Pagina 1 van 2
RSR uitlaten (voor 993) aanbieding
Geplaatst: 17 nov 2008 16:49
door PentAr
Ik krijg net een aanbieding van Carnewal gemaild voor RSR uitlaten:
Dit zijn de prijzen met inruil van de originele uitlaten :
993 : Normaal 400 Euro. Nu : 320 Euro installatie en BTW inbegrepen.
993Turbo : Normaal 500 Euro. Nu 350 Euro installatie en BTW inbegrepen.
996 3.4 of 3.6L : Normaal 400 Euro. Nu : 320 Euro installatie en BTW inbegrepen (nieuwe versie).
997 3.6 of 3.8L : Normaal 400 Euro. Nu : 320 Euro installatie en BTW inbegrepen. (nieuwe versie)
Is het wat?
Geplaatst: 17 nov 2008 16:58
door LarsW
Ik kreeg hem ook, was al van plan een steje aan te schaffen, maar voor dat bedrag rijd ik maar al te graag even op en neer naar België

Geplaatst: 17 nov 2008 21:44
door marino
Ik ben nog een beet je een leek op dit gebied, maar kan iemand mij uitleggen wat voor een uitlaten dit zijn en wat ze 'doen'?

Geplaatst: 17 nov 2008 21:53
door Olaf
Geplaatst: 17 nov 2008 23:16
door PentAr
Ja, ja, klikken kan ik ook. Maar is het wat?

Geplaatst: 17 nov 2008 23:18
door Rob986
Is geweldig. Zitten er bij mij onder, een aanrader.
Geplaatst: 17 nov 2008 23:18
door Olaf
Smaken verschillen ....
Marcel & RS-R hebben/hadden ze onder hun 993 en zijn/waren erg tevreden ...
... zullen vast nog wel meer PF'ers zijn met die modificatie
Geplaatst: 18 nov 2008 1:28
door 2000 gtv
Idd ik was er ook tevreden mee

Geplaatst: 18 nov 2008 10:01
door marino
Bedankt!

Geplaatst: 18 nov 2008 13:49
door RS-R
Olaf schreef:Smaken verschillen ....Marcel & RS-R hebben/hadden ze onder hun 993 en zijn/waren erg tevreden ...
... zullen vast nog wel meer PF'ers zijn met die modificatie
Correct,Olaf.

Geplaatst: 18 nov 2008 13:50
door PentAr
Heeft iemand filmpjes? Of kan ik het een keer live horen?
Geplaatst: 18 nov 2008 16:45
door Rob986
PentAr schreef:Heeft iemand filmpjes? Of kan ik het een keer live horen?
Uiteraard, kom maar keer langs.
Geplaatst: 18 nov 2008 21:19
door JDB
Rob993Tip schreef:PentAr schreef:Heeft iemand filmpjes? Of kan ik het een keer live horen?
Uiteraard, kom maar keer langs.
voorproefje (zelfde auto

)
http://nl.youtube.com/watch?v=2V5LzToBdv8 (kijk vooral even bij 00:42)
http://nl.youtube.com/watch?v=bE9D9Fpsg0k
Geplaatst: 19 nov 2008 0:51
door Marcel
RS-R schreef:Olaf schreef:Smaken verschillen ....Marcel & RS-R hebben/hadden ze onder hun 993 en zijn/waren erg tevreden ...
... zullen vast nog wel meer PF'ers zijn met die modificatie
Correct,Olaf.

inderdaad
Geplaatst: 25 nov 2008 20:24
door Nine-eleven
Kan nog steeds niet enthousiast raken over die opengezaagde, deels leeggehaalde en weer dichtgelaste standaard dempers, beetje goedkoop "Opel Sjonnie" gevoel
Lekker herrie maken voor weinig geld.
Geef het een flitsende en aansprekende naam: RSR dempers en natuurlijk niet te vergeten een lekker scherp prijsje en met inlevering van de "oude" standaard dempers doen we goede zaken
Nu € 320,00 voor het openzagen en dichtlassen, hmmm, wil ik wel een dagtaak van maken. Kan ik binnenkort een leuke 997 bestellen.
Laten we tenslotte niet vergeten dat een uitlaatsysteem een essentieel onderdeel is waar fabrikanten vele uren op dure proefstanden doorbrengen om een zo optimaal mogelijk presterend systeem op de markt willen brengen.
Volgens mij is hier op het forum onlangs nog een heel topic aan gewijd.
Dus opengezaagde, leeggehaalde en weer dichtgelaste "RSR's" . . . . ik zou het niet doen.
Geplaatst: 25 nov 2008 20:45
door Olaf
Nine-eleven schreef:Geef het een flitsende en aansprekende naam: RSR dempers en natuurlijk niet te vergeten een lekker scherp prijsje en met inlevering van de "oude" standaard dempers doen we goede zaken
Ik denk dat jij het niet helemaal wilt begrijpen
... de dempers van Gert zijn vakkundig gemodificeerde dempers - niet zomaar even opengesneden, deels leeggehaald en weer dicht gebakken
Informeer voor de gein eens bij 'n bedrijf dat RVS kan lassen en na kan behandelen wat het kost om twee dempertjes dicht te laten doen
Nine-eleven schreef:Volgens mij is hier op het forum onlangs nog een heel topic aan gewijd.
Linkje

Geplaatst: 25 nov 2008 22:04
door Nine-eleven
Een goede kennis van mij zei altijd: "Tussen dit en dat zit ook wat . . . . "
Olaf schreef:... de dempers van Gert zijn vakkundig gemodificeerde dempers - niet zomaar even opengesneden, deels leeggehaald en weer dicht gebakken
Informeer voor de gein eens bij 'n bedrijf dat RVS kan lassen en na kan behandelen wat het kost om twee dempertjes dicht te laten doen
Ja, ik weet dat rvs lassen een lastig en duur klusje is, maar volgens mij zijn standaard Porsche dempers, hoewel van hoogwaardig metaal, geen rvs. Los daarvan is het TIG lassen van deze dempers best wel even een precies klusje.
Daarnaast blijf ik van mening dat hoe vakkundig de standaard dempers dan ook zijn leeggehaald, deze nooit kunnen tippen aan de op de motorenproefstand ontwikkelde sporteinddempers.
Technici brenger hier dagen door met experimenteren om de juiste flow en tegendruk te verkrijgen.
Uiteindelijk vertaald zich dat natuurlijk in een prijs (en kwaliteit).
Olaf schreef:Nine-eleven schreef:Volgens mij is hier op het forum onlangs nog een heel topic aan gewijd.
Linkje

Tja, weet ik niet meer zo vlug te vinden, solly

Geplaatst: 25 nov 2008 23:23
door MarkS
Geef jij toch lekker heel erg veel centjes uit voor een uitlaatje dat (bijna) dezelfde Sjonnie herrie produceert. Dat voelt en klinkt vast een stuk beter.

Geplaatst: 26 nov 2008 0:15
door Nine-eleven
MarkS schreef:Nine-eleven schreef:Kan nog steeds niet enthousiast raken over die opengezaagde, deels leeggehaalde en weer dichtgelaste standaard dempers. Lekker herrie maken voor weinig geld.
Geef het een flitsende en aansprekende naam: RSR dempers en natuurlijk niet te vergeten een lekker scherp prijsje en met inlevering van de "oude" standaard dempers doen we goede zaken.
Geef jij toch lekker heel erg veel centjes uit voor een uitlaatje dat (bijna) dezelfde Sjonnie herrie produceert. Dat voelt en klinkt vast een stuk beter.

In tegenstelling tot andere ongefundeerde meningen probeer ik uit te leggen waarom ik denk en vind dat er een wezenlijk verschil bestaat tussen professioneel ontwikkelde (volledig rvs) uitlaatsystemen en (hobbymatig) opengezaagde, leeggehaalde en weer dichtgelaste gebruikte standaard dempers. Hoe goed dit dan ook moge gebeuren.
Ik denk dat iedereen het er wel mee eens zal kunnen zijn dat deze 2 zaken niet echt met elkaar vergeleken kunnen worden.
En ja, een professioneel ontwikkeld (sport) uitlaatsysteem maakt ook meer geluid. Dat vinden wij tenslotte prettig, een Porsche moet tenslotte als een Porsche klinken nietwaar?
En ja, een professioneel ontwikkeld rvs (sport) uitlaatsysteem zal ontegenzeggelijk duurder zijn dan gebruikte (inmiddels minimaal 10 jaar oude) dempers openzagen en dichtlassen.
En ja, ik, maar dat is natuurlijk persoonlijk, voel mij daar prettiger bij en ben bereid hier dan ook meer voor te betalen.
Wat ik dan ook heb gedaan, waarvan akte

Geplaatst: 26 nov 2008 0:34
door Olaf
Nine-eleven schreef:Wat ik dan ook heb gedaan, waarvan akte

Vertel eens ... wat je er nu onder hebt zitten

Geplaatst: 26 nov 2008 11:41
door Paul II
Mijn genuanceerde ervaring met RSR uitlaatdempers.
Heb ze, jaren nadat ik ze voor het eerst had gehoord - Marcel bedankt

- toch maar eens laten komen.
De ruilvoorwaarden zijn heel netjes: terugsturen mogelijk, blijven alleen enkele tientjes kosten voor je verzending.
Ervaring van mijzelf en een bekende van dit forum: stationair een leuk gezellig gepruttel, buiten de P. staand.
Binnen en rijdend niet bijzonder opvallend, opwindend geluid.
Vervelende brom net onder de 3000 toeren (ook herkenbaar van standaard uitlaat maar dan niet vervelend).
Onze conclusie was unaniem: terugsturen.
Geplaatst: 26 nov 2008 11:54
door Olaf
Paul van Engelen schreef:Vervelende brom net onder de 3000 toeren..
Inderdaad
... maar ook hierin verschillen de meningen/ervaringen ...
Geplaatst: 26 nov 2008 13:02
door EriC4C
Paul van Engelen schreef:Ervaring van mijzelf en een bekende van dit forum:
Onze conclusie was unaniem: terugsturen.

Geplaatst: 26 nov 2008 13:14
door wolf
Die hele uitlateritis heb ik nooit zo begrepen. Gedachten aan GTItjes enzo...
Gelukkig heb ik een dreizweier.
Geplaatst: 26 nov 2008 14:18
door Paul II
Klopt, dat dat model HET 911 geluid heeft
Heb ook lang getwijfeld over het geluid, toen ik de 3.2 en de 993 gelijk in bezit had.
Maar andere argumenten gaven uiteindelijk toch de doorslag en ik heb daar echt nooit spijt van gehad.