Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 10:51



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Hij doet het weer! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC targa '79
Amsterdam
Bericht Hij doet het weer!
Zoveel leuke en meelevende reacties gekregen dat ik jullie niet wil onthouden wat het nu was: een stekkertje van het alarm. Meer precies; die van de benzinepomp onderbreker.
Moest even zoeken waar het kastje van het alarm geplaatst was: achter de voetensteun van de passagier. Na die een paar tikjes gegeven te hebben starte hij weer. Op naar de alarm 'Boer' (zo heet het inbouwbedrijf bedrijf ook echt), contactje doorverbonden en broem, broem. Hij start nu weer!

Opgelost? in principe wel maar ... Denk niet dat het voor nix is dat dat contactje moeilijk doet. Denk dat de benzinepomp op zijn laatste lootjes loopt en meer stroom trekt dan normaal en dat daarom het stekkertje warm wordt. Je kan zien dat het een beetje te warm is geweest. Niet echt gesmolten maar toch kan je het zien.

Kan binnenkort i.i.g. even op en neer naar Erwin. Gezellig.
Dank voor al jullie reacties.

Gr,
Jack


19 okt 2004 17:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
lekker gevoel he, weer wat meer zelfvertrouwen bij het starten :wink:

idd lekker naar erwin toe, het is een prachtige bak aan de foto's te beoordelen en zou hem dus weer helemaal strak laten maken :D
_________________________________________
Got coffee?


19 okt 2004 17:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC targa '79
Amsterdam
Bericht 
Heeeeerlijk gevoel :D
Ene, dank je Marco. Vele hadden 'm toch al een beetje afgeschreven.
Zal snel wat mooie foto's plaatsen. Leuk.

P.S. Ik was alweer die heerlijk speciale geur vergeten die een P afgeeft als je motor nog gezellig staat na te tikken na een beetje doortrappen. Niet heel erg aanwezig, zeker geen olielucht, maar wat is het wel?


19 okt 2004 17:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jack schreef:
P.S. Ik was alweer die heerlijk speciale geur vergeten die een P afgeeft als je motor nog gezellig staat na te tikken na een beetje doortrappen. Niet heel erg aanwezig, zeker geen olielucht, maar wat is het wel?

Verslavend hè :P . Overigens hier meer over de geur :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


19 okt 2004 19:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
warmteontwikkeling bij een stekkertje komt doordat daar de verbinding ter plaatse niet goed zit; advies: contacten inspuiten met contactspray (koop je bv bij zo'n foute electronica weinkel) en paar keer stekker lostrekken en weer vastzetten.

Als een contact niet goed verbinding maakt, zit daar een kleine electrische weerstand; loopt daar een flinke stroom doorheen (bv van je pomp) dan krijgt je pomp minder dan 12 Volt spanning en wordt de stekkerverbinding warm of zelfs heet (stroom x spanningsverlies over die overgangweerstand van het slechte contact).

Ik zou je pomp daarom niet direct verdenken; als die te veel stroom zou trekken moet er een zekering uit knallen en geen verbindingen warm worden.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


24 okt 2004 0:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC targa '79
Amsterdam
Bericht 
Beste Lindemans, heb je daar toch een sterk punt en ik trek de pomp dan ook gelijk van het verdachtebankje.
Busje contactspray is zowiezo handig bij een auto waarvan de contacten 25 jaar oud zijn. :D
Het contactje in de stekker in kwestie is overigens omzeilt middels doorverbinden vóór contact.


24 okt 2004 14:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Fijn dat je kar het weer doet Jack. Hou hem nu wel heel hé!
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


26 okt 2004 0:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC targa '79
Amsterdam
Bericht 
Nou.... 't ziet er naar uit dat ik 6 nov met de race cursus op Zanvoort ga beginnen en je moet toch een auto meenemen.... :drive:


26 okt 2004 0:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Jack schreef:
Nou.... 't ziet er naar uit dat ik 6 nov met de race cursus op Zanvoort ga beginnen en je moet toch een auto meenemen.... :drive:


Waarmee je meteen weer vraagtekens bij die 'hou hem nu heel he' opmerking zet... :wink:

Laat hier eens weten wat je ervaringen met die cursus zijn tzt! :shock: 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 okt 2004 7:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
horn schreef:
Laat hier eens weten wat je ervaringen met die cursus zijn tzt! :shock: 8)

yep, ben ik ook benieuwd naar :shock:
_________________________________________
Got coffee?


26 okt 2004 9:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 coupe / 968 Kobalt blauw
Leusden
Bericht 
Nou zeg dat scheelt dan weer en heel fijn dat de auto weer goed is.

Niemeerstukmakenhe?
_________________________________________
Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.


03 nov 2004 20:58
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC targa '79
Amsterdam
Bericht 
:cry: Boehoe; racen gaat even niet door. Zou de eerste twee zaterdagen al niet kunnen en dat kan natuurlijk niet. Als je 1750 lapt dan voelt het wel fijn als je er ook kan zijn... Uitstel dus. Racen gaat nu even niet verder dan DTM race driver 2 op de playstation (met stuur en Netplay. Jawel, dat is wel leuk 8) ). Had ik in mijn jeugd allemaal niet.

Afgezien van een kleine hikup van het contactslot issie nog heel en tuftie heerlijk in de ronte. Contactslot wilde niet verder dan het contact aan. Dus startmotor kwam niet aan de beurt als ik de sleutel omdraaide. Wat sprietsen WD40 in de gleuf en een nachtje later niets meer aan de hand.

En hij is zelfs even op en naar Dusseldorf geweest. Aldaar de teugels wat gevierd en flink de sporen in de flanken gegeven. Smooth als de billen van een supermodel.

Citaat:
Niemeerstukmakenhe?

Stukgaankanieheelgoedzelf. Heeftiemijnievoornodiglijkthetwel.


06 nov 2004 0:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anton964, Nine-6-four


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.