Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 22:51



Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Koude start 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht Koude start
De laatste 2 keren dat ik mijn 911 starte (allebei na een week te hebben stil gestaan) starte deze zeer slecht hierna liep hij nog enkele sec op een paar cylinders vervolgens loopt hij normaal. Zelf denk ik dat het de bougiekabels zijn deze zijn natuurlijk toch al 15 jaar oud en met het koudere en vochtiger weer zou dat best wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Iemand hier ervarijg mee :?:


23 okt 2004 14:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht Re: Koude start
Joost Houben schreef:
De laatste 2 keren dat ik mijn 911 starte (allebei na een week te hebben stil gestaan) starte deze zeer slecht hierna liep hij nog enkele sec op een paar cylinders vervolgens loopt hij normaal. Zelf denk ik dat het de bougiekabels zijn deze zijn natuurlijk toch al 15 jaar oud en met het koudere en vochtiger weer zou dat best wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Iemand hier ervarijg mee :?:


Hmzz ... persoonlijk heb ik mn twijfels bij de bougiekabels ... :?
Reden :arrow: omdat hij vervolgens normaal loopt ...

Kun je testen ... zet je P in bv een pikdonkere garage ... starten die handel en dan is ff kijken onder de motorkap. (test niet 100%)
Als het de bougiekabels zijn is de kans groot dat je een discotheek-achtig lichtspektakel te zien krijgt. Heb het een keertje gezien bij een flat-four ... wel mooi hoor :wink:

Kan zoveel meer oorzaken hebben ....


23 okt 2004 14:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Zullen wel weer de injectoren zijn :wink:
Is ergens bij een ander draadje terug te vinden.
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


23 okt 2004 15:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio TL
omgeving eindhoven
Bericht 
Hoi Joost,

Ik heb sinds een paar weken hetzelfde probleem.
Ik heb het DME relais op advies vervangen maar dat was niet de reden van het slechte starten.
Het lijkt bij mij of er in het begin te weinig brandstof naar de cylinders gaat om alle 6 cylinders van brandstof te voor zien.
Als ik na een dag start is er niets aan de hand. Pas na een week heb beginnen de problemen. Het is niet de accu want die levert 12 volt en de startmotor loopt zonder problemen.

Mocht je oorzaak vinden lees ik het graag.


23 okt 2004 22:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Geloof me nou maar.
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


23 okt 2004 23:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Rene schreef:
Hoi Joost,

Ik heb sinds een paar weken hetzelfde probleem.
Ik heb het DME relais op advies vervangen maar dat was niet de reden van het slechte starten.
Het lijkt bij mij of er in het begin te weinig brandstof naar de cylinders gaat om alle 6 cylinders van brandstof te voor zien.
Als ik na een dag start is er niets aan de hand. Pas na een week heb beginnen de problemen. Het is niet de accu want die levert 12 volt en de startmotor loopt zonder problemen.

Mocht je oorzaak vinden lees ik het graag.


Nogmaal ... onder het motto "check simple things first" :arrow:

Benzinefilter laatste tijd nog vervangen :?:
Weet niet of je in de mogelijkheid bent om de benzinedruk te meten :?:
Weet niet of het voor jouw type P zo is ... maar bij een 964 moet die ong. 3 bar op de retourleiding bedragen ...

Eneuuu ... je accu levert 12 volt ... so what :?: Daaraan kan je geen accu uitmeten hoor :!: Een rotversleten accu zal ook nog wel 12 volt geven ... gaat hem om de amp's dat hij nog kan opwekken ...

Kan best wezen dat, zoals Lou zegt, een injectoren reiniging de oplossing kan geven ...

Dirk
:wink:


24 okt 2004 0:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik ga helemaal me Lou mee.
Heb precies hetzelfde gehad met mijn 3.2; soms als een zonnetje, soms de eerste paar kms net als een ouwe kever op 5.5 pit.
Defect DME relais heb ik ook gehad maar dan doet-ie het helemaal wel of helemaal niet; met een fout DME relais kan hij nooit op een paar pitten lopen.

Dus: injectoren demonteren (is goed te doen, zie Pelican Parts site OF handboek op CDRom (prachtig zo'n manual)) en ultrasoon laten reinigen bij zo'n Bosch Service club bijvoorbeeld.

Ik zet er een goeie fles wijn op datie dan weer loopt als een tierelier; de mijne wel in ieder geval; loopt sindsdien stationair veel lekkerder, pakt goed op, ook na iedere koude start.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


24 okt 2004 0:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
dirkie schreef:
[Eneuuu ... je accu levert 12 volt ... so what :?: Daaraan kan je geen accu uitmeten hoor :!: Een rotversleten accu zal ook nog wel 12 volt geven ... gaat hem om de amp's dat hij nog kan opwekken ...


Belgische accu :?:

Nederlandse auto-accu's leveren wel meer dan 12 volt maar daar gaat 't niet om :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


24 okt 2004 9:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Als ik het zo lees zullen het wel de injectoren zijn, volgende week gaat mijn 911 naar porsche parts voor een nieuwe koppeling en grote beurt en dan mag Peter het probleem gelijk oplossen.
Ik laat je wel weten wat het probleem is Rene.

Ps hoe werken zo'n injectoren eigenlijk :?:


24 okt 2004 11:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Brandstof wordt onder druk de inlaten ingespoten, de juiste hoeveelheid op het juiste moment bestuurd door het motor management.

Injectoren zijn verbonden met eenm brandstofleiding die door een pomp permanent op druk wordt gehouden. De injectoren worden bestuurd (geopend en weer gesloten) door een electrisch bediende klep in de injector die wordt aangestuurd vanuit het motor management.
Door vervuiling in de kleine kanaaltjes, de klep zelf, koperen brandstoffiltertje en de spuitopening klopt het sapuitpatroon niet meer met waar het motormanagement vanuit gaat, en loopt de auto niet lekker.
Slechts een klein verschil is direct vervelend merkbaar.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


24 okt 2004 11:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 '86
belgië
Bericht 
hallo Joost,

wat je ook snel eens kan checken is de staat van de rotor.
2 min-tjes werk, verdeelkap eraf en de kleur van de rotor bekijken.
Brandplekken zijn niet gezond!

een prul waar je dikwijls overheen kijkt, mr het geeft wel vergelijkbare symptomen.

grtz,


24 okt 2004 14:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Olaf schreef:
dirkie schreef:
[Eneuuu ... je accu levert 12 volt ... so what :?: Daaraan kan je geen accu uitmeten hoor :!: Een rotversleten accu zal ook nog wel 12 volt geven ... gaat hem om de amp's dat hij nog kan opwekken ...


Belgische accu :?:

Nederlandse auto-accu's leveren wel meer dan 12 volt maar daar gaat 't niet om :wink:


komman**ker :lol: :wink:


24 okt 2004 20:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
dirkie schreef:
kom manker :lol: :wink:


:mrgreen:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


24 okt 2004 20:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC targa '79
Amsterdam
Bericht 
Accu denk ik niet. Als je 'm aan de praat krijgt en hij loopt (ook al is het slecht) dan ligt het niet aan de accu.
Eerder inderdaad de verdeler/rotor/kabels. Kijk of er brandplekken zijn maar dan nog kan het een haarscheurtje(s) zijn die je niet makkelijk ziet maar via welke de vonk kan weglekken. Als die inderdaad 15 jaar oud zijn geen slecht idee om ze zowiezo te vervangen. Dat zijn de kosten niet

Maar om te testen kan je 'm eens inspuiten met bijv WD40 (dacht dat het goede spul daarvoor was maar correct me if I'm wrong). Net als de bougiekabels trouwens die ik het meest verdenk.

Was bij de mijnes namelijk ook. Bij garage setje kabels geleend en daar een paar dagen mee gereden. Probleem van af en toe 5 i.p.v. 6 cylinders was toen opgelost. Vervolgens dus nieuwe erop laten zetten.
Dit terwijl er eerst een andere mengverdeler op was gezet omdat men die verdacht. Dat was het dus niet. Wel zonde van de kosten.

Kan ook nog een lekkende bobine zijn of slecht contact van de kabeltjes. Check die eens en spuit die ook eens in.

Ik verwacht dit eerder dan bijv. de injectoren omdat het probleem zich voordoet als ie langer stil staat en maar zeker weten doe ik dat niet. Alsie wat langer stilstaat krijgt vocht meer kans (of is dit gel*l)

Erwin?

Sterkte en let us know


Laatst bijgewerkt door Jack op 25 okt 2004 10:15, in totaal 2 keer bewerkt.



25 okt 2004 0:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Citaat:
Maar om te testen kan je 'm (als ie wat langer heeft stilgestaan) eens inspuiten met bijv WD40 (dacht dat het goede spul daarvoor was maar correct me if I'm wrong). Net als de bougiekabels trouwens die ik het meest verdenk.


En wat wil je met die WD40 gaan doen ... :?: is me even niet duidelijk ... WD40 is een smeer-en "losweek" middel ...

Tenzij je de bougiekabels netjes glad wil houden ofso :wink:


Dirk
:wink:


25 okt 2004 0:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC targa '79
Amsterdam
Bericht 
Citaat:
En wat wil je met die WD40 gaan doen ... is me even niet duidelijk ...

Eh, is mij verteld dat je zo vocht kan verdrijven, toch?

Enne voor nog 2000 toepassingen van WD40 (nee ik heb geen aandelen)
http://www.twbc.org/wd40.htm


25 okt 2004 0:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Jack schreef:
Citaat:
En wat wil je met die WD40 gaan doen ... is me even niet duidelijk ...

Eh, is mij verteld dat je zo vocht kan verdrijven, toch?


Ahhhh je bedoeld het in die zin .... had hem even verkeerd begrepen.
WD 40 is idd vochtwerend ... klopt helemaal :!:


25 okt 2004 0:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
dirkie schreef:
Jack schreef:
Eh, is mij verteld dat je zo vocht kan verdrijven, toch?

Ahhhh je bedoeld het in die zin .... had hem even verkeerd begrepen.
WD 40 is idd vochtwerend ... klopt helemaal :!:

WD40 is idd o.a. vochtwerend, maar om vocht te verdrijven is een speciale spuitbus bij de autoshop te koop :idea: ..... alleen hoe heet dat spul ook alweer :roll: :bang:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


25 okt 2004 13:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
EriC4C schreef:
WD40 is idd o.a. vochtwerend, maar om vocht te verdrijven is een speciale spuitbus bij de autoshop te koop :idea: ..... alleen hoe heet dat spul ook alweer :roll: :bang:


't hangt er vanaf wat je in wilt spuiten - Demarre Moteur bijvoorbeeld, maar dat is dan weer mindergeschikt voor electrische verbindinkjes :wink:

... ben overigens van mening dat dit allemaal tijdelijke oplossingen zijn :roll:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


25 okt 2004 14:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC targa '79
Amsterdam
Bericht 
Citaat:
... ben overigens van mening dat dit allemaal tijdelijke oplossingen zijn


Tuurlijk tijdelijk maar het is een goedkope en makkelijke manier van elimineren en te checken wat het zou kunnen zijn zonder gelijk onderdelen te vervangen. Spuit je verdeler in. Helpt dat dan vervangen en klaar. Probleem niet opgelost dan kan het zijn dattie goed is en kan je opzoek naar wat het wel is. Kom je er niet uit dan kan je 'm altijd nog wegbrengen.


25 okt 2004 15:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Voor problemen met bougie kabels zijn speciale spuitbussen in de handel met een siliconen vloeistof erin, siliconen verdrijft namelijk vocht. Ik heb de bougie kabels daar eens mee ingespoten komend weekend eens kijken of dat scheelt. Maar het is idd een tijdelijke oplossing heb bij de ford fiesta van mijn vrouw vorige winter hetzelfde meegemaakt eerst een keer wat siliconen vloeistof op de bougie kabels gespoten waarna hij al beter liep maar het was pas echt verholpen met nieuwe bougekabels.
Maar volgende week gaat de 911 naar Porsche Parts en ben ik benieuwd wat Peter er van zegt, lijkt me sowieso geen gek idee om die injectoren een keer te laten reinigen.


25 okt 2004 16:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
We zijn benieuwd wat het is. :?:


25 okt 2004 17:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
RS-R schreef:
We zijn

je begint nu als een politie agent te klinken.... of als mijn tandarts die me altijd vraagt of we nu eindelijk gaan flossen :D :D :D
_________________________________________
Got coffee?


25 okt 2004 22:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
We is als ons,
de geinteresseerden. :idea:


25 okt 2004 23:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
RS-R schreef:
We is als ons,
de geinteresseerden. :idea:

Afbeelding
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Got coffee?


26 okt 2004 9:38
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.