Pagina 1 van 2
K&N luchfilter of origineel
Geplaatst: 19 aug 2008 11:27
door 58GT
Voor mijn 2.2T motor met Zenith TIN40 carburatie ben ik op zoek naar een alternatief voor het gigantische Bling Bling luchtfilter wat nu gemonteerd is.
Ik wil de '69 911 waarin het blok gemonteerd zit een wat sportievere sound- drive- en look geven en ben niet zo gecharmeerd van dat chrome geval.
Die K&N filters klinken volgens mij een stuk beter maar of het ook beter rijdt?
Daarnaast moet er volgens mij ook nog een olieretour leiding worden gemonteerd, ik kan niet helemaal overzien wat daarvoor moet gebeuren.
Het sportieve geluid zal zo 'ie zo wel worden bijgestaan door de uitlaatkeuze, vraag is hoe er een symphonie van te maken

Geplaatst: 19 aug 2008 11:30
door WdePundert
Alles origineel, dus ook het luchtfilter.

Geplaatst: 19 aug 2008 12:25
door Paul II
Mijn beleving - met de laatste luchtgekoelde

- is dat inlaatgeluid de symphonie zeker niet mooier maakt. Wel meer, maar meer geschuur zeg maar.
Over smaak van dat bling ding valt inderdaad te twisten. Oplossing zwart verchromen of zo iets
Bij de 3.2 was het originele uitlaatgeluid al 100% perfect, dus dat zal bij deze oudere generatie vast niet minder zijn
Mijn samenvattend oordeel: origineel houden qua componenten, misschien iets doen aan de 'uitstraling'

Geplaatst: 19 aug 2008 12:46
door Master Ken
Heb alles origineel en geniet nog altijd van het geluid.

Geplaatst: 19 aug 2008 12:49
door horn
maar jij hebt dan ook geen '69 2.2T...

Geplaatst: 19 aug 2008 15:08
door zuugnap
orginaaaleeehhh

Geplaatst: 19 aug 2008 15:28
door Harry 911
ik zou ook zeggen origineel laten want zo'n 2.2 snerpt al genoeg uit zichzelf

Die chrome deksel kun je altijd een ander kleurtje geven, maar dat wil je natuurlijk niet horen

Geplaatst: 19 aug 2008 16:39
door Jeroen914
Carbs met K&N zien er gewoon een stuk beter uit als je het klepje open trekt
Het standaard luchtfilterhuis ziet er al niet uit, en zo verchroomd is het helemaal
In de waterdeksels voor de K&N's zit een gat voor de aansluiting voor de carter ontluchting
Mooier (beter) is om een apparte 'puke bottle' in te bouwen voor je carter ontluchting
Oh ja... wat betreft de origineel-ridders... lekker belangrijk voor een onderdeel dat je in 5 minuten terug bouwt

Geplaatst: 19 aug 2008 17:15
door Olaf
Geplaatst: 19 aug 2008 17:21
door Jeroen914
doe die ontsteking er dan ook maar bij

Geplaatst: 19 aug 2008 17:47
door drknauf
past mooi bij m,n wielen blingbling

Geplaatst: 19 aug 2008 18:10
door MetalGreen911SC
Kijk eens van wie die foto's zijn jongens

Geplaatst: 19 aug 2008 19:19
door EriC4C
Geplaatst: 19 aug 2008 19:26
door MetalGreen911SC
Ja die zal minder problemen geven

Geplaatst: 19 aug 2008 19:33
door classiccarl 2.4
Dat geblingbling is inderdaad geen ponum.
Zelf heb ik het tot nu toe origineel gehouden
Persoonlijk vind ik al een hele tijd dat die K&N's er toch fraai uitzien.
Ik vrees wel dat het geluidsvolume fors toeneemt, zeker met die trompetten

Geplaatst: 19 aug 2008 20:41
door Jeroen C3.0
Ik zou in dit geval voor K&N kiezen. Stoer en lekker clean aanzicht. Geluid weet ik niet wat het doet, maar zal zeker niet slecht zijn. Verder ben ik het met mijn naamgenoot hier eens, je hebt het zo weer teruggebouwd als het niet bevalt. Filters raak je op ebay wel weer kwijt.
Geplaatst: 19 aug 2008 20:56
door Amethist
Ik vind de K&N het mooiste, en het zal best wel wat meedragen aan het geluid.
Geplaatst: 19 aug 2008 21:03
door 58GT
K&N is met een inhaalrace bezig..
Geplaatst: 20 aug 2008 20:20
door 3 liter-man
Je gaat meer geluid krijgen . Hoe meer oppervlak hoe beter, en `t staat ook goed (mijn mening).
succes met je keuze
Geplaatst: 20 aug 2008 21:30
door Nicolò
Eigenlijk vrees ik dat K&N altijd meer deeltjes doorlaat dan een origineel filter. Dat zou voor mij een belangrijke reden zijn om voor origineel te gaan. En als deze K&N's ook de motor het geluid van een astma-patiënt geven dan zou ik zeker voor origineel gaan. Op mijn 3.2 vond ik dat gehijg storend en heb ik het K&N-filter vervangen door origineel.
Geplaatst: 20 aug 2008 21:36
door renetrzes
drknauf schreef:past mooi bij m,n wielen blingbling

Moet je wel met je motorkap openrijden

Geplaatst: 20 aug 2008 21:39
door Nicolò
Hoezo motorkap?
Geplaatst: 20 aug 2008 21:41
door renetrzes
nou ja motorklep dan ,of motordeksel wat jij wilt haha
Geplaatst: 20 aug 2008 22:02
door Nicolò
Nee joh, met zo'n spiegeltjes en kraaltjes bedoening rij je natuurlijk zonder motrokap.
Geplaatst: 21 aug 2008 0:06
door classiccarl 2.4
Nicolò schreef:Eigenlijk vrees ik dat K&N altijd meer deeltjes doorlaat dan een origineel filter. Dat zou voor mij een belangrijke reden zijn om voor origineel te gaan. En als deze K&N's ook de motor het geluid van een astma-patiënt geven dan zou ik zeker voor origineel gaan. Op mijn 3.2 vond ik dat gehijg storend en heb ik het K&N-filter vervangen door origineel.
Waarschijnlijk had je een K&N filter met astma.........
