Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 16:15



Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
cup bypass op 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Jeroen, wat kosten die RS-deurpanelen?

Edit
€495 bij Albertweb.
Zelf maar wat kilo's afvallen, flink aan de prijs :?


31 dec 2003 17:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Robinson schreef:
Jeroen, wat kosten die RS-deurpanelen?

Edit
€495 bij Albertweb.
Zelf maar wat kilo's afvallen, flink aan de prijs :?


ja , hahahah, net tijdens de kerstperiode ... "nee sorry ma ik vreet geen kroketjes daar gaat men auto trager mee" ....

Dirk

:D :D


31 dec 2003 17:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
back to topic

Hebbe ikke vandaag weer een paar kleine testjes uitgevoerd ...

Waar gaat het om

Lucht : Als je de inlaat voor het luchtfilter van een 964 bekijkt dan zie je dat zogenaamde "teutje" dat naar boven toe gedraaid is.
Da ding sta er nie voor nix ... of wat dacht je...
Op deze wijze wordt er een zo koel mogelijke lucht aangezogen(met behulp vd elek. spoiler)
Ikke ff een digitale termo er bij gepakt, je weet wel zo'n ding dat lijkt op een multimeter met apparte sonde...
Dat heb ik dan op desbetreffende teutje geplakt, en de termo (nou nie lachen) achteraan op de spoiler gekleefd ... dan ga je toeren ... best met een co-piloot ... anders wordt het knap lastig ... resultaat ... temperatuur schommelend tussen 14 en 18C° ...

Zelfde oefening met de sensor op het luchthuis ... waar ze die gaten in boren ... resultaat ... temperatuur tussen de 28C° en 36C° ...
Alle metingen zijn rijdend uitgevoerd met een snelheid tussen de 100 en 120 km/u ... uiteraard met de spoiler opwaarts...

Iedereen weet wel ... hou kouder de lucht ... idd hoe beter de verbranding ... weer een paar pony'kes extra ...

Volgende experiment ... volledig origineel luchtfilterhuis met daarin en K&N luchtfilter ...
Die kan ik jammer genoeg eerst binnen een weekje uitvoeren ... K&N filter is besteld.
Bovenvermelde gaat volges mij de beste oplossing zijn ... zo koud mogelijk lucht met K&N ...

Waar een mens zich mee bezig houd hoor ik jullie denken :D :D


31 dec 2003 17:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
En Dirk, ik mailde je net dat vervanging van halfleder naar volleder in de C2 nog een projectje van mij is voor de toekomst, dus als je nou een goede prijs maakt voor je voorstoelen en achterbankjes kunnen we wellicht nog zaken doen.

En als je gewicht wil sparen: In het leven moet je vooruit kijken en niet achteruit! Dus die cupspiegels eraf! Oja, die wil ik dan ook wel van je overnemen... :wink:

Op smartgroups ook nog niet zolang geleden een hele thread geweest over gewichtsbesparing (van je P dan...). Vervanging van geluidsisolatieschuim door 'toolboxfoam' etc etc.

Gr

Horn 91C2tip, eindelijk uitgeleverd dus kan nu echt rijden!!!! 8)

HAPPY NEWYEAR voor alle P-foristen!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 dec 2003 17:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Horn,

Ik zou nie weten hoe ik aan zoiets moe beginnen ...
Krijg amper de tuinstoelen overtrokken in de zomer ... :wink: :wink:


Dirkie
:D


GENIETEN VAN DIE BAK!!!


31 dec 2003 17:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Dirk, spaar je de moeite... zo'n K&N filter gaat je hoog uit 2 tot 3 pk op leveren... daar ga jij aan je billen niks van voelen :D

Als je dan toch gaat vergelijken... vergeet dan niet om het NIEUWE K&N filter met een NIEUW standaard filter te vergelijken, en niet met een standaard filter dat al 100.000km zit dicht gekoekt :D

Wat betreft de temp.metingen... Hoe warm was de motor tijdens de eerste meting en tijdens de tweede???

gr.

Jeroen


31 dec 2003 17:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Dirk, spaar je de moeite... zo'n K&N filter gaat je hoog uit 2 tot 3 pk op leveren... daar ga jij aan je billen niks van voelen :D

Als je dan toch gaat vergelijken... vergeet dan niet om het NIEUWE K&N filter met een NIEUW standaard filter te vergelijken, en niet met een standaard filter dat al 100.000km zit dicht gekoekt :D

Wat betreft de temp.metingen... Hoe warm was de motor tijdens de eerste meting en tijdens de tweede???

gr.

Jeroen


Hebbe we ong. hetzelfde proberen te houden ... maar is idd nie makkelijk. Kvind je optimistisch met je 3pk winst hoor ... als het K&N mij hetzelfde vermogen kan bezorgen als het originele met als extra de sound ben ik dik tevree ... :!:
Adrian Streather heeft in zen boek een paar dynoruns beschreven met het vervangen van het luchtfilter etc ... die zit op 2 a 3 pk verlies :!: maar dat wist ik al ... zit enkel te klooien om de ideale sound te krijgen met behoud van vermogen ... das de doelstelling... niet om belachelijke 3 pk te winnen ... zoals eerder vermeld ... die ga ik zoeken in het gewicht ...

Dirkie
:wink:


31 dec 2003 17:42
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Jeetje Dirk,

Jij bent wel erg op zoek naar de extra peekaatjes zeg, maar eh hoe je het ook bekijkt alle beetjes helpen, mijn motto is ook altijd zowel zakelijke als prive.

veel voor weinig is toch veel


31 dec 2003 20:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
john radder schreef:
Jeetje Dirk,

Jij bent wel erg op zoek naar de extra peekaatjes zeg, maar eh hoe je het ook bekijkt alle beetjes helpen, mijn motto is ook altijd zowel zakelijke als prive.

veel voor weinig is toch veel


John,

Ben niet zozeer op zoek naar EXTRA pk's hoor ... Kwil eigenlijk gewoon een SUPERSOUND zonder verlies van vermogen ... daarom voer ik wat experimentjes uit met het cupbypasje en t luchtfilter ...

Die extra pkaatjes ... die komen nog wel ... heb net RUF ff mailtje gestuurd ... EVO RCT ... ben benieuwd wat ie kost ...
Dat lijkt me wel wat ... een volledig standaardlook 964C4 ... met die motor erin ... das dan een "monster in wolfsvacht" ... that's my style ... :D
Khad een volledige revisie ingepland in 2004 ... ben nieuwschierig naar t prijsverschil ... als het geen 1000'en €'s zijn ...overweeg ik het mss wel ...

Dirkie
:wink:


31 dec 2003 20:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
dirkie schreef:
Volgende experiment ... volledig origineel luchtfilterhuis met daarin en K&N luchtfilter ...
Bovenvermelde gaat volges mij de beste oplossing zijn ... zo koud mogelijk lucht met K&N ...


:lol: :lol: :lol: ..... dan hoef ik daaraan niets meer te doen ;).
Die extra pk's is inderdaad "onzin", het geluid is ook slechts minimaal anders :? , maar de motor pakt gevoelsmatig gewoon net iets lekkerder op :ba: ..... dat is (mij) die paar €'s wel waard :D .


Groet,
Eric


Overigens .....
dirkie schreef:
Waar een mens zich mee bezig houd hoor ik jullie denken

..... altijd makkelijk zo'n testpiloot :lol: ..... doe je ook verzoekjes :?: :mrgreen:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


01 jan 2004 13:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
ga een venootschapje opstarten

"TEST ON REQUEST" TELL US ABOUT YOUR PROBLEM AND WE DO THE REST :mrgreen:


01 jan 2004 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Je kan een K&N als "lange termijn investering" zien...
Je hoeft 'm namelijk niet meer te vervangen... gewoon effe uitspoelen en een nieuw laagje filter olie er op en je kan er weer een poosje tegen aan :D

gr.

Jeroen


01 jan 2004 17:54
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Over die RUF aanpassing net een thread op smartgroups geweest, kijk eens in het archief. Ik meen dat je onder de 10 mille niet klaar bent... maar ik kan me vergissen.

Op Adrians eigen site ook een bezoekverslag aan RUF en testverslagje van de EVO. www.adrianstreather.com
Ruf staat ook in het boek.

Gr
Horn
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 jan 2004 22:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
horn schreef:
Over die RUF aanpassing net een thread op smartgroups geweest, kijk eens in het archief. Ik meen dat je onder de 10 mille niet klaar bent... maar ik kan me vergissen.

Op Adrians eigen site ook een bezoekverslag aan RUF en testverslagje van de EVO. www.adrianstreather.com
Ruf staat ook in het boek.

Gr
Horn


Idd heb ik al gelezen in het boek ... mede daardoor ben ik wat verder gaan zoeken ... als het bij 10k blijft ... heb je wel wat unieks ...
Als ik hem volledig laat reviseren ben ik er ook 5k kwijt ...
Even afwachten wat het antwoord van RUF is ...

Dirkie
:wink:


02 jan 2004 0:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
dirkie schreef:
voor de liefhebbers van de Cup bypass'jes ...

Als het mijne toegekomen is lever ik ze jullie aan nog voordeligere prijzen ... kheb een vakman in de familie die ze probleemloos maakt in RVS ...

Details en prijzen volgen snel ...


Greetz Dirk

:D


:? ..... Afbeelding




..... :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


09 jan 2004 15:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Geduld Eric ... geduld ... das een gepensioneerd plaatslager ... die man is zen dak nog aan het isoleren ... zodra ie klaar is gaat hij de uitlaatjes plooien etc ... komen ook nog mooie RVS eindpijpjes :!: ... ovaal ... die vind je bijna niet ... zijn allemaal rond die afthermarketmodellen ... en da vind ik niet mooi ... :roll:

Zullen te bewonderen zijn 8 februari hoop ik ... want die "tip'jes" zal hij 1st maken denk ik ... :wink:

Dirkie
8)


09 jan 2004 15:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
dirkie schreef:
... komen ook nog mooie RVS eindpijpjes :!: ... ovaal ... die vind je bijna niet ... zijn allemaal rond die afthermarketmodellen ... en da vind ik niet mooi ... :roll:

Zullen te bewonderen zijn 8 februari hoop ik ... want die "tip'jes" zal hij 1st maken denk ik ... :wink:

Dirkie
8)


NOG meer in geïnteresseerd (denk ik ..... eerst zien natuurlijk ;)) :!: :lol:

Groet,
Eric
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


09 jan 2004 15:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.