Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 1:29



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
storing 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 model 67
heiloo
Bericht storing
het heeft wat zoekwerk gevergd maar ik ben er uit. had last van een slechter wordende bougiedop. deze liet al gaande weg steeds minder stroom door of te wel de weerstand nam langzaam aan.

het heeft wat zoeken gevergd, alle afstellingen nalopen nogmaals goedzetten en dan van iets wat je niet verwacht een storing

vooral voor diegenen die een nieuwe(re) porsche hebben, is het leuk om te weten dat dit onderdeel voor hun veel goedkoper is. een nieuwe beru bougiedop koste me 30 euro, 1 stuks. gelukkig dus geen onderzoeks uren...

tot slot ben ik nieuwsgierig wat het nu betekent dat mijn 5 oude doppen een weerstand op de 20k schaal van een digitale meter geven tussen 0.98 en 1.23 en dat de nieuwe dop op dezelfde schaal 2.63 geeft. ik heb de motor alleen even gestart ter controle, was koud etc sloeg meteen aan en voelde goed aan, maar zoals ik al zei slecht 30 sec, gelopen.

gr arie


21 nov 2003 22:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Electrische problemen SUCK!!!
Kan je je helemaal debiel naar zoeken... hoe moderner je P, hoe leuker het wordt

Afgelopen zomer de DME-computer van mijn 911 vervangen. Die gaan dus NOOIT kapot... behalve bij deze eikel :cry:

Ook eens een geintje gehad met een kapot achterlicht... bleek dus dat het lampje van de binnenverlichting van de motorruimte serieel geschakeld zit op het linker achterlicht... Je raad het al de houder van DAT lampje was dus verroest en maakte kortsluiting.

Omdat electrische storingen nooit constant zijn (zo doet 'ie het wel, zo doet 'ie het niet) zijn ze erg moeilijk te achterhalen

gr.

Jeroen


22 nov 2003 17:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 model 67
heiloo
Bericht 
klopt, ellende was dat de weerstand juist langzaam slechter werd, eenmaal losgedraaid van de kabel was de weerstand op een gegeven moment zelf maximaal, maar goed hij doet het weer, moet alleen even ondervinden hoe groot het verschil zal zijn.

gr arie


22 nov 2003 18:20
Profiel
PorscheForum Rookie
944 turbo / 944 type 1
Duiven (bij Arnhem)
Bericht 
Tja, ik zoek me momenteel ook al een maandje of wat rot naar een elektrische storing in mijn 944 turbo waardoor de ontsteking bij ca. 5500 omw./min wordt uitgeschakeld. Erg lastig als je weer eens een Impreza tracht te verschalken.


28 dec 2003 17:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.