Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 17:16



Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
cup bypass op 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Heeft er een flink stuk koppel bij de midrevs bij ... echt zaaalig om mee te rijden en een overheerlijke SOooOOuuunnndddd ....


Koppel omhoog in middentoerengebied??
Hoog in de toeren wel, >4500rpm.
Moet er toch meer gebeuren.


23 nov 2003 12:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
idd... zo rond de 3750 a 4000 begint ie heeeerlek door te sleuren ....

Dirkie


23 nov 2003 15:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
dirkie schreef:
de plaatselijke onhafhangkelijke Porscheboer.


Oh, die!

:shock:

gr.

Jeroen


23 nov 2003 16:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
dirkie schreef:
Jeroen914 schreef:
Waar ga je het bestellen en wie gaat het inbouwen?

En wat gaat dat kosten?
Als ik je lijstje zo eens lees zit je incl. montage en remappen al snel over de 4000 eurootjes???

gr.

Jeroen



Bij FVD voor plm.€2000 zonder kat.
en €2500 met kat.


01 dec 2003 13:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
i know i know .... :D


01 dec 2003 14:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Da's ex btw (16% in DE)
ex montage (ik schat een volle dag arbeid a 45 euro/uur)
volgens mij ook ex chip of re-mappen

en dan ontbreekt er volgens mij ook nog e.e.a. aan dat setje i.v.m. het verlanglijstje dat Dirk eerder poste

gr.

Jeroen


01 dec 2003 14:14
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Da's ex btw (16% in DE)
ex montage (ik schat een volle dag arbeid a 45 euro/uur)
volgens mij ook ex chip of re-mappen

en dan ontbreekt er volgens mij ook nog e.e.a. aan dat setje i.v.m. het verlanglijstje dat Dirk eerder poste

gr.

Jeroen


nope ... prijs alles in ... chip en btw ook !!!

Plaatsen kost hier alles inbegrepen 250€


greetz dirkie


01 dec 2003 14:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
voor de liefhebbers van de Cup bypass'jes ...

Als het mijne toegekomen is lever ik ze jullie aan nog voordeligere prijzen ... kheb een vakman in de familie die ze probleemloos maakt in RVS ...

Details en prijzen volgen snel ...


Greetz Dirk

:D


12 dec 2003 17:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
dirkie schreef:
voor de liefhebbers van de Cup bypass'jes ...

Als het mijne toegekomen is lever ik ze jullie aan nog voordeligere prijzen ... kheb een vakman in de familie die ze probleemloos maakt in RVS ...

Details en prijzen volgen snel ...


Greetz Dirk

:D


:lol: :lol: :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


12 dec 2003 17:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Laat maar weten!

gr.

Jeroen


12 dec 2003 18:22
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
http://www.9mracing.co.uk/html/modules. ... uickview=1
Met uitdraai.
Goedkoop.
Zeeeeer goed bedrijf.


22 dec 2003 0:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Jeroen, leuke site voor jou.
http://www.9mracing.co.uk/html/
Maar die ken je denkelijk al?


22 dec 2003 0:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Zo zo ... het Cuppie hangt eronder ...

Was een leuke belevenis zoiets eronder vijzelen ... beetje probleempjes gehad met vastzittende moeren ... wat wil je na dik 12jaar ...
:!: :!:
3 uurtjes rustig gesleuteld en vanmiddag gaan we testrijden ... 8)

Wordt vervolgd ...

dirkie :wink:


30 dec 2003 6:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Robinson schreef:
Jeroen, leuke site voor jou.
http://www.9mracing.co.uk/html/
Maar die ken je denkelijk al?


Was het vroegere 930 motorsport...
Zijn destijds failliet gegaan

gr.

Jeroen


30 dec 2003 6:46
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
dirkie schreef:
Zo zo ... het Cuppie hangt eronder ...

Was een leuke belevenis zoiets eronder vijzelen ... beetje probleempjes gehad met vastzittende moeren ... wat wil je na dik 12jaar ...
:!: :!:
3 uurtjes rustig gesleuteld en vanmiddag gaan we testrijden ... 8)

Wordt vervolgd ...

dirkie :wink:


Die Dirk heb het maar druk met z'n gereedschap :D
Ben benieuwd wat je ervan vindt... hou ons op de hoogte!

gr.

Jeroen


30 dec 2003 6:47
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Zo zo heren ... uitvoerig getest ...

Mijn bevindingen:

het geluid

Het contactslot omgedraaid hoor je meteen waarover het gaat ... en maar goed ook ... de 964 heeft nu een heeeerlijke maar zeker beschaafde grom ... kan het best omschrijven als een wat "holler" geluid.Vooral de lage tonen zijn toegenomen. Heb de halve weg met het raampie open gereden (frisjes). Nu nodigd de 964 helemaal uit om continue de toeren in te gaan. Rustig "cruisen" op de snelweg 140...160...180...+200... gaat nog steeds heel beschaafd...je merkt het wel ... maar het is zeker niet storend te noemen :D
Beter merk je het als je het gaspedaal stevig doordrukt :!: Dan weten omstanders dat er wel "wat aan de hand" is met je karretje ... nou niet om te zeggen dat het een hels lawaai wordt maar toch zit de diepe GrRRRrrom er stevig in :lol:
Stationair draaiende valt het allemaal wel mee ... een lichte toename van de db's is wel merkbaar maar weerom zeker niet storend of patserig.
Helemaal leuk wordt het als je tunneltjes inrijd ... dan is het een waar genot om de boxer achter je kont te horen roffelen ... want dat doet ie echt lekker "stevig roffelen".
Het gas loslaten als je uit de hoge toeren komt is echt pure fun ... het "plopploppergeroffel" is gewoon heeeeeeeeeeerlek :!: :!:
Wat het geluid betreft ... EEN AANRADER :!:


Het vermogen

De meeste shops lopen hoog op met een vermogenstoename van 15pk etc ... die illusie kan ik je alvast ontnemen. Je merkt wel dat je kar een wat beter "oppakt" en wat vinniger reageert op een druk van het gaspedaal... maar verder zijn we hierover dan ook uitgesproken. Mensen die het zich willen aanschaffen om er pk's bij te krijgen raad ik aan het geld elders te besteden. Tis natuurlijk wel mooi meegenomen dat kleine beetje extra ... maar zeker niet zoals men je wilt doen geloven met 15pk's etc ... Wel mooi meegenomen is de dikke 10kg die de 964 weer lichter is.
Dat onderwerp snij ik na de nieuwjaar aan ... dan gaat er een boel gewicht uit de 964 verdwijnen. De achterbankjes etc ... Heb me voorgenomen een poging te wagen er 50 a 60 kg uit te krijgen.
Maar zoals gezegd ... later hierover meer ...

Wat het monteren van de bypass betreft kanik jullie vertellen dat het allemaal wel aardig meevalt. Zoals voordien aangehaald zijn het de moeren en bouten die de zaak soms knap lastig maken. Zeker zoals in mijn geval, als ze er al dik 12jaartjes onderhangen. De bevestegingsbouten aan de originele einddemper en aan het katalysator heb ik met de Dremel dan ook moeten doorslijpen.
Zorg wel voor kwalitatief goed gereedschap. Een stevig setje sleutels en raksetje is een must!!


Algemene conclusie .... Dirkie is dik tevree ...

Nu volgen er nog wat kleine tests met het luchtfilter in combinatie met de cupper. De bevindingenhierboven zijn gereden met een origineel filter met de behuizing doorboord. Eerstdaags gaat de intake er weer een keertje op alsook het K&N filter in het originele huis.

Khoop dat ik hiermee nuttige info heb nagelaten voor mensen die het overwegen.

Gegroet
Dirkie
:wink: [/u]


30 dec 2003 17:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Voor filmpjes en sounds.
www.fabspeed.com


30 dec 2003 18:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Robinson schreef:
Voor filmpjes en sounds.
www.fabspeed.com


Robinson lijkt wel mijn schoolmeester ... achter al mijn "posts" knalt ie links achteraan ... :D :D :D ... das teamwork !!!





Greetz
Dirkie
:wink:


31 dec 2003 5:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Citaat:
... dan gaat er een boel gewicht uit de 964 verdwijnen. De achterbankjes etc ... Heb me voorgenomen een poging te wagen er 50 a 60 kg uit te krijgen.


Waarom niet meteen naar RS specs :?:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


31 dec 2003 9:25
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
dirkie schreef:
het geluid

Het contactslot omgedraaid hoor je meteen waarover het gaat ... en maar goed ook ... de 964 heeft nu een heeeerlijke maar zeker beschaafde grom ... kan het best omschrijven als een wat "holler" geluid.Vooral de lage tonen zijn toegenomen. Heb de halve weg met het raampie open gereden (frisjes). Nu nodigd de 964 helemaal uit om continue de toeren in te gaan. Rustig "cruisen" op de snelweg 140...160...180...+200... gaat nog steeds heel beschaafd...je merkt het wel ... maar het is zeker niet storend te noemen :D
Beter merk je het als je het gaspedaal stevig doordrukt :!: Dan weten omstanders dat er wel "wat aan de hand" is met je karretje ... nou niet om te zeggen dat het een hels lawaai wordt maar toch zit de diepe GrRRRrrom er stevig in :lol:
Stationair draaiende valt het allemaal wel mee ... een lichte toename van de db's is wel merkbaar maar weerom zeker niet storend of patserig.
Helemaal leuk wordt het als je tunneltjes inrijd ... dan is het een waar genot om de boxer achter je kont te horen roffelen ... want dat doet ie echt lekker "stevig roffelen".
Het gas loslaten als je uit de hoge toeren komt is echt pure fun ... het "plopploppergeroffel" is gewoon heeeeeeeeeeerlek :!: :!:
Wat het geluid betreft ... EEN AANRADER :!:

Khoop dat ik hiermee nuttige info heb nagelaten voor mensen die het overwegen.

Gegroet
Dirkie
:wink: [/u]


:roll: Afbeelding :roll: Afbeelding :roll: Afbeelding :roll:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


31 dec 2003 10:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Robinson schreef:
Voor filmpjes en sounds.
www.fabspeed.com


Iemand een idee of die Cuprohr (voor een SC) van elferteile:
1. Eenvoudig te monteren is?
2. Enkel de tussendemper vervangt?
3. Hetzelfde effect heeft als die hierboven (weinig verandering in geluid als je niks doet, als je hem ervan langs geeft een ROOOOOOOHHHHRRR geeft?)

Groeten!


31 dec 2003 12:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
dirkie schreef:
Robinson schreef:
Voor filmpjes en sounds.
www.fabspeed.com


Robinson lijkt wel mijn schoolmeester ... achter al mijn "posts" knalt ie links achteraan ... :D :D :D ... das teamwork !!!


Greetz
Dirkie
:wink:


Ja,ja ons een beetje lekker maken.
Foto's, geluid , filmpjes willen we :wink:


31 dec 2003 13:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Dirk,

Als je een begin wilt maken met gewichtsbesparing, koop dan een setje fatsoenlijke stoelen (Recaro Poleposition is aan te bevelen)
Daar pak je al snel een kilootje of 40 tot 45 mee (de standaard stoelen wegen dieplood en die kuipjes kun je letterlijk met 1 vinger optillen)

De rugleuninkjes van de achterbank zijn er ook zo uit, maar daar pak je niet zo gek veel mee... De complete zitting van de achterbank wel (niet alleen de kussentjes), maar dan sloop je er ook meteen een (giga zwaar) stuk geluids (en wartme) dempend materiaal uit... is misschien niet helemaal wat je wilt...

Wat je wel kan doen is het geluiddempend materiaal onder de hoedenplank verwijderen (vervangen door een stukje schuimrubber). Scheelt ook aanzienlijk en maakt qua geluid in het interieur niet zo veel uit.

Oh, en RS-deurpaneeltjes natuurlijk. Als ik ze nu zou maken, dan zou ik ze van carbon-plaat maken...
Ze zijn tegenwoordig niet meer zo duur om kant en klaar te kopen, maar aangezien je een aardige DIY-er bent: http://members.rennlist.com/jeroen/rspanels.htm

gr.

Jeroen


31 dec 2003 16:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Jeroen,

It crossed my mind ... de deurpanelen ... :idea:
De isolatie vd hoedenplank stond zoiezo al op mn lijsje ...

En de stoeltjes ... djeeees kwist niet dat die originele zo'n plomp gewicht waren seg ... :shock:

tnx voor de link ... intresting stuff voor de DIY. :D

Kheb de mogelijkheid om volgende week met een "geplukte C2" te rijden ... kben es benieuwd naar het verschil... :?:

Greetz Dirkie
:wink:


31 dec 2003 16:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Mooi


31 dec 2003 16:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.