Pagina 1 van 2

verloren pk's weer terug gevonden

Geplaatst: 23 aug 2008 9:16
door rob964.c4
Nou had ik al een tijdje dat ik de auto niet naar mijn zin reed.
Ik vond dat de auto een beetje vermogen miste maar het was ook zeer warm, dus waar ligt het dan aan.

Tevens plofte de uitlaat iets, vooral met terug schakelen.
Dus ik dacht aan een lekkende uitlaat of misschien wel inlaat.

Zo heb ik echt een tijd gereden en het ene moment leek het meer te zijn dan het andere.
Snelheden van 250 of meer werden wel gewoon gehaald.

Nou sprak ik gisteren erwin en ik gaf aan dat ik niet happy was met hoe de auto liep.

Toen gaf hij aan dat ik iets zou kunnen testen door de auto te starten en dan een van de twee stekkers van de bobine's te halen.
En daarna de andere te doen en kijken of daar verschil in was.

Toen ik ging kijken hing een van die stekkers los :?
Erwin gaf aan dat hij dan maar vonkt op 6 bougies ipv 12.
Stekker gemonteerd en vannacht naar huis gereden.
Wat een verschil ik heb een veel soepelere draaiende en oppikkende moter, voor mijn gevoel was ik nou ook weer niet zoveel kwijt als nu terug is

Ik had al gedachtes van revisie en andere grote kosten, dus erg blij dat dit de oplossing is.


robert

Geplaatst: 23 aug 2008 11:05
door WdePundert
Soms is het leven zo simpel. Gelukkig opgelost.

Geplaatst: 23 aug 2008 11:41
door stoekie
6 bougies ipv 12?

Ik wist niet dat er een 911 was met 12 cilinders... :?

Geplaatst: 23 aug 2008 11:44
door Olaf
... typisch iets wat ik bij 'n dubbele ontsteking regelmatig controleer :arrow: ... 'n test - door de bobinekabel van de onsteking die door de as wordt aangedreven los te trekken --- als de motor dan stil valt, weet je dat het snaartje in de dubbele ontsteking het heeft begeven :idea:

Enig idee hoe lang/kort je zo hebt rondgereden :?:

Geplaatst: 23 aug 2008 12:06
door EriC4C
stoekie schreef:6 bougies ipv 12?
Ik wist niet dat er een 911 was met 12 cilinders... :?

Even (verder) nadenken. :?

Geplaatst: 23 aug 2008 12:07
door WdePundert
Nee, het is een driecilinder met vier bougies per cilinder. :wink:

Geplaatst: 23 aug 2008 12:09
door rob964.c4
Olaf schreef:... typisch iets wat ik bij 'n dubbele ontsteking regelmatig controleer :arrow: ... 'n test - door de bobinekabel van de onsteking die door de as wordt aangedreven los te trekken --- als de motor dan stil valt, weet je dat het snaartje in de dubbele ontsteking het heeft begeven :idea:

Enig idee hoe lang/kort je zo hebt rondgereden :?:


ik denk zo'n 2000 km,

erwin zei dat het geen kwaad ko omdat ze gewoon niet vonken, als het snaartje breekt zou een bougie continue een vonk kunnen geven wat wel schadelijk is.

robert

Geplaatst: 23 aug 2008 12:11
door rob964.c4
WdePundert schreef:Nee, het is een driecilinder met vier bougies per cilinder. :wink:


nee hoor een twee cilinder heb ook twee uitlaten :wink:


robert :twisted:

Geplaatst: 23 aug 2008 12:12
door EriC4C
rob964.c4 schreef:erwin zei dat het geen kwaad ko omdat ze gewoon niet vonken, als het snaartje breekt zou een bougie continue een vonk kunnen geven wat wel schadelijk is.

Inderdaad (uiteraard :lol: ). Je hebt dus nog geluk gehad :idea: .

Geplaatst: 23 aug 2008 12:15
door rob964.c4
stoekie schreef:6 bougies ipv 12?

Ik wist niet dat er een 911 was met 12 cilinders... :?



dan is die van jou niet goed omgebouwd(geintje)


een 964 heeft twee bougies per cilinder
en twee ontstekingen waarvan de tweede aan gedreven word met een getande riem in de ontseking.

als deze stuk gaat kan het net zo zijn dat een bougie continue een vonk geeft.
op internet zijn verhelen van een gesmolten zuiger tot kruk as door midden.


robert

Geplaatst: 23 aug 2008 12:53
door Airhead
Kennis is Kracht :idea:

Geplaatst: 23 aug 2008 16:36
door shaggy
heb je de modifikatie kit er ook opzitten dat het riempje niet te warm blijft?anders heb je later mischien nog eens een probleem.

Geplaatst: 23 aug 2008 16:50
door rob964.c4
ja die modi is gemonteerd,

robert

Geplaatst: 26 aug 2008 17:19
door mike targa
dan hoop ik dat je er geen schade aan over gehouden heb want met 250 km heb je kans op forse schade op je zuigers en cilinders

Geplaatst: 26 aug 2008 17:21
door Olaf
... lees 'ns 'n stukje terug, Mike Targa :idea: :wink:

Geplaatst: 26 aug 2008 17:27
door rob964.c4
het is weer heerlijk rond touren( :twisted: )

nee echt waar draait weer zo soepel, superrrrrrrr,


robert

Geplaatst: 26 aug 2008 17:33
door mike targa
houden zo 8)

Geplaatst: 26 aug 2008 20:46
door Paul II
shaggy schreef:heb je de modifikatie kit er ook opzitten dat het riempje niet te warm blijft?

de door vonkjes in de kappen geioniseerde lucht is destructief voor de snaar en daarom wordt de lucht via de (modificatie) slang afgezogen/ververst :idea:

Geplaatst: 26 aug 2008 21:32
door zuugnap
kijk dat scheelt weer straks in de bergies 8) gelukkig maar

Geplaatst: 26 aug 2008 22:08
door rob964.c4
nou ik heb idd wel ens gedacht als die er maar niet mee stop na 5 bochten.
dat zou echt :oops: zijn.


robert

Geplaatst: 26 aug 2008 23:54
door anton964
Paul van Engelen schreef:
shaggy schreef:heb je de modifikatie kit er ook opzitten dat het riempje niet te warm blijft?

de door vonkjes in de kappen geioniseerde lucht is destructief voor de snaar en daarom wordt de lucht via de (modificatie) slang afgezogen/ververst :idea:


volgens mij word er lucht in geblazen toch?niet afgezogen.

anton964

Geplaatst: 27 aug 2008 0:10
door Master Ken
Simpele tuning Robert :wink:

Geplaatst: 27 aug 2008 0:45
door rob964.c4
voor de laagste prijs,


ik kan het iedereen aanraden, rij mar eens een week rond met een stekker los, daarna al dagen zo blij als een kind :lol:


robert

Geplaatst: 30 aug 2008 12:05
door porscheware
Wil de ontsteking testen maar krijg de kabels met geen mogelijkheid van de stroomverdeler af zonder héél hard te trekken. Hoe krijg ik ze zonder schade los :?:

Geplaatst: 30 aug 2008 12:45
door rob964.c4
als je het hebt over de kabels aan de bobine's (2)

die zitten net achter het zekeringen relais kastje links van de moter.


aan de onderzijde zitten de twee stekkers, deze borgen zich zelf met een metalen klemmetje.

je kan dit voelen, deze inknijpen en tegelijk naar beneden duwen, moet lukken.


robert

mocht je de kabels op de verdeelkappen bedoelen dan is het gewoon met beleid los trekken.