Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:21



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Distributie-ketting/riem 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht Distributie-ketting/riem
Hoi,

Daarstraks op het werk kwam dit toevallig ter sprake.
Bij de meeste auto's wordt de distributieriem vervangen omstreeks de 80K-90K km. Vroegen ze aan mij hoe dat bij een P zit, wanneer dat moet worden vervangen.

:shock: Geen idee. :?: :?: :?: Heb zelfs geen idee of het een riem of een ketting is en of het er 1 of 2 betreft.

Graag wat info van mensen die hier kennis van hebben.
En is er ook verschil in de aangeraden vervangingstermijn tussen Turbo's en atmo's ? Een Turbomotor ziet normaal gezien toch wel iets meer af dan een atmo.
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


21 sep 2004 19:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
Een porsche heeft een ketting en geen riem,
Normaal gesproken gaat deze toch zeer lang mee
(bij normaal gebruik..)

Hoe dat bij een turbo is?tja ,in ieder geval ook een ketting maar
Citaat:
    Heeft iemand eigenlijk wel eens een 911 gezien met meer dan drie ton op de teller? Blok zou een levensduur hebben van 450.000 km toch? In het boek van Peter Morgan staat er zelfs eentje met vijf ton, maar meer dan drie ton heb ik nog nooit met eigen ogen gezien...

    Grtz, Ruben
    (gisteren mijn persoonlijke droomauto opgehaald, 1 van de allerlaatste 3.2's uit het overgangsjaar naar de 964, een zeer vertroeteld en onbedorven origineel exemplaar, met 90.000 km in 14 jaar )



    Ik heb vandaag gereden in een 993 uit 1993 met 328.000 km. op de teller. Op de gierende versnellingsbak na reed de auto helemaal niet slecht. Het kan dus wél.

    Erwin


zie ook: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=641


hopelijk alweer wat wijzer !!
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


21 sep 2004 20:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
Hier nog een mooie foto gevonden.
het betreft de ketting van Lou zijn porsche/blok

Afbeelding
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


21 sep 2004 20:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Zijn trouwens alletwee vervangen (na 192.000 km)
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


21 sep 2004 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Gisteren ff een mailtje gestuurd naar Philip Van Beurden.
De ketting kan blijkbaar makkelijk 300.000 km aan dus snel zorgen hoeven we er ons niet over te maken.
Allé, dan toch diegenen die met hunne P nog wel een eindje van de 300.000 km verwijderd zijn :wink: ...
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


22 sep 2004 19:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Je hebt dan ook nog de kettinggeleiders, enz.....
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


22 sep 2004 21:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Nog zo'n leuk plaatje:
Afbeelding
Nog een, duidelijk de 993-onderdelen te zien!:
Afbeelding
En in elkaar:
Afbeelding


23 sep 2004 11:57
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Zo ken ik er ook nog wel een ...

Afbeelding
.... in dezelfde werkplaats :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


23 sep 2004 12:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Een ketting zal niet zo snel breken, ze rekken echter wel en/of slijten met als gevolg dat de kleptiming niet meer klopt. Het valt dus aan te bevelen om de ketting en timing eens in de zoveel km te controleren. Bij de oudere typen heb je daanaast natuurlijk het probleem van de kettingspanners. Die kunnen het begeven met als gevolg dat de ketting niet meer strak staat en tanden kan gaan overslaan. Een heel leuk effect bij de tamelijk wilde nokkenas van een vroege S. Klep en zuiger komen met elkaar in aanraking,................auw..........krak.........kaboem.
Porsche heeft dit probleem pas met de komst van de 3.2 opgelost. Onvoorstelbaar, een engelse B motor uit 1955 heeft al een kettingspanner die gedempt wordt door de oliedruk, Porsche heeft daar 20 jaar over moeten nadenken.

Peter


23 sep 2004 12:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Peter 2.4S schreef:
Onvoorstelbaar ... Porsche heeft daar 20 jaar over moeten nadenken.


Tja, vanaf de boxter en de 996 zijn ze ook overgestapt op "velg-bouten" in plaats van moeren 8)
terwijl het bij de FLAT FOURS al een tijdje zo was :roll: :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


23 sep 2004 12:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Olaf schreef:
Tja, vanaf de boxter en de 996 zijn ze ook overgestapt op "velg-bouten" in plaats van moeren 8)
terwijl het bij de FLAT FOURS al een tijdje zo was :roll: :wink:


Hoe kom jij toch aan al die wijsheid?? :ba:


23 sep 2004 13:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Nu een echte motor dan: Porsche 993 RS Cup
Rennmotor 3.8 l.
377 PS, 395 Nm.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


23 sep 2004 13:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
RS-R schreef:


@ RS-R :arrow: wel op blijven letten, het gaat hier over distributie-kettingen :twisted:
.... blij dat ik niet de patient ben die met een heel kunstgebit thuis komt ipv alleen een nieuwe vullling ...

Renntech schreef:
Hoe kom jij toch aan al die wijsheid?? :ba:


Een goed verstaander .... :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


23 sep 2004 13:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
RS-R schreef:
Nu een echte motor dan: Porsche 993 RS Cup
Rennmotor 3.8 l.
377 PS, 395 Nm.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



En dat ligt zomaar bij jou in de schuur.. :shock: :wink:
_________________________________________
t beste maar weer...


23 sep 2004 14:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Olaf schreef:
RS-R schreef:


@ RS-R :arrow: wel op blijven letten, het gaat hier over distributie-kettingen :twisted:
.... blij dat ik niet de patient ben die met een heel kunstgebit thuis komt ipv alleen een nieuwe vullling ...

Renntech schreef:
Hoe kom jij toch aan al die wijsheid?? :ba:


Een goed verstaander .... :wink:

Hoezo, Zie jij ze dan niet? :wink:


23 sep 2004 17:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
RS-R schreef:
Hoezo, Zie jij ze dan niet? :wink:

Nops, dus liever niet meer doen owkee?


23 sep 2004 17:43
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.