Pagina 1 van 1

911 uitvoeringen

Geplaatst: 02 mei 2008 21:54
door leon25
Hallo
Wat is het verschil in motor tussen een europa versie en een US versie ?

alvast bedankt

Geplaatst: 02 mei 2008 22:11
door Paul II
Je vraag is wel erg kort door de bocht.
Welk model/type bedoel je :?:

Sinds 1964 zijn er al veel typen met verschillende motoren gemaakt :idea:

Geplaatst: 02 mei 2008 22:25
door leon25
ik denk de 3.0 en 3.2 want dat is wat ik zoek.
911 targa 1980 tot 1989

Geplaatst: 02 mei 2008 22:51
door Rodger that!
dit gaat op voor de 944 maar denk dat dat ook opgaat voor de 911 :

In Amerika werd de 944 vanaf 1983 verkocht. Voor export naar de USA moest de auto op een aantal punten worden gemodificeerd. Naast uiterlijke verschillen zit er vooral verschil onder de motorkap. De 944 had in Amerika vanwege de emissie-eisen een geknepen motor met 'slechts' 150 pk. Voordeel is dat deze Amerikaanse modellen zich met het goedkopere Euro 95 redden . 8)

Geplaatst: 02 mei 2008 23:17
door Paul II
Geknepen en vaak voorzien van extra uitlaatgasverbeterende componenten als een secundaire luchtpomp die dan in Europa weer snel verwijderd werd.

Maar denk je ook aan de uiterlijke verschillen? Die dikke dingen op de bumpers zijn niet goedkoop ongedaan te maken :idea:

Geplaatst: 03 mei 2008 10:28
door WdePundert
Wat betreft een 3.2: 217 pk (US) <> 231 pk (Europees).

Geplaatst: 03 mei 2008 10:41
door RicardoP
eehmm, in europa werd dus ook de 218 Pk geleverd

(weet er alles van, gmmmrbbbrrr)

Geplaatst: 03 mei 2008 10:47
door WdePundert
Heb je het dan over de Zweedse of de Zwitserse uitvoering?

Geplaatst: 03 mei 2008 10:55
door wolf

Geplaatst: 03 mei 2008 10:56
door WdePundert
:salut:

Geplaatst: 03 mei 2008 17:24
door leon25
Is een usa uitvoering dan vrij snel weer normaal te maken dan?

Geplaatst: 03 mei 2008 17:33
door WdePundert
Je kunt er een katvervanger onder hangen, dat schijnt te schelen in het aantal PK-'s.

Geplaatst: 03 mei 2008 22:56
door wolf
nee. lagere compressie.

Geplaatst: 03 mei 2008 23:03
door RicardoP
WdePundert schreef:Heb je het dan over de Zweedse of de Zwitserse uitvoering?


Gewoon nederlandse uitvoering.

Inderdaad, is bij de 218 modellen de compressie anders, volgens mij dien je de cilinders en koppen te vervangen als je hem naar 231 PK wilt hebben. Ook zal de DME anders ingesteld zijn vermoed ik.