Pagina 1 van 2

vraag over carrera 996

Geplaatst: 10 nov 2008 17:06
door larsson
opgelost! danku

Geplaatst: 10 nov 2008 21:58
door Porsche964Heeze
Lars,

Ik heb de X74 sportdempers van Porsche onder auto en de auto is dan 3 cm lager. Bij Carnewal hebben ze een moterbeschermingplaat, kost 95 euro en beschermd de motor voor drempels, etc....

Afbeelding

kijk maar op www.carnewal.com

succes ermee :wink:

Geplaatst: 10 nov 2008 22:38
door maurice
Als het goed is kan de motor nooit zomaar de straat raken. De voorzijde heeft veel meer ruimte nodig dan de achterzijde.
Niet voor niks dat ze een 911 (ook 996) vaak achterwaarts een autoambulance op zetten.
Als je met de voorzijde op een drempel vast loopt, en dan bedoel ik echt vastlopen want dat doe je blijkbaar, dan kun je er van op aan dat ook de motor een kans maakt op de straat te komen.

Geplaatst: 10 nov 2008 23:14
door larsson
hey bedankt!
deze zal ook wel lager zijn dan

Geplaatst: 10 nov 2008 23:59
door maurice
Met zo'n plaat komt ie wel nog lager te liggen :lol:

Een C2 kun je niet zonder meer verlagen. Standaard hebben ze allemaal dezelfde hoogte tenzij er een ander onderstel onder zit.

Geplaatst: 11 nov 2008 0:03
door zuugnap
tyd voor een 997 dan .... 8)

Geplaatst: 11 nov 2008 0:06
door maurice
C4 kopen. Die is wel verstelbaar :wink:

Geplaatst: 11 nov 2008 0:08
door zuugnap
C4 hmmmm dat is voor coureurs zonder ervaring 8)

Geplaatst: 11 nov 2008 1:14
door larsson
haha perfect voor mij dus
maar ik zou toch voor de 997 gaan... al zou ik het kunnen betalen
hij zal wel verlaagd zijn dan.
ik zat er al over te twijfelen met de taxateur maar wisten het niet zeker
in iedergeval er MOET zo'n ding onder haha
wel apart dat de motor zo laag ligt maargoed :roll:

Geplaatst: 11 nov 2008 1:16
door larsson
mooie pics trouwens zuignap!

Geplaatst: 11 nov 2008 18:57
door Porsche964Heeze
Zit iets in Marcel.... Ik heb de beschermingsplaat onder auto en deze is 3cm verlaagd, maar de plaat raakt nooit een vluchtheuvel. Als ik iets raak is het aan de voorzijde....

Geplaatst: 11 nov 2008 21:37
door Anton
Ik sluit me aan bij wat Maurice zegt.

Dit kan haast niet een geleidelijk verlopende verkeersdrempel op de openbare weg zijn. Het lijkt mij eerder een stoeprand of scherpe rand die de onderkant zo kan raken. Als de koelwater leiding is geraakt moet dat haast wel want die verloopt relatief beschermd, ook door de plastic bodemplaat. En de motor zelf raken is ook bijzonder want dat is niet het laagste punt.

Volgens moet je gewoon niet meer over die dorpel / rand of wat het ook is willen rijden.

Geplaatst: 11 nov 2008 22:32
door larsson
mm misschien ben ik wel gewoon over iets heen gereden..
542,50 een paar slangentjes vervangen.
maar hij doet het nog:D
bedankt voor de hulp en ik ga toch voor de zekerheid zo;n plaat eronder doen.

Geplaatst: 11 nov 2008 22:39
door LeoH
Vraag me af wat zo'n afdekplaat voor de koeling van het onderblok ( en bobines ) betekend....

Geplaatst: 11 nov 2008 23:53
door maurice
Zit wat in LeOH. het carter is bewust vrij gehouden van beschermplaten onder de 996. Zal best een reden voor zijn anders hadden ze de hele onderkant wel zo mooi glad gemaakt.

Geplaatst: 12 nov 2008 17:59
door larsson
hij is toch niet voor niks watergekoeld :mrgreen:
ik heb er 1 besteld.
als het niks is kan die er altijd nog af :santa:

Geplaatst: 12 nov 2008 22:28
door Porsche964Heeze
Ik heb 'm er nu ongeveer 3 maanden onder en ik merk niks aan de temperatuur :?

Geplaatst: 12 nov 2008 23:17
door maurice
Olie of watertemperatuur :?: :idea: :shock:

Ik weet ook niet of het zo is en als het al zo is, dat het carter bewust vrij is gehouden, het dan met temperatuur te maken heeft.

Maar mocht dat het geval zijn dan gaat het om de olietemperatuur en wat zie je op het metertje op het dashboard :idea:

Blijft toch wennen zo'n watercooler :mrgreen:

Geplaatst: 12 nov 2008 23:30
door amandus
zuugnap schreef:C4 hmmmm dat is voor coureurs zonder ervaring 8)


Kleine correctie :Coureurs zonder ENIGE LEF en ervaring :mrgreen:

Geplaatst: 14 nov 2008 22:27
door Yoda
Je hebt er toch een andere motor in laten leggen bij het importeren?

Ik vermoed dat er hier iets mis is gegaan. Bij mijn GT3 raak ik alleen de straat nog wel eens met de strip onder de voorbumper. Achter blijft altijd vrij en auto is toch echt de laagste Porsche in het assortiment.

Geplaatst: 15 nov 2008 18:31
door FMSGT3
Inderdaad ik heb hetzelfde als Yoda. De strip raakt de drempel, en de rest niet. De strip moet dan ieder jaar vervangen worden, dat wel.

Geplaatst: 01 dec 2008 20:42
door MH
Een 996 GT3 heeft een hele andere motor. Deze heeft nog de ouderwetse luchtgekoelde onderblok met dry-sump (olietank naast de motor).

De gewone 996 heeft een nieuw type onderblok met een oliecarter met carterpandeksel..... die inderdaad bij verlaagd(sport)onderstel wel eens door het asfalt geraakt wordt.

Ik heb diverse carterpandeksels liggen met behoorlijk (schaaf)schade.
Tevens heeft Porsche de nieuwere deksels veel dikker gemaakt.

Geplaatst: 29 dec 2008 16:04
door Ernest 986
Maurice, Is de 996C4 in hoogte te verstellen? Vanaf de 1e lichting?
gr. Ernest

Geplaatst: 30 dec 2008 0:45
door maurice
Volgens mij is de 996 inderdaad vanaf de allereerste lichting al in hoogte verstelbaar. De handboeken spreken er allemaal over in ieder geval.