaf de dynamo gaat er een kabelboom door de kap die over de motor heen gaat, maar daarnaast zit weereen gat, er moet dus ook weer wat terug.
Op deze kabelboom zit ook een plasticen buis waar een kabel door heen gaat.
Moet deze buis weer terug naar de dynamo, zo ja waar moet deze dan aan vast?
Zo nee, wat moet er dan door het gat.
Een koelkap heeft één gat met doorvoerrubber die bedoeld is voor de draadboom naar de dynamo.
Oostland schreef:Ook zit er naast de fan van de dynamo een kap, een aan de linker kant en een aan de rechter kant, die aan de rechterkant bestaat uit 2 delen, maar als ik de lucht slang hier aan vast zet, blijft er nog een grote ruimte over in de kap, hoort dit zo?
Nee, dit hoort niet zo omdat de door jou bedoelde aansluiting voor de rechter kachelslang naar de kachelpot uit drie delen bestaat.
Heb jij het kleine plaatje dat je met twee m6 boutjes vastzet kwijtgemaakt?
Oostland schreef:de zogenaamde air deflector plates hebben wij nog niet gemonteerd, (de gene die tussende cilinders zitten) maar de olie lijdingen tussen onderblok en nokkenashuis zitten er al wel onder, bestaat er een mogelijkheid om deze platen er onder te zetten, zonder het nokkenashuis er af te halen?
Nee, gewoon weer het nokkenashuis demonteren als je het goed wilt doen.
Oostland schreef:een 2.2 uit 1969 met een E boven en S onderblok?
Wat versta jij onder een onderblok en een bovenblok, zekers bij een boxer is mij dit onbekend
.
Geplaatst: 08 feb 2008 16:21
door Oostland
Oke we komen al een heel eind
Ja onder boven, midden buitenkant.
Onder bedoel ik carter krukas drijfstangen, en dan zitten er in dit geval ook nog zuigers en cilinders bij.
Boven is nokkenassen met huis, en allen wat er verder aan vast zit.
Maar jullie zeggen dus dat er maar 1 gat in de afdekkap mag zitten.
Kan het ook zijn dat er voor beunhaas accesoires ergens warme lucht vandaan moet worden gehaald, dat er daardoor een extra gat bij in is gezet?
En er zit ook nog ergens een 3e gat, maar deze is vrijgroot, dit kan ik dusverstaan als schade aan de kap, is het dan beter dat ik deze op een een of andere manier probeer te dichten?
En ik zal op zoek gaan naar het 3e onderdeel van de kachelbuis
Geplaatst: 08 feb 2008 16:35
door Renntech
Misschien wat foto's van de motor / koelkap?
.
Geplaatst: 08 feb 2008 17:14
door Oostland
Oke dit isde foto van de 3 gaten, eentje waar de kabel doorheen gaat, eentje met een slangenklem, en een groot onodig gat
http://xs224.xs.to/xs224/08065/degatenp481.jpg
En een foto van de een raadselachtige kabel met een plastic buis er omheen
http://xs224.xs.to/xs224/08065/kabel382.jpg
Geplaatst: 08 feb 2008 17:14
door john's Porsches
zit op zn oude koelkap ook nog een alumnium buisje welke is afgedicht wellicht dat die ontbreekt, zit vast met 4 popnagels
Geplaatst: 08 feb 2008 17:22
door Oostland
john's Porsches schreef:zit op zn oude koelkap ook nog een alumnium buisje welke is afgedicht wellicht dat die ontbreekt, zit vast met 4 popnagels
`
Allu buisje? je bedoelt niet dat buisje die de brandstof pomp ondersteunt? teminste daar heb ik ook een buisje onder gedaan, maar deze zat niet vast met popnagels
Geplaatst: 08 feb 2008 17:32
door Renntech
Oostland schreef: Oke dit isde foto van de 3 gaten, eentje waar de kabel doorheen gaat, eentje met een slangenklem, en een groot onodig gat
Gewoon origineel dus op deze koelkap ( van een 2.4T motor uit 1973 met 140 pk)
Rechtergat is duidelijk voor jou, middelste is voor de aansluiting van het actief koolstoffilter, meestal niet meer aangesloten, en het linker gaatje is voor het afstellen van het CO, alles zo laten dus.
Oostland schreef:
En een foto van de een raadselachtige kabel met een plastic buis er omheen
Lijkt wel aslof dit de draad is die over de versnellingsbak loopt naar de achteruitrijlichtschakelaar.
Misschien dat een handige harry daar een buis over heen heeft geschoven.
Geplaatst: 19 feb 2008 13:07
door Oostland
Oke bedankt voor de reactie's
Morgen gaan we er weer mee verder, aan de koelkap hoeven we dus verder niks te doen.
Dat draad die over de bak gaat bekijken we wel even.
Groet Jan