Radiator Boxster lekt, verwisselen veel werk ?
Geplaatst: 18 feb 2008 13:02
Hallo Porsche fans,
Gisteren tijdens een toertochtje ging opeens het rode lampje van de watertemperatuur knipperen !
Meteen ergens gestopt en achterin de koelwaterstand nagekeken, was onder minimum. Even rond de auto gelopen en jawel hoor : linksvoor druppelde het groene vocht onder de voorbumper.
Ik heb ca. 1,5 liter water bijgevuld bij een tankstation en aangezien de temperatuurmeter op ca. 83 graden bleef staan, ben ik heel rustig de laatste 10 km naar huis gereden om de zaak nader te inspecteren.
Wat ik door het rooster van de voorbumper kan zien, is dat de onderkant van de waterradiator (dus NIET de airco radiator !) erg nat is en er zijn een aantal van die kleine lamellen beschadigd/ iets omgebogen. Wellicht is er een steentje tegenaangesprongen ?
Eenmaal thuis liepen er nog maar enkele druppels uit.........
Enfin, ik heb een adres in Duitsland, waar ik de radiator kan bestellen (origineel Behr, Eur 149,50).
Nu overleg ik of ik de radiator zelf kan/ wil wisselen : is dit veel werk ?
Zelf dacht ik :
- koplamp eruit.
- wiel demonteren.
- het zwarte plastic wielkastspatbord demonteren.
Of moet de voorbumper er ook uit ? Zo ja, hoe gaat dit ?
En hoe / waar moet ik de boel naderhand ontluchten ?
Ik heb vorig jaar in mijn 750i de radiator zelf verwisseld, maar daar kun je goed in het motorkompartiment komen en is alles wat eenvoudiger.
Ik hou me aanbevolen voor tips !
Groet,
Joannes
Gisteren tijdens een toertochtje ging opeens het rode lampje van de watertemperatuur knipperen !
Meteen ergens gestopt en achterin de koelwaterstand nagekeken, was onder minimum. Even rond de auto gelopen en jawel hoor : linksvoor druppelde het groene vocht onder de voorbumper.
Ik heb ca. 1,5 liter water bijgevuld bij een tankstation en aangezien de temperatuurmeter op ca. 83 graden bleef staan, ben ik heel rustig de laatste 10 km naar huis gereden om de zaak nader te inspecteren.
Wat ik door het rooster van de voorbumper kan zien, is dat de onderkant van de waterradiator (dus NIET de airco radiator !) erg nat is en er zijn een aantal van die kleine lamellen beschadigd/ iets omgebogen. Wellicht is er een steentje tegenaangesprongen ?
Eenmaal thuis liepen er nog maar enkele druppels uit.........
Enfin, ik heb een adres in Duitsland, waar ik de radiator kan bestellen (origineel Behr, Eur 149,50).
Nu overleg ik of ik de radiator zelf kan/ wil wisselen : is dit veel werk ?
Zelf dacht ik :
- koplamp eruit.
- wiel demonteren.
- het zwarte plastic wielkastspatbord demonteren.
Of moet de voorbumper er ook uit ? Zo ja, hoe gaat dit ?
En hoe / waar moet ik de boel naderhand ontluchten ?
Ik heb vorig jaar in mijn 750i de radiator zelf verwisseld, maar daar kun je goed in het motorkompartiment komen en is alles wat eenvoudiger.
Ik hou me aanbevolen voor tips !
Groet,
Joannes
Voor diegene die het geduld heeft er zelf aan te beginnen