Pagina 1 van 2
3,2 valt stil
Geplaatst: 28 jul 2008 15:16
door Huub
Wie heeft er een idee, mijn 3,2 ( 1984 met 196.000 km) welke ik het laatste jaar heb gerestaureerd ( body, geen motor revisie)heeft een motor probleem, na ongeveer 500 km te hebben gereden (voor het eerst) met deze porsche hoorde ik vanmorgen voor het eerst een licht roggelend geluid bij het optoeren. evendaarna met een boodschap doen viel de motor stil. wilde niet meer starten, bij starten had de startmotor grote moeite om de motor rond te draaien. Na half uur starte hij toch, maar na enkele momenten stationair viel hij weer stil.
Geplaatst: 28 jul 2008 16:00
door wolf
huub, welkom.
het kan nooit kwaad bij dit soort problemen even het dme relais te vervangen. gebruik even de zoekfunctie.
zuk6.
Geplaatst: 28 jul 2008 16:05
door cabrio wim
Kan meerdere oorzaken zijn dit probleem(pje)
Draaide de startmotor na dat half uur wel snel en goed rond.
Sloeg de motor dan gelijk aan
Draaide hij mooi stationair
Dit zijn van die problemen die best van afstand moeilijk te beoordelen zijn. Kan ook probleem zijn wat wolfie aangeeft.

Geplaatst: 30 jul 2008 9:10
door Huub
Robbert Visser heeft gisteren mijn auto opgehaald, en kwam even later met de onthutsende annalyse !!!!!!
Motor staat volledig vast, en is geen beweging meer in te krijgen.
Conclusie; een 3,2 uit 1984 met 200.000 KM naar de euwige porsche jachtvelden.
Geplaatst: 30 jul 2008 9:13
door alvin01
Sterkte! En nu

Revisie of doe je m weg?
Geplaatst: 30 jul 2008 9:14
door cabrio wim

dat is balen, is weer een serieuze aderlating vanuit de buidel.
Succes verder met dit zware probleem.
Geplaatst: 30 jul 2008 9:14
door Marco
dat is slecht nieuws...
je hebt denk ik 3 opties; opruimen, revisie (indien mogelijk) of een andere motor zoeken
Geplaatst: 30 jul 2008 9:25
door Huub
Heb al een nieuwe gekocht, uit een plat gereden uit '89 met gegarandeerrde 155.000 Km en de laatste jaren in onderhoud bij Robbert Vissser. Als het meezit krijg ik hem deze week nog terug.

Geplaatst: 30 jul 2008 9:27
door WdePundert
Da's flink balen, maar gelukkig heb je al een oplossing gevonden. Ik ben benieuwd wat de kosten daarvan zullen zijn.
Geplaatst: 30 jul 2008 9:27
door alvin01
Da's dan weer goed nieuws !
Geplaatst: 30 jul 2008 9:28
door Marco
leuk is anders, maar het is iig opgelost
Geplaatst: 30 jul 2008 17:13
door brian964
Viel er ook nog een oorzaak aan te wijzen van dit plotselinge 'sterfgeval'?

Geplaatst: 30 jul 2008 23:44
door RGJC4
Ben tevens benieuwd hoe het blok is vast gelopen, kan dit zomaar gebeuren? ik bedoel zonder dat er ook maar enige aanwijzingen zijn?
Geplaatst: 31 jul 2008 8:03
door Huub
vermoedelijk is een krukaslager de boosdoener, maar we gaan hem na de vakantie nog uitelkaar trekken. Laat dan beslist nog weten wat de oorzaak was. wil het zelf natuurlijk ook graag weten.
Geplaatst: 01 aug 2008 14:20
door Huub
Hoera we kunnen weer rijden!!!!!
Hoop dat deze motor het wat langer uithoud, klinkt in ieder geval top en ziet er super netjes uit.
Geplaatst: 01 aug 2008 16:05
door WdePundert
Gelukkig, vast een hele geruststelling voor jou. Veel rijplezier.
Geplaatst: 01 aug 2008 16:39
door Rodger that!
tuut tuut das snel, meer geluk met deze motor

Geplaatst: 02 aug 2008 12:33
door R.M.Boosten
Veel geluk ermee, maar vooral; plezier!

Geplaatst: 02 aug 2008 13:38
door Porsche911
Dan was ik niet de enige van de week
succes ermee
Geplaatst: 02 aug 2008 13:42
door WdePundert
Maar, bij jou kan het nog meevallen hoop ik.
Geplaatst: 04 aug 2008 10:09
door Justin
na ongeveer 500 km te hebben gereden (voor het eerst)
bedoel je voor het eerst na restauratie van de body... Of bedoel je voor het eerst dat je er 500 km achter elkaar opzet?
Hoop voor je dat dit blok zijn kilometers helemaal gaat waarmaken! [/quote]
Geplaatst: 05 aug 2008 8:28
door Huub
Voor het eerst na restauratie van de body.
Geplaatst: 05 aug 2008 21:41
door Amethist
En de bak?? Zelfde versnellingsbak gehouden of de G50 ook overgenomen?
Igg Top dat je weer kan rijden.
Veel plezier!
Geplaatst: 06 aug 2008 10:44
door Huub
Nee ik heb de oude bak weer laten monteren, was anders ook voor de hydrolische koppeling moeten gaan, en dat is een wel erg ingrijpende (lees kostbare) modificatie.
Geplaatst: 21 okt 2008 16:36
door wolf
Huub, oorzaak vastloper nog boven water?